  • 1. Data: 2004-01-06 18:09:10
    Temat: Urlop wychowawczy, a wypowiedzenie
    Od: "XLY" <j...@p...onet.pl>

    Witajcie!
    Mam do Was pytanie i liczę na konkretną odpowiedź. Otóż, czy pracownica
    może wystąpić o rozwiązanie umowy o pracę w trakcie urlopu wychowawczego?
    Jeśli tak, to czy obowiązuje ją jakiś termin wypowiedzenia?
    Z góry dziękuję za Wasze wskazówki.

    pozdrowienia Max

  • 2. Data: 2004-01-06 18:23:00
    Temat: Re: Urlop wychowawczy, a wypowiedzenie
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "XLY" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Witajcie!
    > Mam do Was pytanie i liczę na konkretną odpowiedź. Otóż, czy pracownica
    > może wystąpić o rozwiązanie umowy o pracę w trakcie urlopu wychowawczego?

    Tak, może.

    > Jeśli tak, to czy obowiązuje ją jakiś termin wypowiedzenia?

    Taki sam, jaki wynika z rodzaju umowy o pracę i stażu pracy u tego
    pracodawcy. Przy umowie na czas nieokreślony przy stażu:
    - ponad 6 miesięcy wypowiedzenie 1-miesięczne,
    - ponad 3 lata wypowiedzenie 3-miesięczne.
    Najlepiej zwrócić się do pracodawcy z wnioskiem o rozwiązanie umowy o pracę
    na mocy porozumienia stron w terminie uzgodnionym między stronami.
    Sądzę, że nie będzie najmniejszych trudności.

    wa