  • 1. Data: 2008-06-20 18:44:30
    Temat: Wysługa lat
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Po jakim czasie należy się pracownikowi dodatek za wysługę lat? Pracowałem
    2 lata na umowe zlecenie i teraz 4,5 roku normalnie (na czas określony i na
    nieokreślony potem). Przedsiębiorstwo państwowe, (miejski zarzd budynków).
    Pani kadrowa twierdzi, że jeszcze mi się nie należy. To prawda?

  • 2. Data: 2008-06-20 19:10:45
    Temat: Re: Wysługa lat
    Od: Buster <b...@t...net.pl>

    cranky pisze:
> [...]
    > nieokreślony potem). Przedsiębiorstwo państwowe, (miejski zarzd budynków).
    > Pani kadrowa twierdzi, że jeszcze mi się nie należy. To prawda?

    Nie jestem pewny, ale to zdaje się zależy od zakładu pracy. Np. w
    miejscu gdzie jeszcze obecnie pracuje, wysługa należy się po
    przepracowaniu 5 lat, a tam gdzie idę pracować teraz i gdzie pracowałem
    jeszcze niedawno, należy się po przepracowaniu 3 lat. I raczej należy
    się tylko ze stosunku pracy, a nie z umów zleceń.

    --
    Pozdrowienia
    Radek

  • 3. Data: 2008-06-21 12:19:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    cranky pisze:

    > Po jakim czasie należy się pracownikowi dodatek za wysługę lat?

    Po takim jaki określa zakładowe prawo pracy zapewne (regulamin
    wynagradzania, układ zbiorowy). Tylko niektórzy mają takie rzeczy z mocy
    ustaw.

    > Przedsiębiorstwo państwowe, (miejski zarzd budynków).
    > Pani kadrowa twierdzi, że jeszcze mi się nie należy. To prawda?

    Jeśli jesteś pracownikiem samorządowym to zerknij sobie na art. 21 ust.
    1 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych
    (Dz.U.01.142.1593)

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."