  • 51. Data: 2005-12-25 13:22:56
    Temat: Re: Ograniczenie predkosci
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ajgor wrote:

    > A na tej stronie to byly jakies bajki?

    Owszem. To, czego nie ma w rozporządzeniu, nie jest znakiem drogowym,
    tylko czyjąć radosną twórczością.

    > Nadal Twoje slowo przeciw ich.

    Słowo przepisów przeciwko ich radosnej twórczości.

    > A tak calkowicie abstrachujac od wszystkiego co tu zostalo napisane -
    > wlasnie przyszlo mi cos do glowy.
    > 1. Dwa wykluczajace sie znaki (wiem wiem... malunek slonia)...

    Jeden znak.

    > 2. Kawalek dalej radar.
    > Czy to nie wyglada jak swiadomie zastawiona na kierowcow pulapka? Zeby
    > wyciagac od nich pieniadze?

    Albo wymóc dokładną znajomość przepisów.

    > Ciekawe czy jakies organa scigania nie powinny sie tym zainteresowac.

    Powinny. Jeżdżącymi po drogach osobnikami nie znającymi przepisów.

  • 52. Data: 2005-12-25 13:23:16
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@d...m> napisał w wiadomości

    > O kurde.. Spadlem prawie z krzesla jak to przeczytalem :) Ze smiechu
    :)

    :)

  • 53. Data: 2005-12-25 13:24:25
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "ape" <a...@n...poczta.fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:43aded58@news.home.net.pl...

    > o ile dobrze wnioskuje - to ten omen w bialej czapce jest guru
    > znajomego prawa (i pewnie sprawiedliwosci), ze stanowi jego wykladnie
    > pod rygorem uzycia bloczka mandatowego :-)

    Bloczek to pestka. Mają w rękawie sąd grodzki.

    neelix

  • 54. Data: 2005-12-25 13:27:29
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Robilem prawo jazdy 17 lat temu. Ale do dzis pamietam, ze WYRAZNIE bylo
    > powiedziane, ze znaki poziome maja pierwszenstwo przed pionowymi. Nawet na
    > egzaminie mialem takie pytanie.

    Nie pamiętam czy tak było, ale dzisiaj to nieaktualne. Bardzo dużo zmieniło
    się od tamtej pory.

    neelix

  • 55. Data: 2005-12-25 13:31:02
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Sun, 25 Dec 2005 13:29:53 +0100, Ajgor napisał(a):

    > O tym na kursie nie bylo. Ale BYLO ze poziome maja pierwszenstwo.
    > Dopatrujesz sie logiki u Polskich prawodawcow?
    > Gratuluje optymizmu :)

    Mam nadzieję, że wyrzucili Cię z egzaminu i prawa jazdy nie masz. Bo prawo
    mówi, że: "6. Znaki poziome odzwierciedlające znaki pionowe ostrzegawcze
    lub zakazu stanowią powtórzenie zastosowanych znaków pionowych." Czyli są
    wtórne. Obowiązują pionowe, a poziome je tylko uzupełniają. Na kursie,
    który ukończyłem i zdałem egzamin tak było. Treść rozporządzenia:

    http://eduseek.interklasa.pl/multimedia/znaki/znakid
    rogowe/znaki/ustawa.htm

    Poczytaj sobie.

    --

    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 56. Data: 2005-12-25 13:40:06
    Od: "Padre" <s...@e...wroc.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał...

    > Tak, ale popatrz sobie na par.85, ust.1 a zwłaszcza 2 (wg. 2 znaki
    > poziome mogą być wyłącznie białe lub żółte - pomijając odblaskowe 'kocie
    > oczka' oznaczające prawą krawędź).

    Racja - tu się mozna czepić, choć te znaki które widziałem były
    białe, podobnie jak wymienione przez Ciebie poniżej odpowiedniki.
    (nb słowo "wyłącznie" nie jest użyte w tym przepisie).

    > Par.2 ust.6 odnosi się do znaków typu P-15 (odpowiednik znaku
    > ostrzegawczego A-7 'ustąp pierwszeństwa') oraz P-16 (odpowiednik znaku
    > zakazu B-20 'STOP').

