  • 11. Data: 2011-05-13 09:37:45
    Temat: Re: Odmowa uznania za pokrzywdzonego
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    W dniu 12-05-11 17:12, grzech pisze:
    > Chyba coś ci si ę myli.
    A co? Radzę uważnie przeczytać temat.
    > Zgodnie z art 305 par 4 KPK organ ma obowiązek
    > zawiadomić składającego zawiadomienie o odmowie lub umorzeniu
    > postępowania.
    I co z tego?
    > Może chodzi ci o brak uzasadnienia?
    Chodzi mi o to, o czym napisałem w temacie - tzn. kwestię uznania lub
    nie za pokrzywdzonego. Natomiast powiadomienie to nie to samo, co
    postanowienie o odmowie i w nie musi zawierać żadnego uzasadnienia. Jest
    powiadomienie, że wydano postanowienie i tyle. Jego (postanowienia)
    treść pozostaje słodką tajemnicą prokuratury.
    f.

  • 12. Data: 2011-05-14 15:16:23
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> napisał(a):

    > W jakim trybie odbywa si=EA uznanie (lub nie) za pokrzywdzonego w sprawie=
    > ?=20

    W żadnym. To wynika wprost z przepisów. Konkretnie art. 49 i nast. kpk. Albo
    jesteś pokrzywdzonym wg przepisów, albo nie, i tyle.

    > Jakie =B6rodki odwo=B3awcze i komu przys=B3uguj=B1 w tym zakresie?

    Żadne.
    Reklamacje do tych, co uchwalili takie przepisy.

  • 13. Data: 2011-05-16 13:38:24
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Tego się obawiałem. Ale w takim razie pokrzywdzonym jest się z mocy
    prawa, a nie decyzji prokuratora. Zatem, czy można wystąpić do sądu o
    ustalenie, czy jest się pokrzywdzonym (jeśli prokurator ma inne zdanie)?
    f.