  • 61. Data: 2005-12-25 15:23:29
    Temat: Re: Ograniczenie predkosci
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@d...m> napisał w wiadomości
    news:dom05v$3l0$1@news.dialog.net.pl...

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości

    > Robilem prawo jazdy 17 lat temu. Ale do dzis pamietam, ze WYRAZNIE bylo
    > powiedziane, ze znaki poziome maja pierwszenstwo przed pionowymi. Nawet na
    > egzaminie mialem takie pytanie.

    Zaslugujesz na powtórny egzamin.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 62. Data: 2005-12-25 15:26:36
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    wiadomości news:43ae9cde@news.home.net.pl...

    > K*.*wa... Celowo nie czytasz w całości przepisów _i_ wątków, czy ogólnie
    > masz problemy z czytaniem?
    >
    > Par. 58 dokładnie określa, jak mogą wyglądać znaki poziomie, a par.2
    > ust.6, który cytujesz, odności się np. do p-15 i p-16.

    Ta cisza jest znamienna. :-)
    "K*.*wa... Celowo nie czytasz w całości przepisów _i_ wątków, czy ogólnie
    masz problemy z czytaniem?"

    neelix

  • 63. Data: 2005-12-25 15:26:57
    Od: "Padre" <s...@e...wroc.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał ...

    > Albo może tylu się na ten błąd złapie, że wreszcie ludzie zaczną sobie
    > powtarzać co jakiś czas przepisy ;-P

    Na przykład ten, zawarty w Dz. U. Nr 220, poz. 2181
    http://sipdata-abc.lex.pl/dane/dzienniki/03/d03l81/z
    al2_5.pdf

    5.1. Zasady ogólne
    [...]Rozróżnia się następujące znaki uzupełniające:
    - symbole (P-15, P-23, P-24)
    - napisy (P-16, P-22)
    [...]
    - symbole znaków pionowych w oznakowaniu poziomym

    5.2.10, gdzie jest opis szczegółowy tych symboli,
    a także przykład odpowiednika B-33.

    A słonika ani innych malowanek tam nie ma ;-)

    Sławek

  • 64. Data: 2005-12-25 15:27:52
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    wiadomości news:43aea19c@news.home.net.pl...

    > Albo może tylu się na ten błąd złapie, że wreszcie ludzie zaczną sobie
    > powtarzać co jakiś czas przepisy ;-P

    I to bym proponowal jako konkluzje dla kierowcy - każdego.
    Od czasu do czasu przeczytac aktualne PoRD i Rozporzadzenie ws. znaków. Bo
    to są 2 podstawowe obowiązujące kierowców akty prawne.
    Dyskutant, który zdal egzamin 17 lat temu i do tej pory stosuje sie do wtedy
    obowiazujacych przepisów sie po prostu osmiesza.
    Ciekawe, czy szuka 3 domków w celu ustalenia terenu zabudowanego nadal ...

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 65. Data: 2005-12-25 15:29:37
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Obowiązuje 50 km/h. Znaki poziome odzwierciedlające znaki pionowe
    > ostrzegawcze lub zakazu stanowią powtórzenie zastosowanych znaków
    > pionowych.

    Nie stanowią żadnego powtórzenia, są po prostu malowankami na jezdni. Ja bym
    nawet wystąpił o ich usuniecie ze względu na zagrożenie jakie powodują
    (możliwość poślizgu) i bezprawność.
    To NIE SĄ znaki poziome.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 66. Data: 2005-12-25 15:32:03
    Od: "Padre" <s...@e...wroc.pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał ...

    > Sprawa jest oczywista i każdy sędzia wyda taki sam wyrok.

    Nie wypowiadaj się za sędziów, bo mogą znać przepisy
    lepiej od Ciebie ;-)

    > Kierujący nie zastosował sie do obowiązującego znaku drogowego, lecz
    > przyjął do wiadomości malowankę na jezdni.

    Nie malowankę, lecz poziomy znak uzupełniający (link do Dz.U. juz podałem)

    Sławek

  • 67. Data: 2005-12-25 15:32:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    AB wrote:

    > Zdecydowanie: Nie!
    > Wszystko zależy od położenia obu znaków względem siebie, z uwagi na to, że
    > znaki poziome odzwierciedlające znaki pionowe ostrzegawcze lub zakazu
    > stanowią powtórzenie zastosowanych znaków pionowych. Moim zdaniem obrona
    > może polegać tylko na tym, że sznur tirów ci zasłonił pionowe oznaczenie, bo
    > inaczej to kiepsko to widzę.

    Z tymi tirami to ostrożnie. Bo zaraz się okaże, że tiry pomiędzy
    znakiem, a patrolem policji wyparowały.

    po prostu zwrócił uwagę na poziomy znak, bo jest znacznie większy i nie
    patrzył na pionowy, bo mógł oczekiwać, że jest taki sam.

  • 68. Data: 2005-12-25 15:32:51
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Padre" <s...@e...wroc.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał ...

    > Nie wypowiadaj się za sędziów, bo mogą znać przepisy
    > lepiej od Ciebie ;-)

    > Nie malowankę, lecz poziomy znak uzupełniający (link do Dz.U. juz podałem)

    Gdzie tu
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20021701393&type=2&name=ATT2CJLA
    masz taki 'znak' ?

    Niektórzy ludzie to prawdziwe CKMy ....

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 69. Data: 2005-12-25 15:34:19
    Od: "Padre" <s...@e...wroc.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał...

    > Kierujący przepisów nie zna, a ty nie czytasz przepisów w całości. Patrz
    > moja wcześniejsza odpowiedź.

    Być może kierujący ich nie znał, ale IMHO to Ty ich nie
    czytasz w całości. Patrz moja późniejsza odpowiedź.

    Sławek

  • 70. Data: 2005-12-25 15:35:08
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Ajgor" <n...@d...m> napisał w wiadomości

    > Zaslugujesz na powtórny egzamin.

    Na taki egzamin zasługuje zdecydowana większość. Wiesz co by było, gdyby
    wszystkich chciano zweryfikować ? Wystarczy, że przeczyta przepisy w całości
    i od początku.

    neelix