  • 1. Data: 2006-10-11 22:58:43
    Temat: Okres wypowiedzenia, jak długi?
    Od: "WANTED (R)" <n...@n...pl>

    Witam,
    szykuję się do zmiany pracy i w związku z tym mam pytanie.
    Mam umowę na czas nieokreślony, pracuję w tej firmie ponad 3 lata
    (wcześniej w różnych innych 7 lat) i teraz jedni mówią, że okres
    wypowiedzenia to 1 miesiąc, inni że 3 miesiące.
    No dobra, 1 miesiąc to ok, ale 3 miesiące? Mało który nowy pracodawca
    będzie chciał czekać aż tyle na pracownika (zdarza się oczywiście ale
    sporadycznie). Czy można to wtedy jakoś skrócić? (druczkiem L4? ;)

    Aaaa i jak to jest z tym podaniem o rozwiązanie umowy? Ktoś
    powiedział, że muszę złożyć przed ostatnim dniem października, aby
    umowa została rozwiązana z ostatnim dniem listopada. W środku miesiąca
    jeśli złożę, to i tak liczy się okres do końca następnego miesiąca.
    Nie może być rozwiązana umowa np. 20.XI.2006 jeśli podanie złożę
    19.X.2006?

    --
    WANTED

  • 2. Data: 2006-10-12 05:36:47
    Temat: Re: Okres wypowiedzenia, jak długi?
    Od: "Koola" <n...@m...pl>

> [...]
    > wypowiedzenia to 1 miesiąc, inni że 3 miesiące.
    > No dobra, 1 miesiąc to ok, ale 3 miesiące?

    Art. 36.
    § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie określony jest
    uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i wynosi:
    1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
    2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
    3) 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.

    Tak więc masz 3 m-ce wypowiedzenia.

    > Mało który nowy pracodawca
    > będzie chciał czekać aż tyle na pracownika (zdarza się oczywiście ale
    > sporadycznie). Czy można to wtedy jakoś skrócić? (druczkiem L4? ;)

    L4? Raz ze to juz nie istnieje (teraz jest druczek ZUS ZLA) ;) a dwa to
    skoro masz zwolnienie to ono obowiazuje tez u nowego pracodawcy.
    Najlepszym rozwiazaniem jest rozwiazanie umowy za porozumieniem stron -
    dogadac sie z pracodawca ze odchodzisz za m-c a w tym czasie przeszkolisz
    kogos na swoje miejsce.

    Art. 36.
    § 6. Strony mogą po dokonaniu wypowiedzenia umowy o pracę przez jedną z nich
    ustalić wcześniejszy termin rozwiązania umowy; ustalenie takie nie zmienia
    trybu rozwiązania umowy o pracę.

> [...]
    > jeśli złożę, to i tak liczy się okres do końca następnego miesiąca.
    > Nie może być rozwiązana umowa np. 20.XI.2006 jeśli podanie złożę

    Art. 30.
    § 2 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący tydzień lub miesiąc albo
    ich wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę lub w ostatnim dniu
    miesiąca.

    Ta wiec jesli wymowienie zlozysz dzisia (tj. 12.X.2006) to okres
    wypowiedzenia zacznie sie liczyc od 1.XI.2006 i skonczy sie 31.I.2007.
    Kazde inne rozwiazanie jest mozliwe (np. rozwiazanie umowy z dniem
    31.X.2006) ale musi byc wynikiem porozumienia stron (pracownik i
    pracodawca).

    pozdr.

  • 3. Data: 2006-10-12 07:34:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1872yrc0s7cwv.ouj1w90r3cfg$.dlg@40tude.net WANTED (R)
    <n...@n...pl> pisze:

> [...]
    > (wcześniej w różnych innych 7 lat) i teraz jedni mówią, że okres
    > wypowiedzenia to 1 miesiąc, inni że 3 miesiące.
    3 miesiące.
    Skrócić można na podst. art. 36^1 § 6 KP.
    Koniec wypowiedzenia - art. 30 § 2^1 KP.

    Jotte

  • 4. Data: 2006-10-12 18:04:13
    Od: "WANTED (R)" <n...@n...pl>

    Dnia Thu, 12 Oct 2006 00:58:43 +0200, WANTED (R) napisał(a):

    (...)
> [...]
    > będzie chciał czekać aż tyle na pracownika (zdarza się oczywiście ale
    > sporadycznie). Czy można to wtedy jakoś skrócić? (druczkiem L4? ;)

    Dzięki za pomoc.

    --
    WANTED