  • 1. Data: 2008-04-13 16:01:13
    Temat: miedzynarodowe prawa autorskie
    Od: pawelj <i...@g...com>

    Czy w przypadku utworu (literackiego) stworzonego i opublikowanego po
    raz pierwszy w USA, ktorego autorem nie jestem, musze uzyskac zgode
    autora na tlumaczenie i czerpanie z tego utworu korzysci majatkowych?

    Pytam, bo wyczytalem na wikipedii :P, ze w takich przypadkach moc maja
    ustawy miedzynarodowe, a nie potrafie do takowych dotrzec.

    pzdr,
    pk

  • 2. Data: 2008-04-13 16:12:28
    Temat: Re: miedzynarodowe prawa autorskie
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Sun, 13 Apr 2008 09:01:13 -0700 (PDT), pawelj napisał(a):

    > Czy w przypadku utworu (literackiego) stworzonego i opublikowanego po
    > raz pierwszy w USA, ktorego autorem nie jestem, musze uzyskac zgode
    > autora na tlumaczenie i czerpanie z tego utworu korzysci majatkowych?

    W Polsce? mamy jedno z bardziej restrykcyjnych praw autorskich na swiecie.
    Domyslnie kazdy utwor jest chroniony od momentu powstania az do wygasniecia
    tej ochorny (strndardowo po 70 latach od smierci tworcy) niezxaleznie od
    zachowania tworcy - nie musi robic nic, nawet jak jest ze sri lanki.
    Odpowiedz wiec jest twierdzaca

    BTW: w Polsce zrodlem prawa sa wylacznie opublikowane ustawy i ratyfikowane
    umowy miedzynarodowe. Jakiekolwiek "ustawy miedzynarodowe" w Polsce nie
    maja zastosowania.

  • 3. Data: 2008-04-13 16:55:35
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    pawelj pisze:
> [...]
    >
    > Pytam, bo wyczytalem na wikipedii :P, ze w takich przypadkach moc maja
    > ustawy miedzynarodowe, a nie potrafie do takowych dotrzec.

    coś słabo w wiki szukałeś
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Konwencja_berne%C5%84sk
    a_o_ochronie_dzie%C5%82_literackich_i_artystycznych