  • 1. Data: 2002-08-29 11:54:14
    Temat: Odmowa sprzedazy
    Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl>

    Zdarzyla mi sie taka sytuacja. Bylam w palacu kultury i nauki w stolicy
    naszej pieknej. Tam sa takie sklepiki z pamiatkami, kartkami itp.
    Podeszlam do jednego z nich i zapytalam sie czy maja znaczki. Pani
    odpowiedziala ze maja. Wiec poprosilam ich (nie pamietam ile) kilka. Na co
    kobieta odpowiedziala ze nie sprzeda jesli nie kupie u niej
    pocztowki!!!!!!!!!!!
    Bardzo sie tym oburzylam. Czy ona mogla tak zrobic? Czy jesli oferujemy
    jakis towar do sprzedarzy mozemy odmowic jego sprzedazy???

    Przyznam ze podobne sytuacje zdarzyly mi sie kilka razy. Np w jednym z
    krakowskich kioskow kobieta nie chciala sprzedac mi biletu jesli nie kupie
    cos wiecej. Ja wiem ze oni na tym kokosow nie zarabiaja ale na pewno nie
    robia tego charytatywnie a tym bardziej nie doplacaja (jak twierdziala pani
    z palacu kultury!!!)

    Trzecia sytuacja dotyczyla gofrow. Rowniez w krakowie przy okazji odwiedzin
    rodzinki chcialam kupic gofry suche (bo w domku posiadalam syrop klonowy
    ktory jest o wiele smaczniejszy od dodatkow oferowanych w budce).W cenniku
    byly suche gofry ale jak poprosilam o 10 sztuk to pani odmowila mi ich
    sprzedarzy.

    Czy mozna tak robic? Gdzie mozna sie udac z zarzaleniem czy czyms w tym
    stylu w zwiazku z takimi praktykami????Chcialabym moc np gdzies zadzwonic i
    to zglosic jesli po raz kolejny taka sytuacja mi sie zdarzy. Bo jak inaczej
    nauczyc naszych "obywateli" przestrzegania prawa i zdrowego rozstadku.
    Baaaaaaaaaaaardzo prosze o pomoc.

  • 2. Data: 2002-08-29 12:26:37
    Temat: Re: Odmowa sprzedazy
    Od: "marlid" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    inaczej
    > nauczyc naszych "obywateli" przestrzegania prawa i zdrowego rozstadku.

    Co do zasady masz rację, przepis art. 543 k.c. stanowi, ze wystawienie
    rzeczy na widok publiczny z oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży.
    Jednakże problemem pozostaje wyegzekowanie tej normy. Można zgłosić do
    Inspekcji handlowej, która może pouczyc sprzedawcę, o jego obowiązkach. Ani
    rzecznik konsumentów, ani Federacja Konsumentów nic tu nioe wskórają,
    albowiem nie mają żadnych sposobów dla egzekwowoania swoeich wezwań,

    pzdr

    marek

  • 3. Data: 2002-08-29 13:00:06
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

> [...]
    > rzecznik konsumentów, ani Federacja Konsumentów nic tu nioe wskórają,
    > albowiem nie mają żadnych sposobów dla egzekwowoania swoeich wezwań,

    Przepis? Owszem, ale nie dla gofrów, których pewnie sprzedawca specjalnie
    nie miał w cenniku suchych. Podobnie sprawa ma się z waflami do lodów,
    których nie można czasem kupić bez wkładu. Sądzę, że ten irytujący proceder
    spowodowany jest obecnością kasy fiskalnej, w której właściciel stoiska nie
    wiedzieć czemu specjalnie nie koduje niektórych towarów.

    SOTB

  • 4. Data: 2002-08-29 13:01:18
    Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl>

    > Przepis? Owszem, ale nie dla gofrów, których pewnie sprzedawca specjalnie
    > nie miał w cenniku suchych.
    Mial ... byly wywieszone w cenniku na pierwszym miejscu.Suche 1 zl , z
    cukrem pudrem 1,5 itp....
    I tym bardziej ze prawie codziennie wracajac ze spaceru z psem kupowalismy 2
    suche gofry ktore potem polewalismy syropem klonowym w domu (syropu
    klonowego sklep nie mial w swojej ofercie). I tamtego dnia mialo byc tak
    samo tylko ze poniewaz odwiedzila nas moja siostra gofrow mialo byc wiecej a
    mianowiscie 10 sztuk . Nie sadze zeby to byl jakis problem tym bardziej ze
    tam gofry pieczone sa "na zapas" a pozniej tylko dopiekane. Ale pani
    ewidentnie powiedziala ze bardziej jej sie oplaca sprzedac z bita smietana i
    juz. I odmowila sprzedarzy.

> [...]
    nie
    > wiedzieć czemu specjalnie nie koduje niektórych towarów.

    Mysle ze musieli miec na to kod skoro ten towar sprzedawali nam wiele razy.

  • 5. Data: 2002-08-29 13:39:16
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

> [...]
    > tam gofry pieczone sa "na zapas" a pozniej tylko dopiekane. Ale pani
    > ewidentnie powiedziala ze bardziej jej sie oplaca sprzedac z bita smietana

    A to już chyba jest głupota wywołana jednostajną pracą. Po całym dniu
    człowiek myśli co by tu zmienić. I masz. Trafiło na najtańszą pozycję w
    cenniku. Cóż, czasem przeszłość jeszcze daje się we znaki.

