  • 1. Data: 2006-10-11 21:08:03
    Temat: jak mozna zmusic do podpisania umowy zlecenia
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    witam!
    otoz mozna :). dostalem pisemko od pracodawcy, informujace mnie, ze zostalem
    wyznaczony na pelnomocnika ds. informatycznej obslugi komisji wyborczej
    powiatowej. informatyk sie wypial, bo kandyduje na radnego. pojechalem na
    jakies szkolenie w godzinach pracy potem zostalem zaproszony na posiedzenia
    komisji i wstukiwalem w komputer dane po godzinach pracy, co mi jest
    baaaaaaardzo na reke, bo przeziebiony jestem i czuje sie wyjatkowo fatalnie.
    dzisiaj sie dowiedzialem, ze nie robie tego w ramach nadgodzin, ale dostane
    do podpisania umowe, ktora bedzie moze do wyborow juz gotowa, wiec robie
    sobie za friko, bo dostalem polecenie od przelozonego. w piatek bede
    siedzial chory w pracy do 24.00, po nocy wyborczej bede szedl rano do pracy,
    bo przeciez robie to na umowe zlecenie. jestem sfrustrowany i zly i nawet
    nie mam kiedy isc do lekarza, bo musze siedziec na tej komisji. nie wiem,
    czy bardziej chcialem sie wyzalic, czy prosic o porade, ale jak cos
    ciekawego wymyslicie to zapraszam.
    pozdrawiam goraco (bo mnie leki grzeja)
    pawel

  • 2. Data: 2006-10-11 22:32:07
    Temat: Re: jak mozna zmusic do podpisania umowy zlecenia
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    gardziej wrote:
    > otoz mozna :)

    Z dalszej części posta wcale nie wynika, że ktoś Cię zmusił.

    > wstukiwalem w komputer dane po godzinach pracy, [...]
    > dzisiaj sie dowiedzialem, ze nie robie tego w ramach nadgodzin,

    Podejrzewam, że sąd może mieć w tej sprawie inne zdanie. Skoro
    przełożony zlecił Ci (i to na piśmie!) zajęcie się tym, i wypadło to
    poza godzinami pracy, to jak to nie są nadgodziny jak są.

    > dostane do podpisania umowe,

    Mówi się: "zaproponują mi podpisanie umowy". Subtelna różnica polega na
    tym, że proponowane warunki umowne możesz przyjąć albo odrzucić.

    > robie sobie za friko, [...] w piatek bede
    > siedzial chory w pracy do 24.00, po nocy wyborczej bede szedl rano do pracy,
    > [...] jestem sfrustrowany i zly

    Skoro ta umowa Ci aż tak bardzo nie odpowiada, to dlaczego tak bardzo Ci
    zależy, żeby ją zawrzeć?

    Przekaż po prostu pracodawcy jasny komunikat: na uczestnictwie w Cudzie
    Demokracji Ci osobiście nie zależy, jeśli dostaniesz polecenie służbowe
    zająć się tym w ramach stosunku pracy, to nie będziesz się uchylać i
    zajmiesz się tym, tak jak do tej pory, zgodnie z prawem pracy (płatne
    nadgodziny, limit nadgodzin, chorobowe -- zależnie co chcesz
    podkreślić). Jego decyzja.

  • 3. Data: 2006-10-11 22:51:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rejestruj zmarnowany w ten sposób czas i zażądaj zaliczenia tego jako
    nadgodziny - w razie czego możesz się awanturować w sądzie pracy.

    Bo jak koniecznie chcesz zlecenie, to tylko w zwykłym cywilnym...