  • 1. Data: 2011-05-10 12:45:43
    Temat: firma chce nas wmanewrować w sobotę w pracy
    Od: anonimowy tchórz <a...@d...pl>

    Jak powinna postąpić firma organizując wyjazdowe warsztaty firmowe dla
    zespołu, jeśli zespół ze względu na zobowiązania nie może zostać wysłany
    na cały dzień od pn do pt

    firma sprytnie próbuje na zaproponować oderwanie połowy dnia pracy w
    piatek, i przełożenie go na sobotę:

    "z pracy wyszlibyśmy w piątek wcześniej niż normalnie (zatem redukujemy
    1 dzień pracy), planowany powrót to sobota południe (zatem tu trafiają
    godziny "zaoszczędzone" w piątek)"

    Jak profesjonalnie (i w umocowaniu prawnym) odpowiedzieć pracodawcy, że
    proponuje mi wolontariat?

    dzięki

  • 2. Data: 2011-05-10 13:03:18
    Temat: Re: firma chce nas wmanewrować w sobotę w pracy
    Od: Lukasz Olesiejuk <m...@w...NOSPAM.net>

    Dnia 10.05.2011 anonimowy tchórz <a...@d...pl> napisał/a:
> [...]
    > godziny "zaoszczędzone" w piątek)"
    >

    > Jak profesjonalnie (i w umocowaniu prawnym) odpowiedzieć pracodawcy, że

    Kodeks pracy:
    Art. 129. § 1. Czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40
    godzin w
    przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym
    nieprzekraczającym 4
    miesięcy, z zastrzeżeniem § 2 oraz art. 135-138, 143 i 144

    Ciebie interesuje "przecietnie pieciodniowym"

  • 3. Data: 2011-05-10 13:15:05
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 10 May 2011 13:03:18 +0000, Lukasz Olesiejuk napisał(a):

    > Ciebie interesuje "przecietnie pieciodniowym"

    Z naciskiem zatem na *przeciętnie* ;-)

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2011-05-10 13:17:29
    Od: rot <e...@e...com>

    Dnia Tue, 10 May 2011 13:15:05 +0000, Olgierd napisał(a):

    > Z naciskiem zatem na *przeciętnie* ;-)

    to mnie wprawie najbardziej wk... niby prawo jest, ale ....
    to po co te prawo?

  • 5. Data: 2011-05-10 13:40:20
    Od: mi <m...@o...pl>

    On 10.05.2011 15:17, rot wrote:
    > to mnie wprawie najbardziej wk... niby prawo jest, ale ....
    > to po co te prawo?

    Niejasny przekaz wymusza interpretatorów. Czyli pośredników.

  • 6. Data: 2011-05-10 14:02:43
    Od: rot <e...@e...com>

    Dnia Tue, 10 May 2011 15:40:20 +0200, mi napisał(a):

    > Niejasny przekaz wymusza interpretatorów. Czyli pośredników.

    Interpretatorzy są potrzebni ale zakres do interpretacji w Polsce jest
    porażający. Co z tego, że jest jakaś ustawa skoro każdy w kążdym pkt.
    widzi co innego....

  • 7. Data: 2011-05-10 14:53:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "anonimowy tchórz" <a...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > godziny "zaoszczędzone" w piątek)"
    > Jak profesjonalnie (i w umocowaniu prawnym) odpowiedzieć pracodawcy, że

    Czemu wolontariat? Ilość godzin sie zgadza. moim zdaniem bardzo sensowne
    rozwiązanie zaproponowali.

  • 8. Data: 2011-05-10 16:36:39
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

> [...]

    > godziny "zaoszczędzone" w piątek)"
    > Jak profesjonalnie (i w umocowaniu prawnym) odpowiedzieć pracodawcy, że
    To nie jest wolontariat.
    Jednak wyjście jest. Za pracę w sobotę (lub innym dniu wolnym dla
    pracownika) należy się dzień wolny - art. 151 i nast. (szczególnie 151^3)
    KP. I to niezależnie od tego ile ta praca trwała czasu.
    Zatem w piątek wyjdziecie wcześniej, w sobotę powarsztatujecie i za to macie
    cały jeden dzień wolny. Do końca okresu rozliczeniowego w terminie
    uzgodnionym między pracodawcą a pracownikami.
    Kasa będzie bez zmian (no chyba, że wyjdą nadliczbówki).
    Ale radzę jeszcze zajrzeć do umów, regulaminu pracy i zakresu obowiązków.

    http://www.prawo.egospodarka.pl/44514,Dzien-wolny-za
    -prace-w-sobote,1,34,3.html

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2011-05-11 10:47:41
    Od: anonimowy tchórz <a...@d...pl>

    > Czemu wolontariat? Ilość godzin sie zgadza. moim zdaniem bardzo sensowne
    > rozwiązanie zaproponowali.

    ale fizycznie obejmuje dzień wolny. - a to chyba uruchamia działanie art
    151 KP(?).

    moje pytanie dotyczące samego artykułu, który nie określa że warunkiem
    przydzielenie dnia wolnego jest cokolwiek (np wniosek), więc czy dobrze
    rozumiem, że obowiązek ten spoczywa na pracodawcy

    I co jeśli pracodawca nie przydzielił dnia wolnego z tytułu art 151 3?
    Czy postąpił niezgodnie z KP?

  • 10. Data: 2011-05-11 10:57:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-11, anonimowy tchórz <a...@d...pl> wrote:

    > ale fizycznie obejmuje dzień wolny. - a to chyba uruchamia działanie art
    > 151 KP(?).

    Art. 151^9.

    §1. Dniami wolnymi od pracy są niedziele i święta określone w przepisach
    o dniach wolnych od pracy.

    O tym mowa?

    --
    Wojciech Bańcer