  • 11. Data: 2008-06-20 21:35:46
    Temat: Re: Ofe - zostal Pan wylosowany, podpisz pan umowe... a losowania nie bylo..
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 20 czerwiec 2008 22:03
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g3h2e0$egg$1@news.onet.pl>):
    > Najprościej byłoby poczekać 2 lata, kiedy bezpłatnie będziesz mógł
    > zmienić OFE i potem przepisać się gdzieś indziej, jeśli będziesz chciał.

    A z tego się nie można wycofać do 10 dni,skoro było ,,poza lokalem''?

    --
    Tristan

  • 12. Data: 2008-06-20 21:54:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > wasz znak: <g3h2e0$egg$1@news.onet.pl>):
    >
    > A z tego się nie można wycofać do 10 dni,skoro było ,,poza lokalem''?

    A nie wiem, nie zastawiałem się nad tym w tym kontekście.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-06-20 22:05:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Liwiusz wrote:

    > A nie wiem, nie zastawiałem się nad tym w tym kontekście.

    Przepisów o umowach zawieranych z konsumentami poza lokalem
    przedsiębiorstwa nie stosuje się do umów:
    [...]
    6) ubezpieczenia, w tym o członkostwo w otwartych funduszach
    emerytalnych, oraz reasekuracji,

  • 14. Data: 2008-06-20 22:10:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał Trych wrote:
    > witam,
    > Pare dni temu w godzinach mocno wieczornych ok 21 przyszedl Pan z Nordea i
    > stwierdzil, ze nie podpisalem umowy z OFE i zostalem wylosowany... zapytalem
    > skad mam miec pewnosc, ze mnie wylosowano - otrzyumalem odpowiedz, ze skad
    > by mieli moje dane... w sumie nie glupie.

    jak to skąd.
    Od pani Zosi w ZUS.
    Przeciż babki dorabiają tam jak cholera.

  • 15. Data: 2008-06-20 22:17:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Musiałbyś udowodnić, że zostałeś wprowadzony w błąd. Może być trudne.
    > Skoro jednak musiałbyś się gdzieś się zapisać, to akurat wybór
    > odpowiedniego OFE to jak wybór między dżumą a tyfusem. Nie ma dobrego
    > wyboru, najlepiej byłoby w ogóle się nie zapisywać i pieniądze brać dla
    > siebie, ale tak nie można.

    Moim zdaniem wbrew pozorom udowodnienie może być proste. Sadze, ze w ten
    sam sposób ten Agent zrobił wiele osób. Trzeba by było przejść się do
    najbliższej jednostki Policji i porozmawiać z kimś chętnym do pracy.
    Wydostanie danych osób ubezpieczonych przez tego konkretnego agenta z OFE,
    to tylko kwestia czasu i kilku papierków. Można te osoby zapytać. Jeśli
    kilka osób niezależnie od siebie zezna to samo, to agent spokojnie odpowie
    za oszustwo, a umowy zostaną unieważnione. Warunek, by pozostałem osoby nie
    były zadowolone z wyniku losowania.

  • 16. Data: 2008-06-20 22:53:48
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "Michał Trych" napisał:

> [...]
    > wylosowany... zapytalem skad mam miec pewnosc, ze mnie wylosowano -
    > otrzyumalem odpowiedz, ze skad by mieli moje dane... w sumie nie

    Losowania są dwa razy w roku - w styczniu i lipcu, ale ludzie są
    nieświadomi i potem tak się to kończy, że łykają wszystko jak młode
    pelikany :) A Nordea kiedyś, jeszcze jako Sampo, miała jeden z
    najlepszych wyników w pozyskiwaniu nowych klientów - nie wiem jak jest
    teraz.
    Możesz poszukać wzoru pisma o rezygnacji z powodu wprowadzenia w błąd
    przez agenta na stronie KNF (czy jak to się tam teraz
    nazywa) albo innych, konkurencyjnych OFE.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 17. Data: 2008-06-20 22:55:22
    Od: "Michał Trych" <g...@p...pl>

> [...]
    > za oszustwo, a umowy zostaną unieważnione. Warunek, by pozostałem osoby

    Zadnego losowania nie bylo:) poza tym, ja akurat powiedzialem ze chce
    anulowac umowe, bo nie lubie jak sie ze mnie robi...
    Tak czy inaczej, skoro ten fundusz jest na 3 czy 4 miejscu, to dlaczego nie
    zapisac sie do tego co jest na pierwszym?
    pozdrawiam

  • 18. Data: 2008-06-20 22:58:03
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "Michał Trych" napisał:

    > skoro ten fundusz jest na 3 czy 4 miejscu, to dlaczego nie
    > zapisac sie do tego co jest na pierwszym?

    Bo ten co jest na pierwszym (jeśli masz na myśli NN) ma dużo członków
    i będzie musiał już niedługo wypłacić pierwsze emerytury
    proporcjonalnie dużej liczbie emerytek (a potem emerytów). Wtedy
    prawdopodobnie wartość jego jednostki spadnie - lepiej wybrać OFE na
    stałe za kilka lat, jak już rynek jest ustabilizuje. IMO, oczywiście.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 19. Data: 2008-06-20 23:04:07
    Od: "Michał Trych" <g...@p...pl>

> [...]
    > prawdopodobnie wartość jego jednostki spadnie - lepiej wybrać OFE na
    > stałe za kilka lat, jak już rynek jest ustabilizuje. IMO, oczywiście.

    :) podobno najoptymalniej mozna zmienic ofe za dwa lata, przynajmniej tak
    gdzies doczytalem odkad zaczalem dazyc temat:) czyli w zasadzi wszystko
    jedno gdzie sie trafi, a czas pokaze gdzie warto, ale dla zasady raczej
    nordea odpada...
    pozdrawiam

  • 20. Data: 2008-06-21 07:39:49
    Od: "Pawcio" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Michał Trych" <g...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > do mnie nie dzwonil itp, wiec ciezka sprawa.
    > Ogolnie sadze ze to sliski temat, bo skads musial miec moje dane, skoro
    > dwa dni po tym, dostalem list z zusu, moze stad ta godzina pozna itp.
    > Tak mi chodzi po glowie - musza / musi miec jakies dojscie w zusie, albo
    > poprostu na poczcie gdzie wysylaja takie zawiadomienia:) najprosciej:)
    > osobiscie, mialem go wygonic, bo nie trawie wizyt o 21 bez uprzedzenia
    > itp... ale zal mi sie chlopa zrobilo, ze pracuje do tej godziny... sie ma
    > miekkie serce to trzeba miec twarda dupe:)

    tez dostalem ostatnio pismo z zusu ze zostane wylosowany, i dziwnym trafem
    zaczela mnie nachodzic i wydzwaniac jakas kobieta z jakiegos funduszu.
    Podczas rozmowy telefonicznej nie chciala podac jaki fundusz reprezentuje,
    tylko nalegala na spotkanie zeby mi wszystko wyjasnic, wiec jej
    podziekowalem.