    From: Jakub <j...@R...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: mobing? jak to jest?
    Date: Wed, 28 Apr 2004 19:19:10 +0200

    rafalski wrote:

    Tak na początek, tnij większe fragmenty, bo bez sensu jest przytaczanie
    całego tekstu.

    > na 99,9% jest świadom, ale nikt nic nie gada, bo zaraz szef da do
    > zrozumienia, ze on rzadzi i bedzie sie mscil na tym, kto poruszylby temat,
    > ktory mu nie odpowiada

    Ciekawa firma. Człowiek człowiekowi wilkiem. Szkoda też, że to takie
    powszechne.
    A jeśli chodzi o działania konstruktywne. Proponuję, byś najpierw
    przeczesał internet, bo jest tam naprawdę mnóstwo materiałów, opracowań,
    porad związanych z mobbingiem. My tu zbyt mało wiemy o całej sytuacji, a
    ty nie przedstawisz jej obiektywnie. Ty - znając sytuację dobrze -
    łatwiej ocenisz, czy to rzeczywiście jest mobbing, a jeśli tak, to
    znajdziesz też odpowiednie regulacje prawne (ostatnio o tym było głośno,
    bo to nowość w kodeksie karnym, dlatego publikacji jest mnóstwo). Mogę
    cię tylko ostrzec, że sam kodeks zawiera tak szeroką definicję mobbingu,
    tak niesprecyzowaną, że jeśli twoja znajoma zdecyduje się pójść do sądu,
    lepiej by miała ze sobą dobrego prawnika.

    Pozdrawiam,
    Ola