  • 1. Data: 2004-08-30 17:27:57
    Temat: Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży.
    Od: "Marsjusz" <m...@o...pl>

    Witajcie.
    // kontynuacja tematu wkładu kominkowego //

    Po jakim czasie można odstąpić od umowy kupna sprzedaży, jeśli kupujący:
    - podpisał fakturę i odebrał towar ( wolny od wad i kompletny )
    - używał produkt

    Argument kupującego i żadającego zwrotu zaliczki ( nie zapłacił za wkład od
    2 lat ):
    - towar się uszkodził po niespełna 2-letnim użytkowaniu
    Tak 2-letnim paleniu aż do wystąpienia usterki.

    Pisma dostaje od prawnika, na razie nie pękam.
    Koresponduję listownie (poleconym).

    Pozdr.
    mariusz

  • 2. Data: 2004-08-30 18:06:54
    Temat: Re: Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży.
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2004 17:27:57 GMT, Marsjusz naskrobał(a):

> [...]
    >
    > Po jakim czasie można odstąpić od umowy kupna sprzedaży, jeśli kupujący:
    > - podpisał fakturę i odebrał towar ( wolny od wad i kompletny )

    Czy była to transakcja firma -> konsument? czy os. fiz -> os. fiz ?

    > Argument kupującego i żadającego zwrotu zaliczki ( nie zapłacił za wkład od
    > 2 lat ):
    > - towar się uszkodził po niespełna 2-letnim użytkowaniu
    > Tak 2-letnim paleniu aż do wystąpienia usterki.

    a dałeś pisemną gwarancje na dłuży okres? jeżeli nie to nie ma żadnych
    podstaw do rekojmi // niezgodności z umową po ponad 2 latach.
    No chybą że udowodnią że wiedziałeś o wadzie ukrytej i świadomie sprzedałeś
    razem z nią ale to raczej nierealne.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-08-30 18:19:42
    Od: "Marsjusz" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > podstaw do rekojmi // niezgodności z umową po ponad 2 latach.
    > No chybą że udowodnią że wiedziałeś o wadzie ukrytej i świadomie

    Okres gwarancji minął kilka miesięcy temu, ten temat jest raczej zamknięty.
    Pozdr.
    mariusz

  • 4. Data: 2004-08-30 21:45:07
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marsjusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Po jakim czasie można odstąpić od umowy kupna sprzedaży

    Po dowolnie długim, ale za zgodą obu stron.
    Domyślam się, że ty tego nie chcesz a w takim razie twój klient nic nie
    wskóra.
    Prawo do odstąpienia od umowy kupna w ciągu kilku dni po zakupie przysługuje
    tylko w przypadku sprzedaży poza siedzibą sprzedawcy (np. sprzedaż obnośna)
    oraz wysyłkowej. Te 'kilka dni' to o ile pamiętam 10, ale na pewno nie 700.

    > kupujący:
    > - podpisał fakturę i odebrał towar ( wolny od wad i kompletny )
    > - używał produkt
    > [...] nie zapłacił za wkład od 2 lat

    Na co czekasz, aż się twoje roszczenie przedawni?
    Pisz pozew o zapłatę reszty ceny (+ odsetki za zwłokę).

    > - towar się uszkodził po niespełna 2-letnim użytkowaniu
    > Tak 2-letnim paleniu aż do wystąpienia usterki.

    Ewentualna reklamacja to osobny temat - nie zwalnia z obowiązku zapłaty za
    towar.

    Alek

  • 5. Data: 2004-08-30 21:48:09
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Alek wrote:

    > Po dowolnie długim, ale za zgodą obu stron.

    Trudno to nazwać odstąpieniem od umowy,

    KG

  • 6. Data: 2004-08-31 00:48:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <1toamy1l7vy8l$.1juqvmn5gwhz2$.dlg@40tude.net>, Sebol wrote:
> [...]
    > podstaw do rekojmi // niezgodności z umową po ponad 2 latach.
    > No chybą że udowodnią że wiedziałeś o wadzie ukrytej i świadomie sprzedałeś

    Jeśli to było niespełna 2-lata temu, to zapewne było przed 1 stycznia
    2003, słowem roczna rękojmia, słowem już po ptokach (o ile jak słusznie
    zauważyłeś nie było dłuższej gwarancji).

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-08-31 08:35:45
    Od: "Marsjusz" <m...@o...pl>

    wiadomości news:ch07bk$mlt$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Na co czekasz, aż się twoje roszczenie przedawni?
    > Pisz pozew o zapłatę reszty ceny (+ odsetki za zwłokę).
    >
    > Alek

    Niestety przejąłem sprawę po osobie, która ten temat zaniedbała
    Kasy się nie odzyska bo nastąpiło przedawnienie należności.
    Sprzedaż nastąpiła - marzec 2002.
    Teraz zależy mi na tym, żeby obronić się przed dziwnymi pismami od
    kancelarii adwokackiej.

    Swoją drogą, po przeczytaniu waszych odpowiedzi zaczyna mnie bawić sposób
    podejścia do sprawy przez adwokatów, którzy powinni znać prawo lepiej ode
    mnie.
    Liczą raczej na to, że trafili na naiwniaka, którego można postraszyć pismem
    na papierze firmowym.
    Przerabiałem takie tematy z Canal+, ReadersD.. i TPSA
    Ale nie miałem do czynienia z prawem handlowym, dlatego zawracam głowę Wam,
    szanownym grupowiczom.

    Jestem coraz bliższy napisania odpowiedzi na "ostrzegawcze" pisma.
    I przekanania, że próba ugody będzie polegała na tym, że
    Ja zatrzymuję uszkodzony wkład, a oni rezygnują z roszczeń.
    Pewnie wywoła to u nich śmiech, ale jestem gotów zatrzymać wkład celem
    zabezpieczenia należności
    Bo do tego chyba mam prawo.

    Pozdrawiam i dziękuję
    Mariusz

    Ps. Gdyby ktoś z Państwa miał dodatkowe porady to chętnie przeczytam

  • 8. Data: 2004-08-31 10:43:52
    Od: #Dan# <d...@p...pl>

    > Niestety przejąłem sprawę po osobie, która ten temat zaniedbała
    > Kasy się nie odzyska bo nastąpiło przedawnienie należności.
    > Sprzedaż nastąpiła - marzec 2002.

    no to chyba jeszcze czas do marca 2005 - dobrze licze?

  • 9. Data: 2004-08-31 15:58:23
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    #Dan# wrote:
    > no to chyba jeszcze czas do marca 2005 - dobrze licze?

    ze sprzedazy - dwa lata

    KG