  • 1. Data: 2007-09-18 17:49:41
    Temat: sprzedaż własnych skryptów PHP
    Od: Exek <e...@w...pl>

    Witam

    Chciałbym zacząć sprzedaż własnych skryptów PHP (aplikacji internetowych
    działających na serwerach). Jednocześnie wiem, że dużych dochodów nie
    będę z tego mieć (pewnie równowartość paru piwek). Bo po przeczytaniu
    opłat za założenie/prowadzenie firmy odpadła ta możliwość. Chciałbym
    wiedzieć z jakimi opłatami by się to dla mnie wiązało, jak duży podatek
    musiałbym odprowadzać, i co najważniejsze czy mógłbym sprzedawać własne
    skrypty bez założenia firmy?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Kamil Biela

  • 2. Data: 2007-09-18 19:06:13
    Temat: Re: sprzedaż własnych skryptów PHP
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Exek pisze:
> [...]
    > wiedzieć z jakimi opłatami by się to dla mnie wiązało, jak duży podatek
    > musiałbym odprowadzać, i co najważniejsze czy mógłbym sprzedawać własne

    Dla ułatwienia: Skrypty potraktuj jako programy. Jeśli program (skrypt)
    robiłbyś dla każdego zamawiającego/klienta jakoś odzielnie (byłby w
    jakiś sposób spersonalizowany pod danego klienta) to mógłbyś podpisywać
    z takim klientem umowę o dzieło (gdzie dziełem byłby ten konkretny
    program). Z każdym klientem osobna umowa o osobny program (w jakiś
    sposób różniący się od pozostałych)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2007-09-18 20:09:20
    Od: Exek <e...@w...pl>

    BartekK pisze:

> [...]
    > z takim klientem umowę o dzieło (gdzie dziełem byłby ten konkretny
    > program). Z każdym klientem osobna umowa o osobny program (w jakiś

    Dziękuję za odpowiedź. Ale bardziej myślałem o sprzedaży własnego
    skryptu m.in. na allegro, przez co podpisywanie takich umów raczej
    odpada. Czy jedynym wyjściem wtedy byłaby firma?

    Kamil Biela

  • 4. Data: 2007-09-18 20:43:19
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Exek pisze:
    > Dziękuję za odpowiedź. Ale bardziej myślałem o sprzedaży własnego
    > skryptu m.in. na allegro, przez co podpisywanie takich umów raczej
    > odpada. Czy jedynym wyjściem wtedy byłaby firma?
    Dlaczego odpada? Z wygrającym/kupującym podpisujesz umowę, i tyle.
    Aukcja z licytacją lub przez kup-teraz jest jedynie "wstępną negocjacją
    ceny" która będzie widniała tej na umowie.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2007-09-18 21:22:17
    Od: Exek <e...@w...pl>

    BartekK pisze:
    > Dlaczego odpada? Z wygrającym/kupującym podpisujesz umowę, i tyle.
    > Aukcja z licytacją lub przez kup-teraz jest jedynie "wstępną negocjacją
    > ceny" która będzie widniała tej na umowie.

    Witam

    Czy mógłby mi Pan powiedzieć, jak by to mniej więcej wyglądało? Co tu
    dużo mówić, mam zerowe doświadczenie w sporządzaniu umów i itd.

    Czyli osobie która by kupiła wysyłałbym umowę podpisaną przeze mnie z
    polem w którym sobie ona sama się podpisała? Czy nie potrzebowałbym
    kopii takiej umowy z podpisem kupującego? Wtedy sprzedanie czegokolwiek
    byłoby o wiele trudniejsze (już to widzę jak ktoś się fatyguje żeby coś
    do mnie przesłać).

    Kamil Biela