  • 1. Data: 2003-11-20 19:46:56
    Temat: Ograniczenie prędkości a wyprzedzanie
    Od: "Cheniu" <o...@m...com>

    Witam!
    Jeśli na drodze jest ograniczenie prędkości do 60 km/h a ja chce wyprzedzić
    samochód jadący 50 km/h to czy musze go wyprzedzać z prędkością względna 10
    km/h czy mogę się rozpędzić np. do 100 km/h? Oczywiście chodzi o
    wyprzedzanie na drodze z dwoma pasami ruchu - po jednym dla każdego
    kierunku.

    Cheniu

  • 2. Data: 2003-11-20 20:06:43
    Temat: Re: Ograniczenie prędkości a wyprzedzanie
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    Użytkownik "Cheniu" <o...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > km/h czy mogę się rozpędzić np. do 100 km/h? Oczywiście chodzi o
    > wyprzedzanie na drodze z dwoma pasami ruchu - po jednym dla każdego

    o ile dobrze pamietam, nie znam podstawy prawnej, to podczas manewru
    wyprzedzania mozesz przekroczyc predkosc, gdyz priorytetem jest to ze musisz
    go zrobic jak najszybciej i jak najbezpieczniej, ale podstawy musial bys
    szukac w klodeksie

  • 3. Data: 2003-11-20 20:43:04
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-20 21:06, szerszen wrote:
> [...]
    > go zrobic jak najszybciej i jak najbezpieczniej, ale podstawy musial bys

    IMHO w takiej sytuacji nie należy wogóle przystępować do wyprzedzania,
    jeżeli bezpieczne wykonanie tego manewru wymaga przekroczenia prędkości
    i kierowca wie o tym przed.
    Przekroczenie prędkości przy wyprzedzaniu jest możliwe, o ile taka
    koniecznośc powstałaby w wyniku okoliczności, których kierowca nie mógł
    przewidzieć, np. z przeciwka nadjeżdża TIR, a wyprzedzany z usmiechem
    wciska pedał do dechy i zwiększenie prędkości jest jedyną możliwą metoda
    uniknięcia wypadku, lub najlepszą z możliwych.

    Tyle tylko, że wtedy cieszysz się z przeżycia, a nie z niezapłaconego
    mandatu.

    Pzdr: Catbert

  • 4. Data: 2003-11-20 20:49:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nie możesz przekroczyć prędkości dopuszczalnej. Jeśli z jakiś powodów nie
    wystarcza do bezpiecznego wykonania manewru owa 10 kilometrowa przewaga,
    to pozostaje Ci grzecznie jechać za tamtym pojazdem.

  • 5. Data: 2003-11-21 08:34:05
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl> napisał w
    wiadomości news:n99vb.28361$Et5.23014@news.chello.at...

> [...]
    musisz
    > go zrobic jak najszybciej i jak najbezpieczniej, ale podstawy musial bys

    Boże co za bzdury:(

    Leszek

  • 6. Data: 2003-11-22 11:15:52
    Od: Zbigniew Bober <z...@o...pl>

    szerszen wrote:

> [...]
    > go zrobic jak najszybciej i jak najbezpieczniej, ale podstawy musial bys

    Coście się z choinki pourywali, czy co innego? Ludzie to jednak mogą mieć
    pomysły. :-)))))

    Pozdrawiam,
    Zbyszek Bober

  • 7. Data: 2003-11-22 13:53:43
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Zbigniew Bober" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Coście się z choinki pourywali, czy co innego?

    Co innego.
    To tylko szerszen ;)

    Pozdr
    Leszek

  • 8. Data: 2003-11-22 14:31:42
    Od: "Cheniu" <o...@m...com>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:
    > Nie możesz przekroczyć prędkości dopuszczalnej. Jeśli z jakiś powodów
    > nie wystarcza do bezpiecznego wykonania manewru owa 10 kilometrowa
    > przewaga, to pozostaje Ci grzecznie jechać za tamtym pojazdem.

    Tak też sadziłem. Ponieważ poglad wyrażony przez szerszenia co jakisc czas
    się pojawia (niedawno był na grupie samochody - niestety dosyc szybko
    przerodził się we flame'a) więc chciałem się upewnić, że w październiku nie
    było jakiś zmian w kodeksie ;)
    Zasadniczo jestem zwolenikiem nie tyle jazdy zgodnej z kodeksem co raczej
    jazdy rozsądnej (ale to chyba pogląd nie na grupę pl.soc.prawo. :)) I może
    dlatego czesciej jestem wyprzedzany niż wyprzedzam.

    Cheniu

  • 9. Data: 2003-11-22 21:36:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ja jestem zwolennikiem tej samej zasady. tyle, że bardzo często to co
    rozsądne, to jednak zgodne z przepisami.