  • 1. Data: 2004-01-06 18:48:46
    Temat: Gwarancja po wymianie sprzętu
    Od: "Maxiuca" <m...@p...fm>

    Witam,

    oddałem nagrywarke DVD do naprawy gwarancyjnej i została wymieniona na nową
    (ten sam model, ale nowa sztuka). W momencie oddania do naprawy zostały
    jeszcze 2 miesiące gwarancji. Czy powinienem dostać nową gwarancje (od nowa
    12 miesięcy) czy tylko kontynuacje tego co zostało (12 miesięcy). Wiem, że
    jak wymieniają na inny model, to gwarancja jest nowa, ale nie wiem jak to w
    przypadku wymiany na ten sam model.

    Pozdrawiam,

    Maxiu

  • 2. Data: 2004-01-06 19:13:12
    Temat: Re: Gwarancja po wymianie sprzętu
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Maxiuca wrote:
> [...]
    > jak wymieniają na inny model, to gwarancja jest nowa, ale nie wiem jak to w

    Jeśli jesteś konsumentem i kupiłeś przed 1.01.2003 r, to gwarancja
    biegnie od początku. Jeśli później to decyduje o tym sama gwarancja
    (ew.dobra wola gwaranta).

    KG

  • 3. Data: 2004-01-06 19:24:29
    Od: "Maxiuca" <m...@p...fm>

    > Jeśli jesteś konsumentem i kupiłeś przed 1.01.2003 r, to gwarancja
    > biegnie od początku. Jeśli później to decyduje o tym sama gwarancja
    > (ew.dobra wola gwaranta).

    Dobrej woli to brak, ale sytuacja jest skomplikowana bardziej bo:

    Kupilem Nagrywarke Pioneer 104 12 listopada 2002, zepsula sie 31.01.2003
    i oddałem ją do serwisu. Wróciła 24.02.2003 nagrywarka Pioneer 105, czyli
    inny model. Dali gwarancje od nowa na rok.
    105 zepsula sie 20.11.2003 i odali 08.12.2003 bez przedłużania gwarancji.
    Pytanie teraz, pod które prawo podpadam?

    Pozdro,

    Maxiu

  • 4. Data: 2004-01-06 22:37:48
    Temat: Odp: Gwarancja po wymianie sprzętu
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Maxiuca <m...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:NXDKb.431384$d...@n...chello.at...

> [...]
    > 105 zepsula sie 20.11.2003 i odali 08.12.2003 bez przedłużania gwarancji.
    > Pytanie teraz, pod które prawo podpadam?

    Dobrze wiedziec ze pioneer...
    A duzo wypalales?

    Wg mnie pod nowe w tej sytuacji (na wyczucie).

    pozdrawiam
    mdr

  • 5. Data: 2004-01-06 23:11:52
    Temat: Re: Odp: Gwarancja po wymianie sprzętu
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <btfdbr$1tb$1@news.onet.pl>, Mateusz Dr wrote:
    > Użytkownik Maxiuca <m...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > Dobrze wiedziec ze pioneer...

    Ja wiem? Oba modele mają ZCP bdb opinie. Pewnie przypadek.

    > Wg mnie pod nowe w tej sytuacji (na wyczucie).

    A wzg. mnie pod stare, ale pewny nie jestem. ZCP to KC operował tu
    pojęciem terminów (biegnie od nowa, ulega przedłużeniu), więc jak dla mnie
    to wciąż ta sama stara umowa gwarancyjna a nie zakończenie starej i
    zawarcie nowej.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-01-07 15:59:13
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > pojęciem terminów (biegnie od nowa, ulega przedłużeniu), więc jak dla mnie
    > to wciąż ta sama stara umowa gwarancyjna a nie zakończenie starej i

    tak, ale czy gwarancja przewidywała wymianę sprzętu na inny model? Jeśli
    nie, to jak zakwalifikować taką wymianę - jako realizację gwarancji? czy
    rozwiązanie umowy sprzedaży i potrącenie wierzytelnosci z zwrot ceny z
    ceną kolejnego modelu? itd.
    Ale raczej stare :)

    KG

  • 7. Data: 2004-01-08 09:04:48
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <btha27$33a$1@inews.gazeta.pl>, kam wrote:

> [...]
    > nie, to jak zakwalifikować taką wymianę - jako realizację gwarancji? czy
    > rozwiązanie umowy sprzedaży i potrącenie wierzytelnosci z zwrot ceny z

    Chyba z reguly wlasnie przewiduje wymiane na model taki sam, rownowazny,
    lub lepszy?

    Gwarancja MZ moze byc elementem umowy k-s. Ma w sumie wiele takich
    wlasciwosci, ktore sprawiaja, ze mozna ja nawet potraktowac jako ceche
    rozszerzajaca mozliwosci produktu (towaru). Powiedzialbym nawet ze wchodzi
    w sklad wlasciwosci samego towaru jako element ksztaltujacy jego cene czy
    nawet popyt. Jak mam np. 2 odtwarzacze dvd, oba z bajerem X ale jeden z
    roczna a drugi z 3-letnia gwarancja to jest calkiem prawdopodobne ze kupie
    ten z 3 letnia gwarancja. No a skoro przyjąć że wchodzi w tą umowę, to jej
    wymiana jest jak wymiana wadliwego elemntu bez wpływu na istnienie samej
    umowy k-s.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-01-09 02:58:16
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

    Uzytkownik Maxiuca <m...@p...fm>, nasmolil w wiadomosci
> [...]
    > Wiem, że jak wymieniają na inny model, to gwarancja jest nowa, ale nie
    > wiem jak to w przypadku wymiany na ten sam model.

    Art 10.1 USTAWY O SZCZEGÓLNYCH WARUNKACH SPRZEDAŻY KONSUMENCKIEJ oraz o
    zmianie kodeksu cywilnego z dnia 7 lipca 2002

    "Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w
    przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
    kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
    przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,
    jednakże nie poniżej jednego roku"

    Marcin

  • 9. Data: 2004-01-09 17:04:44
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Marcin S. wrote:
> [...]
    > kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
    > przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,

    i?

    KG

  • 10. Data: 2004-01-10 11:20:25
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Marcin Debowski wrote:
    > Chyba z reguly wlasnie przewiduje wymiane na model taki sam, rownowazny,
    > lub lepszy?

    na lepszy... rzadko spotykane...

    > Gwarancja MZ moze byc elementem umowy k-s. Ma w sumie wiele takich
    > wlasciwosci, ktore sprawiaja, ze mozna ja nawet potraktowac jako ceche
    > rozszerzajaca mozliwosci produktu (towaru).

    Gwarancja raczej jest odrębną umową. Jako element k-s można by ją
    ewentualnie traktować, gdyby gwarantem był sprzedawca.

    > No a skoro przyjąć że wchodzi w tą umowę, to jej
    > wymiana jest jak wymiana wadliwego elemntu bez wpływu na istnienie samej
    > umowy k-s.

    A więc nie za bardzo mogę się zgodzić z powyższym. Jeśli gwarantem nie
    jest sprzedawca, to realizacja uprawnień z gwarancji może odbyć się w
    ogóle bez jego wiedzy. Ewentualna wymiana jest realizacją umowy gwarant
    - nabywca. Jeśli po uzgodnieniach dostajemy coś innego, niż przewidywała
    to gwarancja, to trudno powiedzieć co tak właściwie się odbyło, a raczej
    jakie są tego skutki. I czy np. gwarant, który dostarczy nam nową rzecz
    będzie odpowiadał za jej niezgodność z umową?

    KG