  • 1. Data: 2002-03-25 11:37:30
    Temat: TBS - POMOCY!!!
    Od: "andiwilk - wp" <a...@w...pl>

    Jestem zainteresowany w ciagu najblizszych dni nabyciem mieszkania w jednym
    z krakowskich TBS. Zgodnie z ustawa (Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1070 z
    późn. zm.) aby nabyc to mieszkanie musze to zrobic przez osobe trzecia zwana
    partycypantem. I problem w tym ze jedyna osoba do ktorej mam zaufanie jest
    moja matka. Poniewaz jest ona osoba w podeszlym wieku, wiec musze sie liczyc
    z jej smiercia. I tu pojawia sie pytanie.
    Chcialbym aby w testamencie prawo partycypacji przeszlo na moja osobe. Ale z
    tego co slyszalem niemozliwa jest sytuacja, ze ta sama osoba jest
    rownoczesnie i partycypantem i najemca. A w momencie przejecia na drodze
    spadku prawa partycypacji, bedac juz najemca, stalbym sie i partycypantem.
    Czy to moze rodzic jakies konsekwencje? Chodzi mi zwlaszcza o to czy gdy
    bede chcial sprzedac takie mieszkanie (partycypacje) i uruchomic w tym
    momencie moje prawo partycypacyjne nie bedzie problemow.

    Prosze o jak najszybsza odpowiedz. To dla mnie strasznie wazne.
    Z gory wszystkim ktorzy mi pomoga BARDZO DZIEKUJE !!!