  • 1. Data: 2004-06-25 07:21:15
    Temat: Zmuszanie do udziału w szkoleniu
    Od: jnawrat<j...@y...com>

    Czy pracodawca pod groźbą zwolnienia mnie z pracy ma prawo zmusić mnie do
    udziału w szkoleniu zagranicznym, po czym dopisać jego koszt (ok 3000 EUR) do
    umowy szkoleniowej.
    Sam zajmuję się prowadzeniem szkoleń autoryzowanych przez jedną z amerykańskich
    firm branży IT. Robię to w ramach centrum edukacyjnego firmy w której obecnie
    pracuję.
    Moje uczestnictwo w szkoleniu, o którym piszę jest podyktowane wymaganiami
    uzyskania certyfikacji uprawniającej mnie do prowadzenia tego samego szkolenia w
    Polsce dla klientów firmy mojego pracodawcy.
    Szkolenie nie rozwija moich kwalifikacji, bo prowadziłem bardziej zaawansowane
    szkolenia autorskie z tej tematyki, ale bez autoryzacji Amerykanów.
    Jest ono dla mnie po prostu formalnością.
    Umowa szkoleniowa wiąże mnie z firmą, na 1,5 roku od momentu ukończenia
    szkolenia i obliguje do zwrotu, co prawda amortyzujących się z każdym kolejnym
    miesiącem, ale wysokich kosztów. Do listy kosztów dochodzą jeszcze koszty
    egzaminów, które, w celu podtrzymania autoryzacji instruktorskiej muszę zdawać
    dla firmy.
    Proszę o radę.

    -> http://usenet.pomocprawna.info