  • 11. Data: 2006-04-06 06:46:54
    Temat: Re: Odpowiedzialność za katalog użytkownika
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Art. 202 §4a kk. Reklamacje na Wiejską.

    Jak można mówić o posiadaniu - przestępstwie umyślnym - jak właściel
    komputera nie wie co mają jego użytkownicy w swych podkatalogach?
    Nie odpowiada również z art. 202 §4a kk.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 12. Data: 2006-04-06 07:16:13
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    > No jakby nie było podpada to pod przechowywanie :-). Przy okazji zawsze
    > mogą zwinąć sprzęt do "dalszej analizy".

    A nie sądzicie że ten artukuł mówi o winie umyślnej, więc właściciel serwera
    dzierżawi tylko powierzchnię a nie przechowuje.
    Przechowuje właściciel katalogu czyli dzierżawca powierzchni dysku. W jakim
    mijescu polskie prawo nakazuje cezure i inwigilacje.
    A jesli Ministerstwo Skarbu Państwa wydzierżawi hale po byłej państwowej
    firmie. Po kilku miesiącach okaże się że zorganizowano tam skład kradzionych
    samochodów to rozumiem, że odpowieda ministerstwo a nie złodzieje. Oj ...

    Pozdrawiam.

    Andrzej

  • 13. Data: 2006-04-06 11:50:45
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jan Werbiński wrote:

    > Jak legalnie udostępnić miejsce na serwerze sieciowym nie odpowiadając
    > za jego zawartość?

    Są sposoby. Użytkownik może sobie dane zaszyfrować. Albo zainstalować
    Freenet.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 14. Data: 2006-04-06 11:54:47
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pozdrawiam,
    > Piotr Kubiak
    > (chcesz do mnie napisać, to domyślisz się jak odszyfrować adres z

    Może też sobie kupić, co jest moim zdaniem tańsze od zabezpieczania. :-P

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 15. Data: 2006-04-06 19:23:06
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Jan Werbiński napisał:
    > Jak legalnie udostępnić miejsce na serwerze sieciowym nie odpowiadając za
    > jego zawartość?

    Umiejscowić serwer po drugiej stronie Odry/Buga/Tatr/Bałtyku[1]
    (niepotrzebne skreślić).

    [1] wcześniej zapoznawszy się z obowiązującymi tam przepisami

    -------------------+
    -------------------+

  • 16. Data: 2006-04-06 19:36:41
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Johnson napisał:

    > Jak można mówić o posiadaniu - przestępstwie umyślnym - jak właściel
    > komputera nie wie co mają jego użytkownicy w swych podkatalogach?

    IMO nietrudno będzie wykazać że "przewidując możliwość jego popełnienia,
    na to się godzi": z pytania wprost wynika, że pytający przewiduje
    możliwość nielegalnego wykorzystania $HOME przez współlokatorów.

    A nawet jak w danym przypadku właściciel serwera się okaże niewinny (np.
    za "piraty"), to komputer i tak może stracić (np. z art. 121 ustawy o
    prawach autorskich).

    -------------------+
    -------------------+

  • 17. Data: 2006-04-06 19:46:22
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Paweł Sakowski wrote:

    > Umiejscowić serwer po drugiej stronie Odry/Buga/Tatr/Bałtyku[1]
    > (niepotrzebne skreślić).
    >
    > [1] wcześniej zapoznawszy się z obowiązującymi tam przepisami

    Naprawdę uważasz że decyduje *fizyczne* położenie serwera?

  • 18. Data: 2006-04-06 20:18:34
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Piotr Kubiak napisał:
    > Naprawdę uważasz że decyduje *fizyczne* położenie serwera?

    A jak inaczej proponujesz określić miejsce popełnienia przestępstwa
    posiadania?

    -------------------+
    -------------------+

  • 19. Data: 2006-04-06 20:32:19
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Paweł Sakowski wrote:

    > A jak inaczej proponujesz określić miejsce popełnienia przestępstwa
    > posiadania?

    Na podstawie art. 6. $2. kk.

  • 20. Data: 2006-04-06 20:46:08
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Piotr Kubiak napisał:

    > Na podstawie art. 6. $2. kk.

    No przecież jasne że nie na podstawie art. 7 :) Ale które miejsce na
    mapie wskażesz jako miejsce popełnienia? Moim zdaniem skutek posiadania
    nastąpił tam, gdzie się znajdują posiadane treści. Bo gdzie indziej?