  • 1. Data: 2004-06-25 05:32:19
    Temat: Ważność umowy
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Jest umowa, która zawiera kilka postanowień, co do których zgadzają
    się 2 strony. Pierwszym z nich jest przekazanie pieniędzy przez jedną
    stronę drugiej stronie konkretnego dnia. Pieniądze nie zostają
    przekazane tego dnia, ale następnego lub jeszcze później. Czy w ziązku
    z tym całą umowę można uznać za nieważną, zerwaną? A może trzeba uznać
    za nieważną i sporządzić nową?

    Renata

  • 2. Data: 2004-06-25 05:53:46
    Temat: Re: Ważność umowy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <s...@1...acn.waw
    .pl>, Renata Gołębiowska wrote:
> [...]
    > przekazane tego dnia, ale następnego lub jeszcze później. Czy w ziązku
    > z tym całą umowę można uznać za nieważną, zerwaną? A może trzeba uznać

    Ale dlaczego? Jeśli któraś ze stron czuje się tym przesunięciem
    płatności pokrzywdzona, to może na podstawie tej umowy dochodzić roszczeń.
    Jeśli żadnej ze stron to nie przeszkadza to o co chodzi?
    Sory za głupie pytanie, bo to może ja czegos nie rozumiem, ale czy wiesz
    po co się sporządza umowy? :)

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-06-25 06:29:29
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <a...@z...router>, Marcin Debowski wrote:

    > Ale dlaczego?

    Wszystko jedno dlaczego. Pytam tylko czy a/ można b/ a może trzeba.

    Renata

  • 4. Data: 2004-06-25 06:35:02
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Renata Gołębiowska wrote:
    > Wszystko jedno dlaczego. Pytam tylko czy a/ można b/ a może trzeba.

    ani a, ani b

    Niewykonanie umowy nie powoduje jej nieważności. A zerwać umowę
    (odstąpić od niej) mozna też tylko pod pewnymi warunkami - art.491 i
    nast. kodeksu cywilnego.
    Chyba że co innego było w umowie...

    KG

  • 5. Data: 2004-06-25 06:42:22
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cbggts$c7r$1@news.onet.pl>, kam wrote:

> [...]
    >
    > Niewykonanie umowy nie powoduje jej nieważności. A zerwać umowę
    > (odstąpić od niej) mozna też tylko pod pewnymi warunkami - art.491 i

    Już wszystko jasne. Dzięki.

    Renata

  • 6. Data: 2004-06-25 07:08:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    > ani a, ani b

    Jak ani? Chcesz powiedzieć że strony umowy cywilno-prawnej nie mogą
    odstapić od niej bezwarunkowo w dowolnym momencie jeśli taka jest ich
    zgodna wola, a częściowe wykonanie zobowiązań nie spowodowało np. wtórnych
    zobowiazań wobec innych stron (np. Skarbu Państwa)?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-06-25 08:05:21
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

> [...]
    > zgodna wola, a częściowe wykonanie zobowiązań nie spowodowało np. wtórnych
    > zobowiazań wobec innych stron (np. Skarbu Państwa)?

    rozwazania byly o niewaznosci

  • 8. Data: 2004-06-25 08:10:39
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <2...@z...router>, Marcin Debowski wrote:

    > Jak ani? Chcesz powiedzieć że strony umowy cywilno-prawnej nie mogą
    > odstapić od niej bezwarunkowo w dowolnym momencie jeśli taka jest ich
    > zgodna wola,

    Tyle, że nie chodziło o zgodną wolę, tylko o niedotrzymanie terminu
    płatności przez jedną ze stron jako warunek wystarczający do
    a/możliwości b/konieczności rozwiązania umowy.

    Renata

  • 9. Data: 2004-06-25 08:39:37
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

> [...]

    > Niewykonanie umowy nie powoduje jej nieważności. A zerwać umowę
    > (odstąpić od niej) mozna też tylko pod pewnymi warunkami - art.491 i

    Jeszcze zapytam w jaki sposób wyznacza się dodatkowy termin? W jakiej
    formie powinno się to odbyć?

    Renata

  • 10. Data: 2004-06-25 11:30:47
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

    > Jeszcze zapytam w jaki sposób wyznacza się dodatkowy termin? W jakiej
    > formie powinno się to odbyć?
    >
    > Renata
    Ja bym po prostu wystosowala do niezdyscyplinowanej strony wezwanie so
    spelnienia swiadczenia z zagrozeniem wstapienia na droge sadowa w celu
    realizacji w ten sposob tego roszczenia. w wezwaniu oznaczylabym termin
    ostateczny spelnienia spoznionego swiadczenia, zastrzegajac ze jest to wlasnie
    termin ostateczny i wiecej wezwan nie bedzie.

    Ponadto - jezeli w wyniku zwloki dluznika powstala szkoda po stronie
    wierzyciela - mozesz zadac jej naprawienia. Natomiast niezaleznie od tego, czy
    wierzyciel poniosl szkode czy nie - moze zadac odsetek za opoznienie (w
    wysokosci okreslonej w umowie - a gdy nie byla okreslona umownie - w wysokosci
    ustawowej). To tez bym zawarla w wezwaniu.