  • 1. Data: 2011-10-23 15:32:34
    Temat: Czy ktoś pomoże w kwestii pełnomocnictwa?
    Od: PrivateLan <h...@n...pl>

    Mam wątpliwą satysfakcję być stroną w postępowaniu sądowym z powództwa
    cywilnego.
    Spotykam się z taką sytuacją, że druga strona (wspólnota mieszkaniowa)
    dała pełnomocnictwo radcy prawnemu.
    Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że umowę z radcą oraz
    wynagrodzenie za usługę opłaca zarządca działający na podstawie umowy o
    zarządzanie.
    Organem zarządzającym jest Zarząd, który podpisał tylko dokument o
    ustanowieniu pełnomocnika.
    W umowie o zarządzanie występuje tylko stwierdzenie, że zarządca udziela
    wspólnocie pomocy prawnej.

    Czy to zgodne z przepisami prawa?
    Jeśli nie, to proszę o wyjaśnienie ew. linki do orzecznictwa.
    Jak ewentualnie należy postąpić przed sądem aby wyłączyć ze sprawy
    pełnomocnika mającego dwóch mocodawców?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi zgodne z tematem.

  • 2. Data: 2011-10-23 15:49:36
    Temat: Re: Czy ktoś pomoże w kwestii pełnomocnictwa?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 23-10-2011 17:32, PrivateLan pisze:
> [...]
    > pełnomocnika mającego dwóch mocodawców?
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedzi zgodne z tematem.

    Wszystko jest w porządku. Pełnomocnictwa udzieliła wspólnota (w imieniu
    której działa zarząd) i to jest przed sądem istotne. Kto opłaca radcę, z
    kim ma umowę to jest inna, nieistotna tutaj sprawa. Zresztą nie ma w tym
    nic podejrzanego ani śmierdzącego. Wspólnota ma umowę z zarządcą, a
    zarządca z radcą prawnym. Na podobnej zasadzie we wspólnotach zawierane
    są z umowy z innymi usługodawcami wobec wspólnoty.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2011-10-23 18:42:37
    Od: PrivateLan <h...@n...pl>

    W dniu 23.10.2011 17:49, .B:artek. pisze:

    > Wszystko jest w porządku. Pełnomocnictwa udzieliła wspólnota (w imieniu
    > której działa zarząd) i to jest przed sądem istotne.

    To na pewno dla sądu jest nieistotne, ale zarząd udzielił takiego
    pełnomocnictwa bez zgody wspólnoty. Nie było uchwał w tej sprawie.
    Moim zdaniem; zarząd posiadający pełnomocnictwo ogólne nie jest władny
    do udzielania dalszych pełnomocnictw samodzielnie, ponieważ przekraczał
    by tym czynności zwykłego zarządu.

    Kto opłaca radcę, z
    > kim ma umowę to jest inna, nieistotna tutaj sprawa. Zresztą nie ma w tym
    > nic podejrzanego ani śmierdzącego.

    Moim zdaniem jest to podejrzane, ponieważ sprawa dotyczy unieważnienia
    uchwały w sprawie podniesienia wynagrodzenia dla zarządcy.

    Wspólnota ma umowę z zarządcą, a
    > zarządca z radcą prawnym. Na podobnej zasadzie we wspólnotach zawierane
    > są z umowy z innymi usługodawcami wobec wspólnoty.

    Czy tu chodzi o Art. 87 § 2.?
    Osoba prawna prowadząca, na podstawie odrębnych przepisów, obsługę
    prawną przedsiębiorcy, osoby prawnej lub innej jednostki organizacyjnej
    może udzielić pełnomocnictwa procesowego - w imieniu podmiotu, którego
    obsługę prawną prowadzi - adwokatowi lub radcy prawnemu, jeżeli została
    do tego upoważniona przez ten podmiot.

    Wykluczył bym taką możliwość, ponieważ zarządca nie prowadzi obsługi
    prawnej dla wspólnoty.
    Jak wspomniałem, w umowie mówi się tylko o pomocy prawnej.

    tego już nie komentuję, bo nie dotyczy sprawy.