  • 1. Data: 2007-09-18 20:15:36
    Temat: Odmowa wystawienia faktury VAT
    Od: "Grzegorz S." <b...@m...pl>

    Witajcie

    Rzecz dzieje się w RTV-Euro-AGD. Kupuję aparat fotograficzny.
    Generalnie, z bólem, jestem przygotowany do zapłaty 100% gotówką.
    Słyszę propozycję, że mogę wpłacić np połowę i resztę spłacić
    w szesciu nieoprocentowanych ratach. Przystaję na to, bo zamrażanie
    ponad 2000zł robi mi sporą różnicę. Gdy przyszła akceptacja z banku
    wpłaciłem gotówkę, podpisałem umowę ratalną i poprosiłem o fakturę.
    Dowiedziałem się, że nie otrzymam faktury, bo sprzęt wziałem na raty.
    Mam działalność gospodarczą, w pewnym sensie związaną z fotografo-
    waniem. Po moich naleganiach otrzymałem pisemną instrukcję dla
    personelu co gadać na wypadek, gdy klient będzie koniecznie chciał
    fakturę... Oto jej fragment:
    "Kredyty ratalne udzielane przez zapośrednictwem Euro-rtv-agd są
    kredytami konsumenckimi. (...) Konsumentem jest osoba fizyczna,
    ktora zwiera umowę w celu bezpośrednio nie związanym z działalno-
    ścią gospodarczą (...) Klient przy kredycie konsumenckim zaciaga go
    jako osoba fizyczna (...) i moze otrzymać fakturę na skredytowany
    sprzęt wyłącznie na jego dane jako osoby fizycznej, a nie jako przed-
    siębiorcy. (...) [i tu najlepsze]:
    Reasumując, nie ma podstaw do odmawiania wystawienia faktury VAT
    Kredytobiorcy jako osobie fizycznej, natomiast ty, klientom, którzy
    mają obiekcje co do tego, że nie chcemy wystawić faktury VAT na
    prowadzoną przez nich firmę należy udzielić wyajśnien zgodnie z
    powyższą instrukcją"
    I co Wy o tym sądzicie? Próbować gdzieś w centrali, czy jak?
    Zależało by mi na fakturze, bo w koszty bym wrzucił...

    Pozdrawiam
    Grzegorz.

  • 2. Data: 2007-09-18 20:30:43
    Temat: Re: Odmowa wystawienia faktury VAT
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz S." <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > I co Wy o tym sądzicie? Próbować gdzieś w centrali, czy jak?
    > Zależało by mi na fakturze, bo w koszty bym wrzucił...

    Po pierwsze - nalezy unikac tej firmy jak ognia, bo panuja tam zwyczaje
    postkomunistyczne - sciezka: zlecenie sprzedazy, z kwitkiem do kasy i z
    powrotem do sprzedawcy to absurd rodem z GSu. Tak mozna bylo handlowac w
    1990 a nie w sieci w 2007.

    Po drugie - w w ww. sprawie nalezy isc do kierownika sklepu i zagrozic mu
    kontrola skarbowa w razie odmowy wystawienia faktury VAT. Wybór formy
    platnosci NIE MA NIC WSPÓLNEGO z obowiazkiem wystawienia faktury.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'

  • 3. Data: 2007-09-18 20:42:09
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Grzegorz S. napisał(a):

> [...]
    > waniem. Po moich naleganiach otrzymałem pisemną instrukcję dla
    > personelu co gadać na wypadek, gdy klient będzie koniecznie chciał

    Z reguły jest tak, że jeśli klient bierze na siebie jako osobę fizyczną
    sprzęt na raty to nie może być wystawiona faktura na firmę, chyba, że raty
    są na firmę

    W tym jednak wypadku moim zdaniem faktura może być spokojnie wystawiona,
    gdyż wziąłeś kredyt na siebie jako osobę prowadzącą samodzielnie
    działalność gospodarczą. Banku naprawdę nie interesuje na kogo jest
    wystawiona faktura. Dla niego się liczy podpisana umowa ratalna. Skoro nie
    chcą Ci wystawić tej faktury to daj sobie z nimi spokój i uderz do takiej
    firmy, gdzie nie będzie z tym problemu

    Dla mnie to jakaś dziwna sprawa, że Euro Ci nie chce wystawić faktury. Nie
    mam bladego pojęcia dlaczego...

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 4. Data: 2007-09-18 20:52:01
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Markus Sprungk pisze:

    > Z reguły jest tak, że jeśli klient bierze na siebie jako osobę fizyczną
    > sprzęt na raty to nie może być wystawiona faktura na firmę, chyba, że raty
    > są na firmę

    Bzdura, co ma piernik do wiatraka?
    Bralem tak w MM laptopa na raty i nikt nie robil problemow.

> [...]
    > gdyż wziąłeś kredyt na siebie jako osobę prowadzącą samodzielnie
    > działalność gospodarczą. Banku naprawdę nie interesuje na kogo jest

    Ano wlasnie. A sklep ma taka fakture obowiazek wystawic i guzik ich
    obchodzi kto splaca raty. Przeciez de facto oni pieniadze dostaja juz z
    banku i nie czekaja co miesiac na rate.

