  • 1. Data: 2006-10-11 21:19:03
    Temat: Odrębna własność lokalu - raz jeszcze
    Od: "jst" <l...@W...pl>

    http://www.knurow.net.pl/is_03-02.htm

    Patrzę na tą tabelkę i wychodzi mi, że jak ktoś ma spółdzielcze prawo
    własności i nie chce odłaczyć się od spółdzielni, aby z innymi mieszkańcami
    budynku utworzyć wspólnotę mieszkaniową to ustanowienie odrębności nie ma
    sensu. Temat wielokrotnie poruszany - ale może coś się zmieniło po
    nowelizacjach, aby warto było wydać te 850 zł.- bo na tyle w sumie tą usługę
    mi wycenili.

    pzdr
    j.

  • 2. Data: 2006-10-16 11:05:12
    Temat: Re: Odrębna własność lokalu - raz jeszcze
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    jst wrote:
    > Patrzę na tą tabelkę i wychodzi mi, że jak ktoś ma spółdzielcze prawo
    > własności

    Nie ma czegoś takiego jak spółdzielcze prawo własności. Jest własność
    lub spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu.

    > i nie chce odłaczyć się od spółdzielni, aby z innymi mieszkańcami
    > budynku utworzyć wspólnotę mieszkaniową to ustanowienie odrębności nie ma
    > sensu.

    Oczywiście ma zawsze sens, zwłaszcza na wypadek gdyby spółdzielnia
    zechciała ci zrobić jakieś kuku.

    > Temat wielokrotnie poruszany - ale może coś się zmieniło po
    > nowelizacjach, aby warto było wydać te 850 zł.

    Jest to cena spokoju.
    Piotr