  • 1. Data: 2002-03-25 12:32:14
    Temat: Odmowa przyjęcia mandatu
    Od: "kuba" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam taki problem - odmówiłem przyjęcia madatu niezgadzajac sie z opinią
    policjantów co do jego zasadności. (Naruszenie przepisów dotyczących
    wyprzedzania na skrzyżowaniach
    art. 97 k.w. art. 24 ust. 7 pkt 3 p.r.d.) proponownay mandat 250 zł

    W związku ztym mam zostać przesuchany, a następnie sprawa ma się toczyć
    przed sądem grodzkim. Stąd też kilka pytań: - przpraszem za poziom
    niektórych pytan ale jestem w tych sprawach laikiem

    -jak mniejwiecej bedzie wyglądać przesuchanie
    -czy policja może założyć mi kartotekę, zrobić zdjęcia, pobrać odciski
    palców itp.
    -czy do czasu sprawy w sądzie będę w jakikolwiek sposób ograniczony co
    mozliwości wyjazdu za ganice
    -czy mogę mieć jakieś problemy z uzyskaniem wizy
    -czy to ze wystepowałem w sadzie i ewentulanie bylem ukarany bedzie miało
    wpływ na moją przyszłość
    -czy jezeli zaostane ukarany przez sąd bedzie to znaczylo że w wszystkich
    ankietach
    jakie napotkam bede musiał wpisywać ze jestem karany

    -czy jezeli przegram sprawę kwota zasodząna może być wyższa od
    przewidywanego mandatu
    -jakie są koszty sądowe i kto je ponosi
    -czy ktos ma jakies doswiadczenia w podobnych kewstiach czy sprawa w sadzie
    przeciwko policji
    jest do wygrania

    -gdzie w sieci znajdę informacje na temat działania sądów grodzkich
    ewentualnie informacje na tematy postepowania przy odmowie przyjęcia
    mandatu.

    Generalnie interesuje mnie czarny scenariusz, chciałbym wiedzieć co mnie
    może spotkać
    w najgorszym przypadku i na spokojnie rozważyć czy jest jakikolwiek sens
    dochdzenia
    swoich racji. Czy poprosu należy połozyć uszy posobie, i nie narazać się na
    zbytczne komplikacje

    Dodam ze nie jest mi specjalnie zal tych pieniazkow, prędzej punktów (5),
    pewnie lepiej
    było by wydać to na coś innego ale co tam. Poprostu wydaje mi sie że mam
    racje i mam dość
    wybierania mniejszego zła i płacenia za swięty spokoj. Miałem już taka
    sytuacje że policjant
    (z tej samej komendy) po długiej argumentacji z mojej strony obnizyl mandat
    do 50 zl ,
    i tak na dobra sprawe dostalem go tylko dlatego ze mu sie osobiscie cos nie
    podobalo
    bo nijak nie mogł na podstawie kodeksu drogowego poprzeć swoich zarzutów,
    a nie potrafil się wycofać.

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2002-03-25 13:45:31
    Temat: Re: Odmowa przyjęcia mandatu
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "kuba" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Dlaczego o tym wszystkim nie pomyslales przed odmowa przyjecia
    mandatu?

  • 3. Data: 2002-03-25 14:30:42
    Od: "kuba" <k...@p...onet.pl>

    Bo jak bym go przyjol to juz nie mial bym o czym myslec , przyjmujac mandat
    zgadzam sie
    z tym co podpisuje. A tak moge spradzic wszystko na spokojnie

  • 4. Data: 2002-03-25 14:33:27
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Bo jak bym go przyjol to juz nie mial bym o czym myslec , przyjmujac
    mandat
    > zgadzam sie
    > z tym co podpisuje. A tak moge spradzic wszystko na spokojnie

    i sprawdzaj a napewno przekonasz sad do soich racji
    trzymam kciuki

    ania

  • 5. Data: 2002-03-25 14:57:47
    Od: d...@k...net.pl (Daddies)

> [...]
    > niektórych pytan ale jestem w tych sprawach laikiem
    >
    > -jak mniejwiecej bedzie wyglądać przesuchanie

    Po prostu, zostaniesz wypytany o imie, nazwisko, nazwisko panieńskie matki,
    a potem, jako obwiniony bedziesz mogl zlozyc wyjasnienia

    > -czy policja może założyć mi kartotekę, zrobić zdjęcia, pobrać odciski
    > palców itp.

    Nie - o wykroczenie, z jakiej racji ?

    > -czy do czasu sprawy w sądzie będę w jakikolwiek sposób ograniczony co
    > mozliwości wyjazdu za ganice

    Ja mam 2 postepowania karne (o przestepstwo) i moge sobie jezdzic chocby i
    do RPA - a Ty jak tylko chodzi o wykroczenie tym bardziej nie musisz sie
    martwic.

    > -czy mogę mieć jakieś problemy z uzyskaniem wizy
    jw.

    > -czy to ze wystepowałem w sadzie i ewentulanie bylem ukarany bedzie miało
    > wpływ na moją przyszłość

    to ze zostaniesz ukarany nie - ukarany to nie to samo co skazany a w sprawie
    o wykroczenie mozesz tylko zostac ukarany

    > -czy jezeli zaostane ukarany przez sąd bedzie to znaczylo że w wszystkich
    > ankietach
    > jakie napotkam bede musiał wpisywać ze jestem karany

    Nie - jw. gdybys zostal skazany - czyli ukarany za przestepstwo, to przez
    pewien czas tak - za wykroczenie nie.