    Niekoniecznie tylko do nich, jest jeszcze par 1. p.4.
    "Oprócz znaków, o których mowa w ust. 3 pkt 1, stosuje
    się znaki związane z oznaczeniem pasa drogowego, obiektów
    drogowych i oznaczenia w postaci urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
    w szczególności w związku z zamknięciem drogi lub jej części
    dla ruchu, a w razie potrzeby - znaki z napisami wskazującymi
    sposób korzystania z drogi, jeżeli nie może on być wyrażony
    znakami określonymi w załączniku do niniejszego rozporządzenia."

    Oprócz odpowiedników znaków ograniczenia prędkości w formie
    poziomej spotyka się jeszcze świetlne (jednokolorowe).

    Sławek

  • 57. Data: 2005-12-25 13:41:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ajgor wrote:

    > Ale moze przeczyta to ktos z magistratu i sprawi ze ton kolorowy slon z
    > jezdni zniknie i przestanie wprowadzac kierowcow w blad.

    Albo może tylu się na ten błąd złapie, że wreszcie ludzie zaczną sobie
    powtarzać co jakiś czas przepisy ;-P

  • 58. Data: 2005-12-25 14:12:47
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    wiadomości news:43ae9cde@news.home.net.pl...

    > K*.*wa... Celowo nie czytasz w całości przepisów _i_ wątków, czy ogólnie
    > masz problemy z czytaniem?
    >
    > Par. 58 dokładnie określa, jak mogą wyglądać znaki poziomie,

    Par.85. Czeski błąd.

    a par.2
    > ust.6, który cytujesz, odności się np. do p-15 i p-16.

    Oznakowanie drogowe poziome ze względu na funkcję i kształt dzieli się na:
    znaki podłużne i poprzeczne, strzałki, ZNAKI UZUPEŁNIAJĄCE, pktowe el-ty
    odblaskowe.
    Znaki uzupełniające to m.in symbole znaków pionowych w oznakowaniu poziomym.
    Idąc tym tropem dochodzę do punktu 5.2.10 rozporządzenia Dz.U 220 i widzę
    przykłady symboli A-17( Dzieci) i B-33(Ograniczenie v). Czy dalej będziesz
    upierał się tylko przy P-15 i P-16 ?

    neelix

  • 59. Data: 2005-12-25 15:20:24
    Od: "AB" <a...@o...pl>

    > Do znudzenia - był jeden znak i jedno malowidło.

    Zdecydowanie: Nie!
    Wszystko zależy od położenia obu znaków względem siebie, z uwagi na to, że
    znaki poziome odzwierciedlające znaki pionowe ostrzegawcze lub zakazu
    stanowią powtórzenie zastosowanych znaków pionowych. Moim zdaniem obrona
    może polegać tylko na tym, że sznur tirów ci zasłonił pionowe oznaczenie, bo
    inaczej to kiepsko to widzę.

    http://eduseek.interklasa.pl/multimedia/znaki/znakid
    rogowe/znaki/ustawa.htm
    par. 94, pkt. 2

    IMHO:
    [Gdybym miał osądzac, to musiałbyś ten sznur tirów zeznać i jeszcze miałbyś
    większe szanse na niepłacenie gdyby oba oznakownia były w jednej linii (*)
    inaczej nie traktowałbym tego znaku poziomego jako powtarzacza znaku
    pionowego w miejscu gdzie jest kilka pasów i istnieje prawdopodobieństwo
    zasłonięcia znaku pionowego przez inne pojazdy.

    (*) "w jednej linii" czyli na prostej prostopadlej do osi jezdni
    przechodzącej przez słup oznakowania ponowego.]

    -a.

  • 60. Data: 2005-12-25 15:22:52
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > A na tej stronie to byly jakies bajki?

    Tak. Obowiązują przepisy z:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20021701393&type=2&name=ATT2CJLA

    Zapoznaj sie z załącznikiem, w szczególnosci ze znakami P.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt