  • 1. Data: 2005-11-16 00:34:13
    Temat: Odrębna własność lokalu
    Od: "Boa" <u...@u...wroc.usuntopl>

    Witam,

    Dostałem od spółdzielni takie pismo:

    "Wykonując postanowienia art.42 i 43 ustawy z dnia 15.XII.2000r. o
    spółdzielniach mieszkaniowych (Dz.U. z 2001 r. Nr 4 poz.27 z późniejszymi
    zmianami) Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej "Biskupin" informuje , że w
    siedzibie Spółdzielni przy ul. Jackowskiego 57 (pokój nr 17) w dniach od
    03.11.2005r. do 25.11.2005r. będzie wyłożony do wglądu projektu uchwały
    Zarządu w sprawie określenia przedmiotu odrębnej własności lokali
    usytuowanych w nieruchomości przy ul. xxx.
    Uchwała ta, po jej uprawomocnieniu i sfinalizowaniu przez Spółdzielnię
    uzyskania od Gminy Wrocław własności gruntu zabudowanego danym budynkiem ,
    będzie podstawą do zawierania umów notarialnych z osobami, które będą
    chciały posiadać lokale mieszkalne na zasadzie odrębnej własności.
    W terminie 14 dni po upływie okresu wyłożeniu projektu uchwały, można
    zgłaszać Zarządowi wnioski dotyczącej tej zmiany.
    Informacje telefoniczne w przedmiotowej sprawie można uzyskać pod numerem
    348-95-58."

    Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, o co chodzi? W tej chwili jest to mieszkanie
    własnościowe ze "spółdzielczym prawem do lokalu".
    Co zyskuję podpisując umowę notarialną? Na co zwracać uwagę w takim
    projekcie uchwały?

    Nie bardzo wiem, o co chodzi, dlatego proszę o wyrozumiałość i pomoc :-)

    Pozdrr.,
    Boa.

  • 2. Data: 2005-11-16 20:49:04
    Temat: Re: Odrębna własność lokalu
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Boa napisał
> [...]
    > projekcie uchwały?
    >
    > Nie bardzo wiem, o co chodzi, dlatego proszę o wyrozumiałość i pomoc

    Wspomniana ustawa naklada na spoldzielnie obowiazek uregulowania prawa
    wlasnosci gruntu pod ich budynkami (bo w wiekszosci przypadkow stan
    prawny nie jest uregulowany) oraz "powiazania" mieszkan z gruntem tak,
    jak ma to miejsce w przypadku mieszkan hipotecznych. Innymi slowy
    spoldzielnia ma obowiazek zaprosic Cie do notariusza i przeniesc na
    Ciebie wlasnosc mieszkania oraz sprzedac Ci zwiazany z nim udzial w
    gruncie, na ktorym stoi budynek. Taka umowa wiaze sie z koniecznoscia
    zalozenia ksiegi wieczystej.
    Co zyskasz? Staniesz sie wspolwlascicielem gruntu i Twoje mieszkanie
    przestanie 'wisiec w powietrzu'.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2005-11-17 08:49:33
    Od: krycha <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik MałGosia napisał:

> [...]
    > zalozenia ksiegi wieczystej.
    > Co zyskasz? Staniesz sie wspolwlascicielem gruntu i Twoje mieszkanie

    Zaprosić, ale nie może mnie zmusić.
    A co tracę, że moje mieszkanie własnościowe stoi na gruncie, którego
    właścielem jest spółdzielnia mieszakniowa?
    Albo inaczej co zyskam, że zostanę właścicelką kwałka gruntu pod blokiem?
    Czy te koszty zapisu hipotecznego są warte ewentualnych korzyści?

    pozdrawiam Krycha

  • 4. Data: 2005-11-17 10:26:51
    Od: krycha <k...@p...onet.pl>

    Przepraszam za pomyłkę. Miało być
    "zapisu notarialnego"

    Krycha

  • 5. Data: 2005-11-17 20:31:08
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    krycha napisał
> [...]
    > blokiem?
    > Czy te koszty zapisu hipotecznego są warte ewentualnych korzyści?

