  • Date: Mon, 14 Apr 2008 00:10:57 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odzyskanie działki

    chris pisze:

    > Moja babcia ma trójke dzieci. 20 lat temu przekazała chyba w formie
    > darowizny całe gospodarstwo rolne swojemu synowi. Syn nie miał żony,

    Jej gospodarstwo - jej prawo.

    > nie ma dzieci. Nadużywa alkoholu.

    Wolny kraj.

    > Ostatnio, bez wiedzy nikogo sprzedał

    Pełnoletni? No to co kogo obchodzi, co zrobił ze SWOJĄ własnością?

    > jedną z działek za śmieszną wartośc. Po prostu miejscowy cwaniak
    > wyłudził od niego działkę za 1/10 wartości. Wątpliwe jest nawet czy

    Jego problem.

    > zapłacił wartośc z aktu. Byłem u tego cwaniaka i po dobroci chciałem
    > odkręcić sprawę tzn odkupić działkę za cenęz aktu plus koszty
    > notariusza i odsetki. Ale on stwierdził, że zapłacił więcej niż
    > zapisane jest w umowie po to żeby mniej zapłacić notariuszowi i że za
    > tyle może odsprzedać. Jesteśmy pewni że nie zapłacił nawet kwoty z

    Możesz być nawet pewny, że Ziemia jest płaska i jest oparta na czterech
    słoniach stojących na żółwiu.

    > aktu więc ewidentnie chce zarobić na odsprzedaży. Oczywiście takie

    Jego prawo.

    > jego prawo gdyby nie to że kupił tą działkę od osoby uzależnionej od
    > alkoholu, biednej i nieporadnej życiowo. Moja mama i ciocia właściwie
    > się poddały choć przez całe życie pomagały wujkowi w gospodarstwie.
    > Czy jest jakaś szansa na odzyskanie tej sprzedanej działki i

    Zaoferuj korzystną cenę - może aktualny właściciel się skusi.

    > powstrzymanie wujka przed dalszą sprzedażą gospodarstwa? Dodam, że po

    Ubezwłasnowolnienie. Tylko że wtedy frajer, który ustanowi się jego
    prawnym opiekunem, będzie odpowiadać za jego wybryki tak, jakby to było
    dziecko pod jego opieką.

    Pomijam taki detal, że do ubezwłasnowolnienia potrzebny jest wyrok
    sądowy poparty mocnymi papierami od psychiatrów, którzy stwierdzą, że
    delikwent jest niedorozwinięty umysłowo lub chory psychicznie w stopniu
    uniemożliwiającym samodzielne podejmowanie decyzji.

    > sprzedaży działki wujek znalazł sięw szpitalu z powodu zatrucia
    > alkoholowego a 4 miesiące temu mama i ciocia zgłosiły go do urzędu
    > gminy na leczenie.

    I co z tego?