  • 1. Data: 2011-10-25 13:55:08
    Temat: faksimile
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Na tvnwarszawa.pl jest fajny reportaz o uzyciu faksimili przez
    urzednikow do podpisania decyzji o podwyzkach. Ponoc to niezgodne z
    prawem.
    Czy znacie cos (przepis prawny) co moze to zakazywac lub nakazywać?
    calkiem ciekawe czy to prawda?

  • 2. Data: 2011-10-25 13:56:57
    Temat: Re: faksimile
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Tue, 25 Oct 2011 06:55:08 -0700, slawek7 wrote:

    > Czy znacie cos (przepis prawny) co moze to zakazywac lub nakazywać?

    Wystarczy, że przepis mówi o podpisie (jak w kpa o wymogach decyzji).
    Ergo skoro podpisu nie ma, to czynność jest nieważna.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 3. Data: 2011-10-25 14:03:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-10-25 15:55, slawek7 pisze:

    > Czy znacie cos (przepis prawny) co moze to zakazywac lub nakazywać?

    Art. 107 §1 kpa

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 4. Data: 2011-10-25 14:41:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Wystarczy, że przepis mówi o podpisie (jak w kpa o wymogach decyzji).
    > Ergo skoro podpisu nie ma, to czynność jest nieważna.

    Nie tyle czynność nieważna, co po prostu nie ma decyzji administracyjnej i
    tyle. Treść decyzji bez podpisu uprawnionej osoby jest po prostu treścią
    decyzji, a nie decyzją.

  • 5. Data: 2011-10-25 14:49:51
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Czyli faksimile nie mozna używać? to po co to wymyslili?

  • 6. Data: 2011-10-25 15:23:03
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    "Zapoznał lub mógł zapoznać z treścią" ?

    Swoją drogą HGW (przez urzędnika) wnioskuje do SKO o nieważność mojego pisma
    w sprawie, gdyż zostało dostarczone jako "kserokopia" [podpisu], a (rzekomo)
    wymagany jest podpis (w rzeczywistości poszło do urzędu faksem).

  • 7. Data: 2011-10-25 18:44:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Tue, 25 Oct 2011 07:49:51 -0700, slawek7 wrote:

    > Czyli faksimile nie mozna używać? to po co to wymyslili?

    Można. Tam gdzie można.

    --
    pozdrawiam, Olgierd

  • 8. Data: 2011-10-25 18:51:50
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Tue, 25 Oct 2011 16:41:25 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie tyle czynność nieważna, co po prostu nie ma decyzji administracyjnej
    > i tyle.

    Są różne poglądy, por. np. wyrok NSA we Wrocławiu z 13 marca 1985 r. (SA/
    Wr 837/84) i wyrok NSA w Krakowie z 4 lipca 1997 r. (I SA/Kr 88/97).

    --
    pozdrawiam, Olgierd