  • 1. Data: 2004-06-25 05:11:21
    Temat: Zabrane prawo jazdy - bardzo proszę o pomoc
    Od: Marcin<k...@w...pl>

    Witam Wszystkich i bardzo proszę o radę.

    Cztery lata temu spowodowałem wypadek drogowy będąc pod wpływem
    alkocholu. Sąd uznał mnie winnym i dostałem wyrok. Zabrano mi
    prawo jazdy na 6 lat, nałożono na mnie nawiązkę, koszty procesu oraz
    pewną sumę dla poszkodowanego. Wszystko zapłaciłem i nie odbył
    się proces cywilny. Od tamtej pory minęło cztery lata, i znalazłem się w
    sytuacji, w której prawo jazdy jest mi niezbędnie konieczne. Chciałem
    zapytać grupowiczów, czy istnieje jakakolwiek możliwość anulowania
    czy też zmniejszenia kary (pozbawienia prawa jazdy) i co w mojej
    sytuacji mogłbym zrobić aby tego dokonać.
    Bardzo proszę o pomoc!

    Pozdrawiam wszystkich i góry dziękuję za okazane mi
    zainteresowanie!

    Marcin

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-06-25 06:06:44
    Temat: Re: Zabrane prawo jazdy - bardzo proszę o pomoc
    Od: "Tomek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sytuacji mogłbym zrobić aby tego dokonać.
    > Bardzo proszę o pomoc!
    >
    > Pozdrawiam wszystkich i góry dziękuję za okazane mi

    Niestety nie.
    Wobec sprawców wypadków drogowych, którzy byli w stanie nietrzeźwości (a
    przypuszczam, że tak było, choć wyżej jest mowa o "wpływie alkoholu") nie
    stosuje się możliwości wcześniejszego uznania środka karnego za wykonany.

    Pzdr.
    Tomek

  • 3. Data: 2004-06-25 06:30:13
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Tomek wrote:
> [...]
    > stosuje się możliwości wcześniejszego uznania środka karnego za wykonany.

    Nie stosuje się w praktyce czy nie można?

    KG

  • 4. Data: 2004-06-25 06:37:52
    Od: "Tomek" <p...@i...pl>

    nie

    > Nie stosuje się w praktyce czy nie można?
    >
    > KG

    Nie można, art. 83 par. 2 KK wyłącza taką możliwość.

    Pzdr

  • 5. Data: 2004-06-25 11:17:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie można, art. 83 par. 2 KK wyłącza taką możliwość.

    A kiedy on wszedł w życie?

  • 6. Data: 2004-06-25 15:05:26
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Tomek wrote:
    > Nie można, art. 83 par. 2 KK wyłącza taką możliwość.

    dzięki, za daleko było do kodeksu :)
    art.84§2 dla ścisłości

    KG

  • 7. Data: 2004-06-26 13:56:05
    Od: "Tomek" <p...@i...pl>

    > Użytkownik "Tomek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A kiedy on wszedł w życie?

    chodzi oczywiście o 84 oar 2 kk.

  • 8. Data: 2004-06-26 13:58:49
    Od: "Tomek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    > A kiedy on wszedł w życie?

    W dniu 1 września 1998 r.

    Pzdr.

  • 9. Data: 2004-06-26 14:03:00
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > A kiedy on wszedł w życie?

    Chcesz powiedzieć, że skoro być może nie obowiązywał w chwili wydania
    wyroku, to nie powinien mieć zastosowania?

    KG

  • 10. Data: 2004-06-26 14:03:35
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Tomek wrote: