  • 1. Data: 2004-06-25 07:27:43
    Temat: polaczenie sie firm w spolke jawna - jak...?
    Od: "bercik" <x...@x...xxx>

    Witam!
    Gdyby moj problem nie dotyczyl tej grupy, prosze o skierowanie mnie na inna
    grupe.

    A mianowicie problem jest taki:
    Jak polaczyc dwie jednoosobowe działalności gospodarcze w społke jawna???

    Zakladamy ze 1 dzialalność posiada srodki trwale własne, (maszyny,
    urzadzenia, samochody) w wysokosci okolo 600.000 zł wycena ksiegowa,
    zaciagniete kredyty w wysokosci okolo 50000, samochody w leasingu za kwote
    okolo 200.000 zł. Zobowiazania wobec kontrahentow na kwote okolo 150.000.
    Wlasciciel posiada rozdzielnośc majatkowa z zona - o ile to cokolwiek wnosi
    do sprawy.

    Firma numer 2 posiada srodki trwale własne w wysokości okolo 60.000 zł,
    zaciagniete kredyty w wysokości 50.000 zł, brak zobowiązań wobec
    kontrahentów, 1 samochod osobowy w kredycie bankowym, brak leasingow.
    Własciciel jest stanu wolnego.

    Dodam, że wlascicele jak jednej tak i drugiej firmy sa dla siebie bracmi.
    Prosze takze o informacje w kwestii podatku, vatu i inych oplat jakie
    nalezaloby poniesc podczas polaczenia sie w/w firm i jak mialoby sie to
    odbywac prawnie.

    Goraco pozdrawiam i zycze milego dnia. Odpowiedz prosze na grupe.

  • 2. Data: 2004-06-25 12:04:24
    Temat: Re: polaczenie sie firm w spolke jawna - jak...?
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "bercik" <x...@x...xxx> napisał w wiadomości
> [...]
    > odbywac prawnie.
    >
    > Goraco pozdrawiam i zycze milego dnia. Odpowiedz prosze na grupe.

    a dlaczego przy tak dużej wartości majątkowej wkładów chcecie ryzykować i
    zakładać sp.j.? nie lepiej np. sp. z o.o.? wtedy zupelnie inaczej będzie
    kształtować się wasza odpowiedzialność za zobowiazania spółki.

    pozdr.
    b.

  • 3. Data: 2004-06-25 13:01:56
    Od: "bercik" <x...@x...xxx>

> [...]
    > zakładać sp.j.? nie lepiej np. sp. z o.o.? wtedy zupelnie inaczej będzie
    > kształtować się wasza odpowiedzialność za zobowiazania spółki.

    Z dwoch powodów:
    1. braku wolnych srodkow finansowych na kapital zalozycielski w wysokosci ,z
    tego co sie kiedys orientowalem okolo 50.000 zl
    2. nawet gdyby byly wolne srodki, to na pewno bedzie chyba trzeba zaplaciz
    jakis vat, lub podatki.

    pozdr. bercik.

  • 4. Data: 2004-06-25 13:36:36
    Od: "bella" <b...@o...pl>

> [...]
    > tego co sie kiedys orientowalem okolo 50.000 zl
    > 2. nawet gdyby byly wolne srodki, to na pewno bedzie chyba trzeba zaplaciz

    jak brak środków jeśli masz sprzęt na ponad 600 000 tys? no chyba że jest
    poda zastaw w banku? przeciez możesz wnieść normalnie swoje maszyny w
    postaci aportów.

    pozdr.

  • 5. Data: 2004-06-25 13:45:55
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

> [...]
    > tego co sie kiedys orientowalem okolo 50.000 zl
    > 2. nawet gdyby byly wolne srodki, to na pewno bedzie chyba trzeba zaplaciz

    Sorry za szczerość ale sprawiasz wrażenie jakbyś sposoby prowadzenia
    działalności gospodarczej poznawał od kolegów na piwie?
    Komu chcesz płacić te 50 tys. kapitału założycielskiego?
    Wiesz wogóle co to jest VAT i co to są podatki?

    andrzej

  • 6. Data: 2004-06-25 15:20:41
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "andrzej" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Komu chcesz płacić te 50 tys. kapitału założycielskiego?
    > Wiesz wogóle co to jest VAT i co to są podatki?

    dokładnie. jaki VAT? od czego? od kapitału założycielskiego???????