    From: "marlid" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmowa sprzedazy
    Date: Thu, 29 Aug 2002 14:26:37 +0200

    Użytkownik "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> napisał w wiadomości
    news:akl20h$mp8$1@news2.tpi.pl...
    > Zdarzyla mi sie taka sytuacja. Bylam w palacu kultury i nauki w stolicy
    > naszej pieknej. Tam sa takie sklepiki z pamiatkami, kartkami itp.
    > Podeszlam do jednego z nich i zapytalam sie czy maja znaczki. Pani
    > odpowiedziala ze maja. Wiec poprosilam ich (nie pamietam ile) kilka. Na co
    > kobieta odpowiedziala ze nie sprzeda jesli nie kupie u niej
    > pocztowki!!!!!!!!!!!
    > Bardzo sie tym oburzylam. Czy ona mogla tak zrobic? Czy jesli oferujemy
    > jakis towar do sprzedarzy mozemy odmowic jego sprzedazy???
    >
    > Przyznam ze podobne sytuacje zdarzyly mi sie kilka razy. Np w jednym z
> [...]
    Co do zasady masz rację, przepis art. 543 k.c. stanowi, ze wystawienie
    rzeczy na widok publiczny z oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży.
    Jednakże problemem pozostaje wyegzekowanie tej normy. Można zgłosić do
    Inspekcji handlowej, która może pouczyc sprzedawcę, o jego obowiązkach. Ani
    rzecznik konsumentów, ani Federacja Konsumentów nic tu nioe wskórają,
    albowiem nie mają żadnych sposobów dla egzekwowoania swoeich wezwań,

    pzdr

    marek