  • 1. Data: 2004-06-25 07:27:28
    Temat: Osoba publiczna
    Od: "Ewa" <e...@s...pl>

    Witam szanownych grupowiczów.
    Proszę o pomoc i wypowiedź w kwestii
    Czy mogę korzystać z wizerunku osób publicznych i np. wykonywać plakaty bez
    ich zgody?
    A może są jakieś przepisy mówiące o zakazie?

  • 2. Data: 2004-06-25 08:19:36
    Temat: Re: Osoba publiczna
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

[...]
    :
    :
    ogladales "mamy Cie" z Zbyszkiem Wodeckim ?
    Jezeli tak to sam sobie odpowiedz na to pytanie :)

    P.

  • 3. Data: 2004-06-25 08:21:29
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    Ps.
    Chyba cos z nazwiskiem (albo imieniem [przekrecilem), ale wiadomo o kogo
    chodzi

  • 4. Data: 2004-06-25 08:49:59
    Od: Tofik <no_spam@no_priv.pl>

    Użytkownik Ewa napisał:

    > Nie nie oglądałam więc proszę o więcej informacji.

    Gdy Zbysiu Wodecki zobaczył sie na plakacie marzył juz ile willi postawi
    z odszkodowań
    --
    Tofik

  • 5. Data: 2004-06-25 09:14:18
    Od: Tofik <no_spam@no_priv.pl>

    Użytkownik Ewa napisał:

    > A jakieś przepisy prawne jeśli chodzi o publikacje ich postaci bez ich
    > zgody. T.z. iż w czasopismach i gazetach nim opublikują zdjęcie to muszą
    > mieć zgodę?

    Nie musi to byc Osoba publiczna. Jezeli sfotografujesz kogos i
    opublikujesz sie obok bez zgody tej osoby to bedziesz płacic odszkodowanie.
    Nie musisz sie pytac gdy publikujesz fotografie gdzie jest ogól ludzi np
    tłum, koncert lub zwykle skupisko.
    --
    Tofik

  • 6. Data: 2004-06-25 10:41:27
    Od: "Piotr Jachowicz" <p...@p...gazeta.pl>

    Ewa napisała:

    > A jakieś przepisy prawne jeśli chodzi o publikacje ich postaci bez ich
    > zgody. T.z. iż w czasopismach i gazetach nim opublikują zdjęcie to
    > muszą mieć zgodę?

    Podstawową zasadą jest wymaganie zgody przedstawionej osoby na
    rozpowszechnianie jej wizerunku (art 81. Ustawy o prawach autorskich i
    prawach pokrewnych)

    Ustawa wymienia wyjątki od tej zasady: i) model dostał zapłatę za
    pozowanie i nie zgłosił wyraźnego zastrzeżenia do publikacji, ii) model
    jest osobą publicznie znaną i zdjęcie zostało wykonane w związku z
    pełnieniem przez niego funkcji publicznych (w szczególności
    politycznych,
    społecznych, zawodowych), iii) model stanowi jedynie szczegół całości
    takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza.

    Piotr Jachowicz

  • 7. Data: 2004-06-25 10:44:44
    Od: Tofik <no_spam@no_priv.pl>

    Użytkownik Ewa napisał:

    > A jak zrobię zdjęcie osobie PUBLICZNEJ i przerobie graficznie na plakat to
    > co w tym wypadku musi być zgoda danej osoby ?
    > Coś tu nie łapię przecież a gazetach i czasopismach publikują takie zdjęcie
    > nawet karykatury i nie chce mi się wierzyć ze mają zgodę.

    Tak tylko ze redaktorzy nie wklejają żadnych produktów na te zdjęcia ani
    siebie. Zwykle zdjecie mozesz wkleic tak jak w gazecie.
    --
    Tofik

  • 8. Data: 2004-06-25 10:45:14
    Od: "Ewa" <e...@s...pl>

    Nie nie oglądałam więc proszę o więcej informacji.

    Użytkownik "Ewa" <e...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:cbgdbr$rdp$1@nemesis.news.tpi.pl...

  • 9. Data: 2004-06-25 10:59:23
    Od: "Ewa" <e...@s...pl>

  • 10. Data: 2004-06-25 11:13:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ewa" <e...@s...pl> napisał w wiadomości

    Sprawę normuje Ustawa o prawie autorskim. Szukać w dziale ochrona
    wizerunku (z głowy, to chyba coś koło 41 art., ale mogę się mylić, bo nie
    mam pod ręką)