  • 1. Data: 2005-11-15 21:08:01
    Temat: sprzeciw od wyroku zaocznego
    Od: j...@o...pl

    Witam
    Odebralem wyrok zaoczny w sprawie o alimenty. Wedlug wyroku zasadza sie ode
    mnie alimenty w kwocie X, mam zaplacic koszty sprawy i wyrok ma rygor
    natychmiastowej wykonalnosci.
    Chce zlozyc sprzeciw od wyroku. Mam nastepujace pytania:
    1. Czy do sprzeciwu mam dolaczyc dowody na np. wysokosc wydatkow
    mieszkaniowych, fakt posiadania drugiego dziecka, zaswiadczenie o zarobkach?
    Czy tylko to napisac, a dokumenty mam przedstawic pozniej w sadzie?
    2. Czy moge w sprzeciwie prosic o zwolnienie z kosztow pierwszej sprawy? Moze
    chociaz o ich zmniejszenie?
    3. Jak moge zlozyc wniosek o zawieszenie rygoru natychmiastowej wykonalnosci
    wyroku? Napisac to w sprzeciwie? Zlozyc jakis oddzielny wniosek?
    4. Czy zlozenie sprzeciwu pozwala mi na placenie alimentow w nizszej kwocie
    (jak dotychczas), czy mimo wszystko musze placic te zasadzone i czekac na
    rozpatrzenie sprzeciwu?
    Bardzo prosze o pomoc, dziekuje
    Janusz

  • 2. Data: 2005-11-16 20:23:25
    Temat: Re: sprzeciw od wyroku zaocznego
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    j...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > mieszkaniowych, fakt posiadania drugiego dziecka, zaswiadczenie o zarobkach?
    > Czy tylko to napisac, a dokumenty mam przedstawic pozniej w sadzie?

    Art. 344 par. 2 kpc.

    > 2. Czy moge w sprzeciwie prosic o zwolnienie z kosztow pierwszej sprawy? Moze
    > chociaz o ich zmniejszenie?

    Wręcz przeciwnie, art. 348 kpc.

    > 3. Jak moge zlozyc wniosek o zawieszenie rygoru natychmiastowej wykonalnosci
    > wyroku? Napisac to w sprzeciwie? Zlozyc jakis oddzielny wniosek?

    Art. 346 par. 1 kpc.

    > 4. Czy zlozenie sprzeciwu pozwala mi na placenie alimentow w nizszej kwocie
    > (jak dotychczas), czy mimo wszystko musze placic te zasadzone i czekac na
    > rozpatrzenie sprzeciwu?

    To jest zabawne. Musisz płacić tyle ile jest w rygorze.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-11-16 21:30:28
    Od: j...@o...pl

    [ciach wszystko]
    Wielkie dzieki za odpowiedz.

    > To jest zabawne. Musisz płacić tyle ile jest w rygorze.

    Pozwol, ze Cie zacytuje... "I Polska też jest państwem prawa. Jakieś prawo
    tutaj obowiązuje."....
    Jeszcze raz dziekuje, pozdrawiam
    Janusz