  • 1. Data: 2008-04-13 20:59:19
    Temat: Odzyskanie działki
    Od: chris <c...@p...fm>

    Jest taka historia:

    Moja babcia ma trójke dzieci. 20 lat temu przekazała chyba w formie
    darowizny całe gospodarstwo rolne swojemu synowi. Syn nie miał żony,
    nie ma dzieci. Nadużywa alkoholu. Ostatnio, bez wiedzy nikogo sprzedał
    jedną z działek za śmieszną wartośc. Po prostu miejscowy cwaniak
    wyłudził od niego działkę za 1/10 wartości. Wątpliwe jest nawet czy
    zapłacił wartośc z aktu. Byłem u tego cwaniaka i po dobroci chciałem
    odkręcić sprawę tzn odkupić działkę za cenęz aktu plus koszty
    notariusza i odsetki. Ale on stwierdził, że zapłacił więcej niż
    zapisane jest w umowie po to żeby mniej zapłacić notariuszowi i że za
    tyle może odsprzedać. Jesteśmy pewni że nie zapłacił nawet kwoty z
    aktu więc ewidentnie chce zarobić na odsprzedaży. Oczywiście takie
    jego prawo gdyby nie to że kupił tą działkę od osoby uzależnionej od
    alkoholu, biednej i nieporadnej życiowo. Moja mama i ciocia właściwie
    się poddały choć przez całe życie pomagały wujkowi w gospodarstwie.
    Czy jest jakaś szansa na odzyskanie tej sprzedanej działki i
    powstrzymanie wujka przed dalszą sprzedażą gospodarstwa? Dodam, że po
    sprzedaży działki wujek znalazł sięw szpitalu z powodu zatrucia
    alkoholowego a 4 miesiące temu mama i ciocia zgłosiły go do urzędu
    gminy na leczenie.

  • 2. Data: 2008-04-13 22:10:57
    Temat: Re: Odzyskanie działki
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    chris pisze:

    > Moja babcia ma trójke dzieci. 20 lat temu przekazała chyba w formie
    > darowizny całe gospodarstwo rolne swojemu synowi. Syn nie miał żony,

    Jej gospodarstwo - jej prawo.

    > nie ma dzieci. Nadużywa alkoholu.

    Wolny kraj.

    > Ostatnio, bez wiedzy nikogo sprzedał

    Pełnoletni? No to co kogo obchodzi, co zrobił ze SWOJĄ własnością?

    > jedną z działek za śmieszną wartośc. Po prostu miejscowy cwaniak
    > wyłudził od niego działkę za 1/10 wartości. Wątpliwe jest nawet czy

    Jego problem.

> [...]
    > zapisane jest w umowie po to żeby mniej zapłacić notariuszowi i że za
    > tyle może odsprzedać. Jesteśmy pewni że nie zapłacił nawet kwoty z

    Możesz być nawet pewny, że Ziemia jest płaska i jest oparta na czterech
    słoniach stojących na żółwiu.

> [...]

    > się poddały choć przez całe życie pomagały wujkowi w gospodarstwie.
    > Czy jest jakaś szansa na odzyskanie tej sprzedanej działki i

    Zaoferuj korzystną cenę - może aktualny właściciel się skusi.

    > powstrzymanie wujka przed dalszą sprzedażą gospodarstwa? Dodam, że po

    Ubezwłasnowolnienie. Tylko że wtedy frajer, który ustanowi się jego
    prawnym opiekunem, będzie odpowiadać za jego wybryki tak, jakby to było
    dziecko pod jego opieką.

    Pomijam taki detal, że do ubezwłasnowolnienia potrzebny jest wyrok
    sądowy poparty mocnymi papierami od psychiatrów, którzy stwierdzą, że
    delikwent jest niedorozwinięty umysłowo lub chory psychicznie w stopniu
    uniemożliwiającym samodzielne podejmowanie decyzji.

    > sprzedaży działki wujek znalazł sięw szpitalu z powodu zatrucia
    > alkoholowego a 4 miesiące temu mama i ciocia zgłosiły go do urzędu
    > gminy na leczenie.

    I co z tego?

  • 3. Data: 2008-04-13 22:52:58
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 13 Kwi, 22:59, chris <c...@p...fm> wrote:
    > Jest taka historia:

    można spróbować udowodnić przed sądem niepoczytalność wujka
    co skutkowało by częściowym bądź całkowitym ubezwłasnowolnieniem

  • 4. Data: 2008-04-14 07:06:35
    Od: chris <c...@p...fm>

    Andrzej dzięki za pomoc.

    A możesz mi powiedzieć co to znaczy troll? Bo często Cię tak nazywają
    na różnych forach. I niepochlebnie piszą o Tobie. Chyba Cię nikt nie
    lubi...

  • 5. Data: 2008-04-14 08:26:58
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "chris" <c...@p...fm> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    > Jest taka historia:

    Wzruszająca historia.

    Na szczęście prawo jest takie, że każdy, kto nie jest ubezwłasnowolniony,
    może to zrobić ze swoją własnością na co ma ochotę. Sprzedać za 1/10 ceny
    lub oddać za darmo.

    Sprzedana działka manowego właściciela i możecie odkupić ją po cenie jaka
    będziego satysfakcjonowała.

    Proponuję odkupić od wujka resztę gospodarstwa. Może sprzedaz 1/10 wartości?
    A potem zapije się na śmierć i będziecie mieli kłopot z głowy.

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 6. Data: 2008-04-14 08:32:57
    Od: "Andrzej_K" <n...@b...tak.pl>

    http://alt.forall.pl/usenet/?id=142#art0299

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "...czasy są ciężkie, kobiety drogie, a dzieci łatwe

  • 7. Data: 2008-04-14 08:41:01
    Od: chris <c...@p...fm>

    a taki artykuł:

    Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza
    inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem
    za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub
    niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania,
    § 2. Tej samej karze podlega, kto żąda korzyści majątkowej w zamian za
    zwrot bezprawnie zabranej rzeczy.
    § 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.
    § 4. Jeżeli czyn określony w § 1-3 popełniono na szkodę osoby
    najbliższej, ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    Czy z niego można próbować odzyskać? Cwaniak powiedział wujkowi, że
    tej działki nie da się przekształcić na budowlaną co nie jest prawdą.

  • 8. Data: 2008-04-14 08:44:07
    Od: chris <c...@p...fm>

    doradził mi ten pargraf prawnik z innego forum prawniczego. Bo tutaj
    to chyba nie prawników. Andrzej Lawa pisze na wszystkich możliwych
    forach od seksu do militariów więc chyba nie jest prawnikiem.

  • 9. Data: 2008-04-14 09:04:40
    Od: chris <c...@p...fm>

    I lepiej nie doradzjacie ludziom potrzebującym pomocy jeśli nie macie
    o czymś pojęcia.

  • 10. Data: 2008-04-14 09:11:22
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    6...@f...googlegroups.com
    użytkownik *chris* napisał(a):

    > Andrzej Lawa pisze na wszystkich możliwych
    > forach od seksu do militariów więc chyba nie jest prawnikiem.

    Bo on jest jak ta babcia (nie Twoja, tylko ta przysłowiowa), na niczym się
    nie zna, a do wszystkiego wpierdala. Wrzuć go do KF i zapomnij o nim.

    --
    Big Jack
    //////