  • 91. Data: 2004-03-17 20:30:55
    Temat: Re: Oprogramowanie OEM z Allegro.pl
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Falkenstein napisał:
    > Jakieś argumenty? Przedstawiono Panu ofertę i pan ją zaakceptował.
    > Czego jeszcze trzeba by umowa wiązała?

    Nikt mi nie przedstawiał oferty. Kupiłem program i go instaluję.
    Zwisają mi kompletnie brednie pisane przez prawników M$, obowiązuje
    mnie Ustawa.

    > Nawet jeśli producent nie zawarł z nim umowy sprzedazy egzemplarza programu?

    Jeżeli mam w ręku egzemplarz programu to albo dostałem go albo go
    kupiłem albo znalazłem albo ukradłem.

    Jeżeli masz płytę z muzyką w ręku to jest to Twój egzemplarz czy nie
    jest bo nie masz umowy sprzedaży?

    > A z czego to wynika?

    Z Ustawy. Albo jest piratem lub ma wersję od sąsiada.

    > Niestety tak jest.

    Na szczęście tak jest. M$ sprzedaje choć bardzo bardzo by chciał oszukać
    - i póki co wielu mu się udaje - że tylko udziela licencji.

    > I jeżeli chcemy zainstalowac program musimy się na to
    > zgodzić.

    Nie. Bo Ustawa jest nadrzędna, a ona daje nam konkretne prawa.
    Odbiorcy nie są niewolnikami twórców.

    > Albo zapłacić więcej i kupić egzemplarz programu, a nie tylko prawo
    > do uzywania.

    Nie ma czegoś takiego jak prawo do używania chyba, że mówisz o najmie
    lub dzierżawie.

    > Nawet jeśli MS mu go nie sprzedał?

    To niby skąd mam ten egzempalrz w ręku? Ukradłem go?

    > Język prawniczy ma to do siebie, że niektóre pojęcia są w nim wieloznaczne.

    Sęk w tym, że jest istotna różnica między "używaniem utworu" a
    "korzystaniem z utworu".

    > Nie formuuję żadnych ocen. Odwołuje się tylko do powszechnej na tej grupie
    > opinii na temat Pańskiej osoby.

    Mówisz, że powszechna? A ile osób z grupy dało Ci mandat do
    wypowiedzenia się za nich ? A może robiłeś statystyczne badania i dalyl
    Ci powody do takiego stwierdzenia ?

    > A konkretnie jednej ustawy i jednego orzeczenia, wydanego zresztą w sprawie
    > podatkowej. A nadto zapomniał Pan, że orzeczenia sądów, takze SN i NSA nie
    > są w tym kraju źródłem prawa i wiazą tylko w tej konkretnej sprawie w której
    > zostały wydane. Nic zatem nie stoi na przeszkodzie by w podobnej sprawie
    > inny skład NSA wydał zupełnie inny wyrok .

    Stoi. Zgadnij dlaczego.
    I nie chodzi o to, że u nas nie ma precedensów. Chodzi o to, że sąd ten
    - czyli niezależna instytucja - zebrał opinie biegłych i wydał wyrok.
    Konkretny. Jeżeli ktoś się łudzi, że inne wyroki by się różniły to...
    niech łudzi się dalej.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 92. Data: 2004-03-17 23:04:02
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) poilkj w wiadomości <news:c39t5q$ec5$1@inews.gazeta.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Zostaw tego kretyna w spokoju. Szkoda bajtów.

    Anormald się znów produkuje?

    --
    Olgierd
    Każda władza korumpuje, władza samorządowa - samorzutnie

  • 93. Data: 2004-03-17 23:18:40
    Od: Artur <a...@u...roznosci.net>

    Ja zrobilem Arnoldzie. I czekalem na to twoje sakramentalne pytanie
    zacierajac łapki.
    Otoz sprawa wyglada tak, iz przenanalizowalem wszystkie wypowiedzi jakie
    dostepne sa w archiwum Google oraz moim wlasnym, pochodzace z grup:
    pl.soc.prawo, pl.rec.film, pl.comp.grafika.grafika3d, pl.soc.seks i
    pl.news.admin.
    Pominalem epizod z grupy o stronach www (sprawa STI).
    Zalozenia do badania byly nastepujace:
    - okreslic probe - stalych bywalcow kazdej z grup (kryterium co najmniej
    srednio 20 wystapien danej osoby w ciagu miesiaca na danej grupie w
    okresie 12 miesiecy)
    - co badamy? Badamy zabarwienie wypowiedzi na temat Arnolda B. (wiadomo
    o kogo chodzi http://www.raf256.com/arnold). Przy czym aby wyeliminowac
    mozliwosc wystapienia bledow interpretacji materialu badawczego,
    eliminujemy wypowiedzi wulgarne, zabarwione ironia i z
    podtekstami/aluzjami.
    - Posty spelniajace warunki badania zostaly poddane szczegolowej
    analizie w celu stworzenia grup/kategorii, do ktorych mozna je
    przyporzadkowac.

    Ze wzgledu na specyfike grupy badawczej - usenet w opisie ostatecznych
    wynikow badan, poslugiwac sie bedziemy wartosciami procentowymi.