    > Dla niego się liczy podpisana umowa ratalna. Skoro nie
    > chcą Ci wystawić tej faktury to daj sobie z nimi spokój i uderz do takiej
    > firmy, gdzie nie będzie z tym problemu

    Byc moze juz kupil?

    > Dla mnie to jakaś dziwna sprawa, że Euro Ci nie chce wystawić faktury. Nie
    > mam bladego pojęcia dlaczego...

    Bo to pewnie tez sklep nie dla idiotow :)

    Jacek

  • 5. Data: 2007-09-18 20:52:41
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Dla mnie to jakaś dziwna sprawa, że Euro Ci nie chce wystawić faktury. Nie
    > mam bladego pojęcia dlaczego...

    dlatego ze jeden podmiot kupuje a fakture chcialby na druga osobe. Kupuje
    Jan Kowalski a faktura dla "PPHU Jan Kowalski" ? Calkowicie rozumiem.

    W malym sklepiku napewno tak zrobia bo w dupie maja co jest na fakture, w
    durzej sieci handlowej nie moga miec wplaty od firmy kredytujacej za zaplate
    za sprzet sprzedawany komus innemu niz sam kredytobiorca.

    Icek

  • 6. Data: 2007-09-18 20:55:50
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Po drugie - w w ww. sprawie nalezy isc do kierownika sklepu i zagrozic mu
    > kontrola skarbowa w razie odmowy wystawienia faktury VAT. Wybór formy
    > platnosci NIE MA NIC WSPÓLNEGO z obowiazkiem wystawienia faktury.

    gupoty gadasz. Sklep nie odmowil wystawienia faktury VAT tylko wystawia ja
    na osobe dokonujaca zakupu a nie na jakies inne dane.

    Masz gotowke to bierzesz za gotowke i na fakturze masz co chcesz. Idz sobie
    do banku, zalatw 2 tys zlotych i kup za gotowke. Problem tylko robisz.

    Icek

  • 7. Data: 2007-09-18 20:57:09
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ano wlasnie. A sklep ma taka fakture obowiazek wystawic i guzik ich
    > obchodzi kto splaca raty. Przeciez de facto oni pieniadze dostaja juz z
    > banku i nie czekaja co miesiac na rate.

    ale kase z banku dostaja na podstawie wystawionej faktury VAT. Sprzedawca
    przesyla dokumentacje kredytu wraz z faktura do kredytodawcy i wtedy dostaje
    pieniadze.

    Icek

  • 8. Data: 2007-09-18 20:57:49
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Le5zek napisał(a):

> [...]
    > postkomunistyczne - sciezka: zlecenie sprzedazy, z kwitkiem do kasy i z
    > powrotem do sprzedawcy to absurd rodem z GSu. Tak mozna bylo handlowac w

    Opowiadasz tam. Proponuję się przejechać do Niemiec, bynajmniej nie
    komunistycznych i zobaczyć jak ludzie ładnie zapychają do kasy w większości
    sklepów sieciowych. Vide Medi Max, Galeria Kaufhof, Media Markt i tysiące
    innych firm. O Polsce to już nie wspominam, ale jakbyś przechodził obok C&A
    to też warto sobie popatrzeć. To całkowicie normalne zasady

    > Po drugie - w w ww. sprawie nalezy isc do kierownika sklepu i zagrozic mu
    > kontrola skarbowa w razie odmowy wystawienia faktury VAT. Wybór formy
    > platnosci NIE MA NIC WSPÓLNEGO z obowiazkiem wystawienia faktury.

    To nieścisła informacja. Pamiętaj, że bank przelewa na konto sklepu
    pieniądze za towar do kilku dni, więc na fakturze będzie widniało
    "zapłacono przelewem". Jak pokażesz Skarbówce potwierdzenie przelewu skoro
    za nic nie przelałeś, bo zrobił to bank?

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 9. Data: 2007-09-18 20:59:26
    Od: "tomek." <t...@p...fm>

> [...]
    > zaplate
    > za sprzet sprzedawany komus innemu niz sam kredytobiorca.

    Jan Kowalski i PPHU Jan Kowalski to jeden i ten sam podmiot. Sprawdz sobie
    co to jest DG i bedziesz
    wiedzial....

  • 10. Data: 2007-09-18 21:18:32
    Od: "Igor" <i...@w...pl>

    Ja podobnie miałem w Mix RTV, czy jakoś tak.

    Straszenia w centrali nic nie pomogły - olałem sprawę, ale postanowiłem co
    następuje:

    wziąłem fakturę imienną i wliczyłem ją w koszta, z tego co pamiętam nie
    można odliczyć wtedy VATu, ale machnąłem na to ręką.

    Plus jest taki, że masz 2 lata na możliwość reklamowania towaru z tytułu
    niezgodności z umową i dopilnuję tego, aby przy pierwszej usterce wymienili
    mo go na nowy :)