    SOTB

  • 6. Data: 2002-08-29 13:40:12
    Od: p...@p...onet.pl

    A ja Wam mówię to jest WYKROCZENIE najzwyklejsze wykroczenie - odmowa
    sprzedaży - pomimo wystawieni towaru na widok publiczny z ceną - tylko muszę
    poszperać w papierach gdzie ja o tym czytalem czy w kw czy w rozp RP - ale na
    pewno odezwę się w tej sprawie.

    ******************
    Dominik Spalek
    www.forum.wirma.pl
    ******************

  • 7. Data: 2002-08-29 14:13:15
    Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl>

> [...]
    muszę
    > poszperać w papierach gdzie ja o tym czytalem czy w kw czy w rozp RP - ale
    Super
    Bardzo dziekuje
    A swoja droga jesli juz takie cos sie przytrafi chcialabym od razu miec
    numer do Inspekcji Handlowej ... do jakiego dzialu mam sie zglaszac???
    Przeciez to duza instytucja.. .chcialabym wiedziec gdzie moge konkretnie to
    zrobic. Denerwuje mnie to ze ci sprzedawcy traktuja mnie jako malolate (mam
    21 lat) ktora moze sobie conajwyzej ponarzekac. Wiec chcialabym rzeczywiscie
    cos w takich sparawach zrobic ale nie znam sie co???

    A co ze sprawa niepodania kontaktu do wlasciciela??? Tak bylo w warszawie.
    NIe chciala podac zadnego kontaktu do wlasciciela i nic takiego nie bylo
    wywieszone. To tez jest przeciez karalne.
    Pozdrawiam
    Kropelka

  • 8. Data: 2002-08-29 19:57:36
    Od: p...@p...onet.pl

    Warszawa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
    pl. Powst.Warszawy 1 022 5560107 8268954 wew 107 dyr Jarosław Król

    Kraków
    pl. Szczepański 5 012 4229616 4217579 wew 32 dyr Barbara du Vall (nie mylić z
    Maria du Vall a propos slyszeliscie o jej sprawie wysyla czarodziejskei oczy
    dla ludzi talizmany itp)

    Kluby Federacji Konsumentow
    Krakow 0124226462
    Warszawa 0228276481 8289396

  • 9. Data: 2002-08-30 07:59:35
    Od: "marlid" <m...@w...pl>

> [...]
    muszę
    > poszperać w papierach gdzie ja o tym czytalem czy w kw czy w rozp RP - ale

    Kodeks wykroczeń; Art. 135. Kto, zajmując się sprzedażą towarów w
    przedsiębiorstwie handlu detalicznego lub w przedsiębiorstwie
    gastronomicznym, ukrywa przed nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub
    umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru,

    podlega karze grzywny.

    Jedynie należałoby zastanowić się, czy budka z goframi jest
    przedsiębiorstwem

    pzdr

    marek

  • 10. Data: 2002-08-30 12:59:11
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 29 Aug 2002 13:54:14 +0200), "Kropelka"
    <k...@n...serwery.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >Bardzo sie tym oburzylam. Czy ona mogla tak zrobic? Czy jesli oferujemy
    >jakis towar do sprzedarzy mozemy odmowic jego sprzedazy???

    Może. Jeśli to sprzedaż wiązana. Nie miała wystawionych tych znaczków
    na półce i napisanej ceny, wiec nie musi sprzedać.

    >Przyznam ze podobne sytuacje zdarzyly mi sie kilka razy. Np w jednym z
    >krakowskich kioskow kobieta nie chciala sprzedac mi biletu jesli nie kupie
    >cos wiecej.

    A tu już inna bajka... Wg mnie nie miała prawa. Ale z drugiej strony
    -- moze się wykręcić, że nie miała i już.

    >Ja wiem ze oni na tym kokosow nie zarabiaja ale na pewno nie
    >robia tego charytatywnie a tym bardziej nie doplacaja (jak twierdziala pani
    >z palacu kultury!!!)

    A jednak. Poczta Polska nie chce sprzedawać znaczków! do dalszej
    odsprzedaży. Robią straszne cyrki. Właściciele stoisk z kartkami
    kupują wiąc prywatnie znaczki tylko po to, żeby pchnąć je razem z
    kartką. A że znaczek ma na sobie cenę, to i nie mogą go sprzedać za
    wyższą cenę. Więc dopłacają tym, że jadą po znaczki, kupują, a potem
    sprzedają w cenie zakupu.

> [...]
    >ktory jest o wiele smaczniejszy od dodatkow oferowanych w budce).W cenniku
    >byly suche gofry ale jak poprosilam o 10 sztuk to pani odmowila mi ich

    Jeżeli były w cenniku to nie miała prawa. Choć nie jestem przekonany
    do końca. Nieraz spotkałem na WWW cenniki z dopiskiem, że nie stanowią
    oferty w myśl jakiegoś tam kodeksu. Bo i przecież cennik na WWW może
    się mieć nijak do stanu magazynu. Pani w gofrarni może zawsze
    powiedzieć, że jej się skończyły te suche.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)