  • 1. Data: 2004-04-28 15:45:52
    Temat: mobing? jak to jest?
    Od: "rafalski" <a...@w...pl>

    szef firmy wspolzyje z kobieta, ktora rozpowszechnia plotki m.in. jakoby
    jedna z pracownic miala dziecko z nie swoim mezem (co jest nieprawdą),
    ponadto kobieta szefa lekcewazy ją, z niewiadomych przyczyn tez jej nie
    lubi, chyba mysli, ze miedzy szefem a tą, o ktorej rozpowszechnia plotki cos
    jest, ale tak naprawde nic nie ma. Kobieta szefa rowniez nie odpowiada jej
    dzien dobry, a jesli wchodzi do pomieszczenia, w ktorym znajduje sie "nie
    lubiana" wita się z wszystkimi poza nią. jest na to jakis paragraf? jakas
    kara?

  • 2. Data: 2004-04-28 16:10:07
    Temat: Re: mobing? jak to jest?
    Od: "Grzegorz" <f...@y...com>

    "rafalski" <a...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > lubiana" wita się z wszystkimi poza nią. jest na to jakis paragraf? jakas

    Moglbys to napisac po Polsku?

    --
    Grzegorz

  • 3. Data: 2004-04-28 16:17:13
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    f...@y...com news:c6ol26$4d4$1@news.onet.pl

    > Moglbys to napisac po Polsku?

    Uf, a juz myslalem ze tylko ja nic z w/w nie zrozumialem

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 4. Data: 2004-04-28 16:33:12
    Temat: Odp: mobing? jak to jest?
    Od: "rafalski" <a...@w...pl>

    Użytkownik Rafal 'Raf256' Maj <s...@r...com> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:X...@2...180.128.20...
    > f...@y...com news:c6ol26$4d4$1@news.onet.pl

    ------------------------
    sorry,ale z polskiego zawsze bylem cienki bolek

    sprobuje krocej.
    w firmie x jedna z pracownic (kobieta szefa) rozpowszechnia ploty, jakoby
    jej "kolezanka" (z tej samej firmy) miala dziecko z nie swoim mezem. poza
    tym owa kobieta traktuje "kolezanke" jak "powietrze", np. nie odpowiada
    "dzien dobry"; wchodzac do pomieszczenia, w ktorym znajduje sie kilka osob,
    m.in. "koleznka" wita sie z wszystkimi poza nia i dodaje komentarz "przyjde
    jak oczysci sie atmosfera" itp.
    w zwiazku z powyzszym chcialem zapytac sie: czy jest to czyn karalny? czy
    jest na to jakis paragraf?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-04-28 16:47:37
    Od: Jakub <j...@R...onet.pl>

    Grzegorz wrote:

    > Moglbys to napisac po Polsku?

    Ja spróbuję, ale po brazylijsku, bo to jak z telenoweli nie
    przymierzając, nie mogę się oprzeć.
    Miejsce of akszyn - Firma X.
    Jest facet. Facet jest szefem.
    Są dwie babeczki. Podwładne szefa. Powiedzmy Luiza i Franczeska. Luiza z
    szefem sypia, Franczeska nie. Ale Luiza myśli, nie wiedzieć czemu, że
    Franczeska jednak to robi, i dlatego Luiza robi Franczesce
    "nieprzyjemności" (plotkuje na jej temat, ostentacyjnie ją ignoruje, nie
    wita się z nią, a z innymi a i owszem).
    Autor pyta, czy to jest mobbing. Czy babeczka zwana Luizą(ta co sypia z
    szefem) powinna za to beknąć? Jak za to beknie? Franczeska płacze i chce
    odebrać sobie młode życie, bo Luiza mówi, że Franczeska ma dziecko z
    kimś zupełnie innym niż jej własny mąż, a to oszczerstwa i pomówienia.

    A pytanie ode mnie: czy szef jest świadom zamieszania jakiego jest
    źródłem? Tak tylko z ciekawości ;-)

    Pozdrawiam,
    Ola

  • 6. Data: 2004-04-28 17:06:19
    Od: "rafalski" <a...@w...pl>

    Użytkownik Jakub <j...@R...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c6on2e$rhh$...@n...atman.pl...

    -------
    > A pytanie ode mnie: czy szef jest świadom zamieszania jakiego jest
    > źródłem? Tak tylko z ciekawości ;-)
    >----------------------------------
    na 99,9% jest świadom, ale nikt nic nie gada, bo zaraz szef da do
    zrozumienia, ze on rzadzi i bedzie sie mscil na tym, kto poruszylby temat,
    ktory mu nie odpowiada

  • 7. Data: 2004-04-28 17:19:10
    Temat: Re: Odp: mobing? jak to jest?
    Od: Jakub <j...@R...onet.pl>

    rafalski wrote:

    Tak na początek, tnij większe fragmenty, bo bez sensu jest przytaczanie
    całego tekstu.

    > na 99,9% jest świadom, ale nikt nic nie gada, bo zaraz szef da do
    > zrozumienia, ze on rzadzi i bedzie sie mscil na tym, kto poruszylby temat,
    > ktory mu nie odpowiada

    Ciekawa firma. Człowiek człowiekowi wilkiem. Szkoda też, że to takie
    powszechne.
    A jeśli chodzi o działania konstruktywne. Proponuję, byś najpierw
    przeczesał internet, bo jest tam naprawdę mnóstwo materiałów, opracowań,
    porad związanych z mobbingiem. My tu zbyt mało wiemy o całej sytuacji, a
    ty nie przedstawisz jej obiektywnie. Ty - znając sytuację dobrze -
    łatwiej ocenisz, czy to rzeczywiście jest mobbing, a jeśli tak, to
    znajdziesz też odpowiednie regulacje prawne (ostatnio o tym było głośno,
    bo to nowość w kodeksie karnym, dlatego publikacji jest mnóstwo). Mogę
    cię tylko ostrzec, że sam kodeks zawiera tak szeroką definicję mobbingu,
    tak niesprecyzowaną, że jeśli twoja znajoma zdecyduje się pójść do sądu,
    lepiej by miała ze sobą dobrego prawnika.

    Pozdrawiam,
    Ola

  • 8. Data: 2004-04-28 21:29:15
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik rafalski napisał:
    [..]
    > jest na to jakis paragraf? jakas kara?

    Nie. Nie widzę tu żadnego mobbingu.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 9. Data: 2004-05-08 05:30:48
    Od: Ramzes<t...@o...pl>

    Obij mordem suce,niech wie gdzie jej miejsce.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2004-05-15 01:15:55
    Od: "maro" <m...@p...com>

    tak nie puszczac sie:)