    > -czy jezeli przegram sprawę kwota zasodząna może być wyższa od
    > przewidywanego mandatu

    Moze - na pewno bedzie powiekszona o koszty sadowe - ale moze tez byc
    (lacznie z kosztami) nizsza. Najnizszy mandat to chyba 20 zl (ale nie jestem
    pewien), a artykuł 97 kw. przewiduje tez za to wykroczenie kare nagany ;)

    > -jakie są koszty sądowe i kto je ponosi
    jesli zostaniesz uniewinniony to Skarb Panstwa, jesli ukarany - Ty - chyba
    ze Sad Cie zwolni. Nie wiem dokladnie jakie to sa koszty, ale raczej moze to
    byc smieszna suma typu 20 zł.
    > -czy ktos ma jakies doswiadczenia w podobnych kewstiach czy sprawa w
    sadzie
    > przeciwko policji
    > jest do wygrania

    To nie bedzie sprawa Twoja przeciwko Policji, ale Policji przeciwko Tobie
    :> - formalnie istnieje mozliwosc wygrania, ale jest to chyba baaardzo
    trudne.

    > -gdzie w sieci znajdę informacje na temat działania sądów grodzkich
    Hmm - poszukaj Ustawy o ustroju Sądów Powszechnych (ale z samej Ustawy, bez
    jakiegos gotowac nie jest latwo sie czegos dowiedziec) no i oczywiscie
    przeczytaj (dla Ciebie lektura obowiazkowa) Kodeks postepowania w sprawach o
    wykroczenia http://prawo.hoga.pl/_akty_prawne_full.asp?strona=1&
    id=71

> [...]
    > może spotkać

    > w najgorszym przypadku i na spokojnie rozważyć czy jest jakikolwiek sens

    W najgorszym przypadku 3.000 zł (trzy tysiące) grzywny.

> [...]
    > podobalo
    > bo nijak nie mogł na podstawie kodeksu drogowego poprzeć swoich zarzutów,

    Hmm - no to moze byc ciekawie - pociagnij to - zobaczymy co bedzie ;) Mozna
    tez grac na przedawnienie - zwolnienia lekarskie, niezliczone rzesze
    swiadkow i apelacja - jesli mina 2 lata to sprawa sie przedawnia - ale to
    rozwiazanie dla ludzi o mocnych nerwach.

    > Pozdrawiam
    > Kuba
    >

    > ---
    > Przylacz sie do nas! Niezapomniane wrazenia z antywiruswej akcji!
    > ---

    ---

  • 6. Data: 2002-03-25 16:39:09
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    Miałem taką sprawę w sądzie, 5 lat temu policjant chciał mnie ukarać za
    parkowanie w niedozwolonym miejscu mandatem 150 zł.

    Nie przyjąłem mandatu, kolegium bez wzywania mnie powtórzyło karę, więc
    odwołałem się do sądu...

    W sądzie cały przerażony (sekretarka wezwała mnie na salę słowami oskarżony
    XXXISKIŃSKI ...) powiedziałem że nie mam zastrzeżeń co do samego mojego
    wykroczenia, natomiast uważam wysokość mandatu za całkowicie nieodpowiednią
    itp itd, policjant - świadek był dość kiepski, mówiąc szczerze jak z
    kawałów, miał problem ze skleceniem zdania itp)

    na koniec sędzina uwzględniając mój młody wiek itp, ukarała mnie
    upomnieniem, kazała zapłacić koszty postępowania w wysokości koło 4 zł i to
    wszystko...

    Poprostu się nie bój, powiedz składnie i rzeczowo jak było...

  • 7. Data: 2002-03-27 23:54:55
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Daddies" <d...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    .

    > Ja mam 2 postepowania karne (o przestepstwo) i moge sobie jezdzic chocby i
    > do RPA - a Ty jak tylko chodzi o wykroczenie tym bardziej nie musisz sie
    > martwic.
    pl.soc.kryminaliści:-)
    > jesli zostaniesz uniewinniony to Skarb Panstwa, jesli ukarany - Ty - chyba
    > ze Sad Cie zwolni. Nie wiem dokladnie jakie to sa koszty, ale raczej moze
    > byc smieszna suma typu 20 zł.
    W postępowaniu zwyczajnym minimum 100 złotych (tzw. zryczałtowane wydatki
    postępowania).
    Rob

  • 8. Data: 2002-03-28 09:27:13
    Od: "mikrus" <m...@s...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości
    > Dlaczego o tym wszystkim nie pomyslales przed odmowa przyjecia
    > mandatu?

    Cóż za bezmyślne pytanie/odpowiedź. Zupełnie nie na temat.
    Odmowa przyjęcia mandatu świadczy, że nie zgodził się ze stanowiskiem
    policjantów do czego ma pełne prawo.
    Zapytał się grupy o procedurę postępowania przed sądem grodzkim. Myśl
    człowiecze, zanim zaczniesz klepać w klawisze.

  • 9. Data: 2002-03-28 10:32:01
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "mikrus" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Myśl
    > człowiecze, zanim zaczniesz klepać w klawisze.

    To przeczytaj uwaznie jego post(a pozniej klep w klawisze).On z gory
    zaklada ze zostanie ukarany przez sad.Pyta sie m.in. czy bedzie
    figurowal w "ankiecie",jaka grzywna? I dlatego bylo moje pytanie
    dlaczego skoro zaklada ze sad uzna go winnym nie pomyslal o przyjeciu
    mandatu.
    Teraz juz rozumiesz?

    Leszek

  • 10. Data: 2002-03-28 10:38:24
    Od: "mikrus" <m...@s...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości
    (ciach)
    > Teraz juz rozumiesz?
    >
    > Leszek

    to Ty nadal czegoś nie rozumiesz, ale kilkasz radośnie... nie odpowiadając
    na konkretnie postawione pytania
    On się obawia sądu jako takiego i stąd takie dziwaczne pytania. To wszystko
    m.