    Nie o to chodzi, czy cos bedziesz z tego miala, czy nie (choc tu jako
    przyklad moze sluzyc sytuacja, kiedy to spoldzielnia nie moze na danej
    dzialce zbudowac kolejnego bloku bez zgody wspolwlascicieli tejze
    dzialki; inny przyklad korzysci - wspolnota mieszkaniowa jako
    wlasciciel gruntu buduje na dzialce miejsca postojowe i wynajmuje je a
    kasa idzie np na fundusz remontowy), tylko o ujednolicenie przepisow
    (rowniez dostosowanie do przepisow unijnych). Nie jest rzecza
    normalna, ze mieszkanie 'wisi w powietrzu', tzn nie jest powiazane w
    zaden sposob z gruntem. Przeciez gdybys np miala dom, to nie jest
    mozliwe, aby dom byl Twoj, a dzialka, na ktorej dom stoi - nie.
    Podobnie jest z mieszkaniami hipotecznymi, czyli np kupowanymi od
    developerow.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 6. Data: 2005-11-18 13:22:39
    Od: krycha <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik MałGosia napisał:

    (...)
    > Nie o to chodzi, czy cos bedziesz z tego miala, czy nie (...)

    Skoro mam wydać na tę czynnośc pieniądze i to nie małe,
    to chciałabym mieć z tego jakąś korzyść.

    > (...) inny przyklad korzysci - wspolnota mieszkaniowa jako
    > wlasciciel gruntu buduje na dzialce miejsca postojowe i wynajmuje je a
    > kasa idzie np na fundusz remontowy), (...)

    to jest dla mnie jakaś korzyść

    > (...) Przeciez gdybys np miala dom, to nie jest
    > mozliwe, aby dom byl Twoj, a dzialka, na ktorej dom stoi - nie. (...)

    To jest również dla mnie jasne.

    Ale ja mieszkam w bloku spółdzielczym, gdzie część lokatorów
    ma lokale własnościowe, a część lokale spółdzielcze.
    I dlatego moje pytanie po co mi taka odrębna własność lokalu.
    Obawiam się, że tylko wydatek.

    pozdrawiam Krycha

  • 7. Data: 2005-11-18 16:02:16
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    krycha napisał
    > Ale ja mieszkam w bloku spółdzielczym, gdzie część lokatorów
    > ma lokale własnościowe, a część lokale spółdzielcze.
    > I dlatego moje pytanie po co mi taka odrębna własność lokalu.
    > Obawiam się, że tylko wydatek.

    Nic nie szkodzi, ze czesc lokatorow posiada wlasnosciowe spoldzielcze
    prawo do lokali a czesc lokatorskie. Spoldzielnia i tak predzej, czy
    pozniej zaprosi do notariusza tych pierwszych.
    A skoro nadal drazysz temat korzysci, to rozumiem, ze dla Ciebie to
    nie jest zadna korzysc, ze moglabys miec mieszkanie takie prawdziwie
    wlasne, a nie posiadac tylko wlasnosciowe spoldzielcze _prawo_ do
    niego.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 8. Data: 2005-12-10 19:13:57
    Od: w...@g...pl (wisp1966)

    Boa napisał(a):

> [...]
    > własnościowe ze "spółdzielczym prawem do lokalu".
    > Co zyskuję podpisując umowę notarialną? Na co zwracać uwagę w takim

    Chodzi o to, ze w tej chwili twoje mieszkanie _nie_ jest twoja
    wlasnoscia - to tylko tzw. "ograniczone prawo rzeczowe".
    Odrebna wlasnosc lokalu - to prawdziwa wlasnosc, ze wszystkimi prawami i
    obowiazkami z niej wynikajacymi.
    pzdr
    A.