  • 1. Data: 2006-04-05 20:27:21
    Temat: Odpowiedzialność za katalog użytkownika
    Od: grizz <g...@p...onet.pl>

    Sytuacja hipotetyczna.
    Mam komputer z którego kożysta kilka osób, każdy ma swój katalog domowy
    (/home).
    Wpada policja na swoją kontrolę i sprawdza kompa.
    Znajduje w katalogu któregoś z użytkowników pirackie pliki (mp3 czy film
    jakiś)...
    Kto za to odpowiada?
    Niby mogę spod roota wchodzić wszędzie i kontrolowac im katalogi, ale to
    byłoby przeciez naruszanie prywatności, a jako zwykły uzytkownik dostępu
    do ich plików nie mam.
    Co w takiej sytuacji może policja (zabrać sprzęt?) i jakie były by
    konsekwencje ich działania?

    *==||===grizz===-
    Voiceless it cries,
    Wingless flutters,
    Toothless bites,
    Mouthless mutters.
    ==||=== http://galeria.firlej.org =

  • 2. Data: 2006-04-05 20:39:27
    Temat: Re: Odpowiedzialność za katalog użytkownika
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    grizz wrote:
    > Wpada policja na swoją kontrolę i sprawdza kompa.
    > Znajduje w katalogu któregoś z użytkowników pirackie pliki (mp3 czy film
    > jakiś)...
    > Kto za to odpowiada?

    Za pirackie pliki: użytkownik. Ale np. za pornografię dziecięcą także
    Ty.

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2006-04-05 20:52:59
    Od: grizz <g...@p...onet.pl>

    Dnia 05-04-2006 o 22:39:27 Paweł Sakowski <p...@s...pl> napisał:

    > Za pirackie pliki: użytkownik. Ale np. za pornografię dziecięcą także
    > Ty.

    Pornografia dziecięca -> Trochę nie ma to sensu... czy to znaczy, że mam
    przeglądać zdjęcia jakie ma gtoś w swoich katalogach???

    Zaznaczam, że chodzi mi po prostu o komputer w mieszkaniu studenckim, a
    nie o jakiś serwer osiedlowy czy coś (ale jeżeli nawet to co?)

    --
    *==||===grizz===-
    Voiceless it cries,

  • 4. Data: 2006-04-05 21:00:25
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    grizz wrote:

    > Pornografia dziecięca -> Trochę nie ma to sensu...

    Art. 202 §4a kk. Reklamacje na Wiejską.

    -------------------+
    -------------------+

  • 5. Data: 2006-04-05 21:24:22
    Od: grizz <g...@p...onet.pl>

    Dnia 05-04-2006 o 23:00:25 Paweł Sakowski <p...@s...pl> napisał:

    > Art. 202 §4a kk

    § 4a. (65) Kto sprowadza, przechowuje lub posiada treści pornograficzne z
    udziałem małoletniego poniżej lat 15,
    § 5. Sąd może orzec przepadek narzędzi lub innych przedmiotów, które
    służyły lub były przeznaczone do popełnienia przestępstw określonych w §
    1-4, chociażby nie stanowiły własności sprawcy.

    ehh paranoja ;)

    To już lepiej inwigilować użytkowników ;) do czego to nasze prawo zachęca
    ;)

    --
    *==||===grizz===-
    Voiceless it cries,

  • 6. Data: 2006-04-05 21:40:30
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    grizz napisał(a):

    > Znajduje w katalogu któregoś z użytkowników pirackie pliki (mp3 czy film
    > jakiś)...

    To nie sa pirackie pliki :)

    > Kto za to odpowiada?

    A czemu mialby odpowiadac?? Prawo nie zabrania posiadac juz
    rozpowszechnionych utworow muzycznych

    Jacek

  • 7. Data: 2006-04-05 22:00:08
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Paweł Sakowski wrote:

    > Art. 202 §4a kk. Reklamacje na Wiejską.

    A czy odpowiedzialność ponosi provider ze swoim serwerem proxy?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 8. Data: 2006-04-05 22:13:38
    Od: a...@u...net.pl (Michał Margula)

    Piotr Kubiak napisał(a):
    > A czy odpowiedzialność ponosi provider ze swoim serwerem proxy?

    No jakby nie było podpada to pod przechowywanie :-). Przy okazji zawsze
    mogą zwinąć sprzęt do "dalszej analizy".

    --
    Michał Margula, a...@u...net.pl, http://alchemyx.uznam.net.pl/

  • 9. Data: 2006-04-06 06:01:25
    Od: grizz <g...@p...onet.pl>

    Dnia 05-04-2006 o 23:40:30 castrol <j...@w...wp.pl> napisał:

    > To nie sa pirackie pliki :)

    > A czemu mialby odpowiadac?? Prawo nie zabrania posiadac juz
    > rozpowszechnionych utworow muzycznych

    Czyli mogę mieć 20 gb mp3 i 200gb filmów sciągniętych z neta za pomocą
    torrenta ;) ?

    --
    *==||===grizz===-
    Voiceless it cries,

  • 10. Data: 2006-04-06 06:39:18
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "grizz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli mogę mieć 20 gb mp3 i 200gb filmów sciągniętych z neta za pomocą
    > torrenta ;) ?

    Jak legalnie udostępnić miejsce na serwerze sieciowym nie odpowiadając za
    jego zawartość?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/