    From: "Grzegorz S." <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odmowa wystawienia faktury VAT
    Date: Tue, 18 Sep 2007 22:15:36 +0200

    Witajcie

    Rzecz dzieje się w RTV-Euro-AGD. Kupuję aparat fotograficzny.
    Generalnie, z bólem, jestem przygotowany do zapłaty 100% gotówką.
    Słyszę propozycję, że mogę wpłacić np połowę i resztę spłacić
    w szesciu nieoprocentowanych ratach. Przystaję na to, bo zamrażanie
    ponad 2000zł robi mi sporą różnicę. Gdy przyszła akceptacja z banku
    wpłaciłem gotówkę, podpisałem umowę ratalną i poprosiłem o fakturę.
    Dowiedziałem się, że nie otrzymam faktury, bo sprzęt wziałem na raty.
    Mam działalność gospodarczą, w pewnym sensie związaną z fotografo-
    waniem. Po moich naleganiach otrzymałem pisemną instrukcję dla
    personelu co gadać na wypadek, gdy klient będzie koniecznie chciał
    fakturę... Oto jej fragment:
    "Kredyty ratalne udzielane przez zapośrednictwem Euro-rtv-agd są
    kredytami konsumenckimi. (...) Konsumentem jest osoba fizyczna,
    ktora zwiera umowę w celu bezpośrednio nie związanym z działalno-
    ścią gospodarczą (...) Klient przy kredycie konsumenckim zaciaga go
    jako osoba fizyczna (...) i moze otrzymać fakturę na skredytowany
    sprzęt wyłącznie na jego dane jako osoby fizycznej, a nie jako przed-
    siębiorcy. (...) [i tu najlepsze]:
    Reasumując, nie ma podstaw do odmawiania wystawienia faktury VAT
    Kredytobiorcy jako osobie fizycznej, natomiast ty, klientom, którzy
    mają obiekcje co do tego, że nie chcemy wystawić faktury VAT na
    prowadzoną przez nich firmę należy udzielić wyajśnien zgodnie z
    powyższą instrukcją"
    I co Wy o tym sądzicie? Próbować gdzieś w centrali, czy jak?
    Zależało by mi na fakturze, bo w koszty bym wrzucił...

    Pozdrawiam
    Grzegorz.