  • 21. Data: 2011-10-25 20:47:35
    Temat: Re: Odszkodowanie za zaginiony twardy dysk, jako dowód rzeczowy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/25/2011 2:53 PM, boukun wrote:
    > Ostatni mój wątek tutaj, był chyba przed rokiem

    I nawet sobie sprawy nie zdajesz jaki by tu swiety spokoj bez ciebie.

  • 22. Data: 2011-10-25 20:59:39
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <u...@m...pl>

    > Tak ? Hmmm ... a wrzuć tu wraz z każdym postem binarkę.
    >
    > P.S. Coś dziś jakiś fajny dzień, kolejny beton do KF'a :)
    > Witaj w klopie !

    Twoje zachowania na niusach urągają kulturze

  • 23. Data: 2011-10-26 03:51:27
    Od: "WMP" <W...@o...pl>

    > Możesz podać, KTO Cię oskarżył?

    ja

    --
    WMP
    Ikselka z Panslavistą to trolle.

  • 24. Data: 2011-10-26 03:51:29
    Od: "WMP" <W...@o...pl>

    > To Ty doniosłeś?

    Nie, to ja.

  • 25. Data: 2011-10-26 05:33:11
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Jesli ostatecznie ten dysk
    > faktycznie zginie, to będzie Ci przysługiwać odszkodowanie równe
    > wartości fizycznej dysku

    Dysk zajęty w 2006 roku teraz będzie miał wartość dość mizerną (chyba,
    że weźmiemy cenę zakupu z 2006 r.). Ciekawi mnie czy nie da się dostać
    odszkodowania za czas, przez który nie można było z niego korzystać
    oraz/lub ekwiwalent za konieczność kupienia innego w zamian na ten czas.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 26. Data: 2011-10-26 08:49:36
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    > Czasem narzekam na polski system prawny, ale czasem nachodzi mnie
    > refleksja, że jak się jeden debil przeciągnie po wszystkich instancjach,
    > a potem zrobi mu się ponownie takiego "psikusa" - może przestanie szmata
    > srać na grupach.

    A gdyby srał pisząc teksty lewackie i pedalskie, to byłoby ok?

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 27. Data: 2011-10-26 09:03:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.10.2011 10:49, bzdreg pisze:

    > A gdyby srał pisząc teksty lewackie i pedalskie, to byłoby ok?

    A co za różnica?

    NTG to NTG

  • 28. Data: 2011-10-26 10:52:31
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Oct 2011 03:51:27 +0000 (UTC), WMP napisał(a):

    > ja

    Czyli teraz boukun może Ciebie oskarżyć o pomówienie.
    --
    XL
    "Z drzew spadają czasem gałęzie. Ba, zdarza się, że trafią kogoś w głowę i

  • 29. Data: 2011-10-26 10:53:49
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 25 Oct 2011 21:30:35 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > Jesli decyzja zapadła, to należy zwrócić się o wydanie dowodu rzeczowego, a
    > w razie odmowy powiadomić sąd nadrzędny o problemie. Odszkodowania nie da
    > się otrzymać, dokąd nie będzie ostatecznego stanowiska, ze dowód rzeczowy
    > zaginął. Dziwne, no ale takie rzeczy się zdarzają, choć oczywiście nie
    > powinny. Jesli ostatecznie ten dysk faktycznie zginie, to będzie Ci
    > przysługiwać odszkodowanie równe wartości fizycznej dysku oraz ewentualnych
    > udokumentowanych strat spowodowanych utratą danych. Ten drugi czynnik
    > przeważnie ejst niemożliwy do oszacowania.

    Skoro dysku nie ma, to co z zasadnością całego oskarżenia?

  • 30. Data: 2011-10-26 11:15:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Skoro dysku nie ma, to co z zasadnością całego oskarżenia?

    A co ma wspólnego jedno z drugim? Tak naprawdę, to dowodem w sprawie były
    informacje zawarte na dysku, a nie dysk, jako przedmiot materialny. Coś
    analogicznego do dowodu w postaci nielegalnie wyprodukowanego alkoholu. Sam
    kanister czy beczka przeważnie dowodem nie są, ale luzem tego przecież
    zabezpieczyć nie sposób. Wracając do dysku, informcje na nim mogły być
    procesowo zabezpieczone poprzez wydrukowanie, opisanie w protokole
    oględzin, utrwalenie na innym nośniku itd. Z punktu widzena procesu
    spokojnie byłoby to poprawnym sposobem. Przecież i tak nikt na rozprawie
    bezpośrednio tego dysku oglądać nie będzie. Zatrzymano go, jak pojemnik na
    płyn i przewidując jego ewentualny przepadek.

    Problem zresztą istnieje od wielu lat, odkąd powstały komputery. W wielu
    sprawach dowodem nie jest komputer, dysk, nośnik informacji, a właśnie ta
    informacja. Obecnie w praktyce zabezpiecza się te dowody "z podłożem", choć
    na zdrowy rozsądek w wielu wypadkach wystarczyłoby je zabezpieczyć same w
    sobie.