  • 1. Data: 2006-10-11 21:27:05
    Temat: Koszt obrońcy z wyboru w przypadku
    Od: InterLegion <i...@l...pl>

    Czy po prawomocnym uniewinnieniu w sprawie karnej mam prawo domagać się
    zwrotu kosztów obrońcy z wyboru?

    Jeśli tak, to jak się tego domagać, od kogo, w jakim trybie?

    Jeśli nie, mogę się domagać zwrotu kosztów na adwokata to czy
    przypadkiem wg. Was nie jest to dość duże pole do popisu dla różnych
    prokurew*, którzy całkowicie dowolnie mogą narażać w ten sposób na koszty?

    pytanie teoretyczne

    *) prokuratorów, którzy szargają godność funkcjonariusza państwowego a o
    których coraz więcej się słyszy i czyta, vide: przedostatni numer Newsweeka
    --
    pzdr

  • 2. Data: 2006-10-11 21:46:50
    Temat: Re: Koszt obrońcy z wyboru w przypadku
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Czy po prawomocnym uniewinnieniu w sprawie karnej mam prawo domagać się
    > zwrotu kosztów obrońcy z wyboru?

    Tak. Vide:
    http://prawoity.pl/wiadomosci/zwrot-kosztow-obroncy-
    z-wyboru-w-procesie-karnym-w-razie-uniewinnienia-osk
    arzonego

    > Jeśli tak, to jak się tego domagać, od kogo, w jakim trybie?

    K.p.k.:
    Art. 626. § 1. W orzeczeniu kończącym postępowanie w sprawie sąd określa,
    kto, w jakiej części i zakresie ponosi koszty procesu.

    § 2. Jeżeli w orzeczeniu wymienionym w § 1 nie zamieszczono rozstrzygnięcia
    o kosztach, jak również gdy zachodzi konieczność dodatkowego ustalenia ich
    wysokości lub rozstrzygnięcia o kosztach postępowania wykonawczego,
    orzeczenie w tym przedmiocie wydaje odpowiednio sąd pierwszej instancji lub
    sąd odwoławczy.

    § 3. Na orzeczenie w przedmiocie kosztów służy zażalenie, jeżeli nie
    wniesiono apelacji. W razie wniesienia apelacji i zażalenia - zażalenie
    rozpoznaje sąd odwoławczy łącznie z apelacją.

    Ale uwaga, zgodnie z art. 459 par. 3 kpk na zazalenie masz tylko 7 dni od
    ogłoszenia wyroku.

    Marcin.

  • 3. Data: 2006-10-11 21:59:36
    Od: InterLegion <i...@l...pl>

    Marcin Krzemiński napisał(a):
> [...]
    arzonego
    > Ale uwaga, zgodnie z art. 459 par. 3 kpk na zazalenie masz tylko 7 dni od

    Dzięki.

    --
    pzdr

  • 4. Data: 2006-10-11 22:44:43
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Dzięki.

    Nie ma sprawy. Nurtuje mnie tylko jedno - obrońca tego nie wiedział?

    Marcin.