    Wynikiem analizy sa nastepujace kategorie:
    - wypowiedzi jednoznacznie negatywne w odniesieniu do teresci
    prezentowanej przez Arnolda
    - wypowiedzi jednoznacznie pozytywne w odniesieniu jak wyzej
    - wypowiedzi neutralne.

    W kazdej z grup dokonano przyporzadkowania wypowiedzi do autora celem
    analizy zmian nastawienia uzytkownikow do Arnolda B. w czasie.

    Wyniki sa nastepujace (podzial na rodzaje wypowiedzi):

    1. Wypowiedzi jednoznacznie negatywne: 76.38%
    2. Wypowiedzi jednoznacznie pozytywne: 18.08%
    3. Wypowiedzi neutralne: 5.54%

    Znacznie ciekawsze sa wyniki zmiennosci nastawienia uzytkownikow w
    czasie:
    1. Jedynie 0.15% uzytkownikow zmienilo swoje nastawienie z negatywnego
    na pozytywne
    2. 62.46% z uzytkownikow wypowiadajacych sie pozytywnie, zmienilo swoje
    nastawienie na zdecydowanie negatywne.
    3. Watpliwosci nie pozostawia kierunek zmian stosunku uzytkownikow
    wypowiadajacych sie pierwotnie neutralnie - ponad 90% (94.63%)
    uzytkownikow zmienilo wypowiedzi na negatywne.

    Powstrzymam sie od komentowania wynikow tych badan, choc musze
    podziekowac wielu osobom, ktore swoja praca oraz doswiadczeniem sluzyly
    wskazowkami podczas prowadzenia badan. Szczegolne podziekowania dla
    Katedry Metod i Technik Badań Społecznych z pewnego polskiego
    uniwersytetu w centrum kraju. Dziekuje rowniez ochotnikom, ktorzy
    podjeli sie za "przyslowiowe piwo" lektury dostarczonego materialu
    badawczego.

    Tak jak napisalem wczesniej - komentarz kazdy dopisze sobie sam lecz
    niech juz Arni wiecej nie zadaje pytan jak w cytacie wyzej.

    A.

    PS. Na wszelki wypadek umieszczam ten post na grupach, z ktorych
    pochodzil material do badan.

  • 94. Data: 2004-03-17 23:49:01
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@u...roznosci.net
    03.jasien.net

> [...]
    >
    > Wyniki sa nastepujace (podzial na rodzaje wypowiedzi):
    >
    > 1. Wypowiedzi jednoznacznie negatywne: 76.38%
    > 2. Wypowiedzi jednoznacznie pozytywne: 18.08%

    Dobre ;-)

    Tak, o bucu to mozna ksiazki pisac - klinyczny przypadek...

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * ) http://www.raf256.com/arnold/
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 95. Data: 2004-03-18 01:05:16
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:c3adv1$o3n$1@news.onet.pl...

    > Sęk w tym, że nie jest wyrażeniem mojej woli lecz zniewolenia bo jest to
    > jedyny sposób popchnięcia dalszej instalacji programu.

    A jakbyś to sobie inaczej wyobrażał.
    Tak chcę używać windows, ale nie zgadzam się z warunkami licencji, więc ich
    nie akceptuję.
    I według ciebie instalacja powinna iśc dalej. Chyba żartujesz.

  • 96. Data: 2004-03-18 01:08:55
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Artur" <a...@u...roznosci.net> wrote in message
    03.jasien.net...

    > Ja zrobilem Arnoldzie. I czekalem na to twoje sakramentalne pytanie
    zacierajac łapki.

    teraz powinieneś spodziewać się albo pozwu, albo dresa.
    W każdym razie gratuluje zacięcia.

  • 97. Data: 2004-03-18 01:17:33
    Temat: Oprogramowanie OEM z Allegro.pl
    Od: Artur <a...@u...roznosci.net>

    Poradze sobie. Nie podjalbym sie takiego dzialania, gdyby nie fakt, iz
    znam tego "pana" od dawna i znam jego schematy myslowe na wylot.
    Niedlugo te badania pojawia sie na www w bogatszej formie, uzupelnione o
    wykresy i bardziej szczegolowe dane.
    Chodzilo mi tylko o to, by zamknac twarz osobie, ktora wbrew oczywistym
    faktom, przez caly czas powoluje sie na to "kto dal ci prawo do
    wypowiadania sie w imieniu..." oraz "czy robiles badania".
    No wiec tak - badania zostaly zrobione i _kazdy_ bedzie sie mogl na nie
    powolac.
    Tym samym i tym momencie samowolka Arnolda zostala ukrocona. Przykro mi,
    ale archiwum, na ktore powoluje sie w swoich doniesieniach do
    prokuratury nie podwazy. A jezeli to zrobi, to podwazy swoje
    doniesienia. ;)

    A.

  • 98. Data: 2004-03-18 02:11:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <2...@j...j
    asien.net>, Artur wrote:
    > Chodzilo mi tylko o to, by zamknac twarz osobie, ktora wbrew oczywistym
    > faktom, przez caly czas powoluje sie na to "kto dal ci prawo do
    > wypowiadania sie w imieniu..." oraz "czy robiles badania".

    Sądzisz że zbieżność poglądów z daną osobą daje ci prawo do wypowiadania
    się w jej imieniu nawet w zakresie owych poglądów? :)

    --
    Marcin