    From: d...@k...net.pl (Daddies)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmowa przyjęcia mandatu
    Date: 25 Mar 2002 15:57:47 +0100

    From: kuba <k...@p...onet.pl>
    To: <p...@n...pl>
    Sent: Monday, March 25, 2002 1:32 PM
    Subject: Odmowa przyjęcia mandatu

    > Witam
    >
    > Mam taki problem - odmówiłem przyjęcia madatu niezgadzajac sie z opinią
    > policjantów co do jego zasadności. (Naruszenie przepisów dotyczących
    > wyprzedzania na skrzyżowaniach
    > art. 97 k.w. art. 24 ust. 7 pkt 3 p.r.d.) proponownay mandat 250 zł
    >
    > W związku ztym mam zostać przesuchany, a następnie sprawa ma się toczyć
    > przed sądem grodzkim. Stąd też kilka pytań: - przpraszem za poziom
    > niektórych pytan ale jestem w tych sprawach laikiem
    >
    > -jak mniejwiecej bedzie wyglądać przesuchanie

    Po prostu, zostaniesz wypytany o imie, nazwisko, nazwisko panieńskie matki,
    a potem, jako obwiniony bedziesz mogl zlozyc wyjasnienia

    > -czy policja może założyć mi kartotekę, zrobić zdjęcia, pobrać odciski
    > palców itp.

    Nie - o wykroczenie, z jakiej racji ?

    > -czy do czasu sprawy w sądzie będę w jakikolwiek sposób ograniczony co
    > mozliwości wyjazdu za ganice

    Ja mam 2 postepowania karne (o przestepstwo) i moge sobie jezdzic chocby i
    do RPA - a Ty jak tylko chodzi o wykroczenie tym bardziej nie musisz sie
    martwic.

    > -czy mogę mieć jakieś problemy z uzyskaniem wizy
    jw.

    > -czy to ze wystepowałem w sadzie i ewentulanie bylem ukarany bedzie miało
    > wpływ na moją przyszłość

    to ze zostaniesz ukarany nie - ukarany to nie to samo co skazany a w sprawie
    o wykroczenie mozesz tylko zostac ukarany

    > -czy jezeli zaostane ukarany przez sąd bedzie to znaczylo że w wszystkich
    > ankietach
    > jakie napotkam bede musiał wpisywać ze jestem karany

    Nie - jw. gdybys zostal skazany - czyli ukarany za przestepstwo, to przez
    pewien czas tak - za wykroczenie nie.

    > -czy jezeli przegram sprawę kwota zasodząna może być wyższa od
    > przewidywanego mandatu

    Moze - na pewno bedzie powiekszona o koszty sadowe - ale moze tez byc
    (lacznie z kosztami) nizsza. Najnizszy mandat to chyba 20 zl (ale nie jestem
    pewien), a artykuł 97 kw. przewiduje tez za to wykroczenie kare nagany ;)

    > -jakie są koszty sądowe i kto je ponosi
    jesli zostaniesz uniewinniony to Skarb Panstwa, jesli ukarany - Ty - chyba
    ze Sad Cie zwolni. Nie wiem dokladnie jakie to sa koszty, ale raczej moze to
    byc smieszna suma typu 20 zł.
    > -czy ktos ma jakies doswiadczenia w podobnych kewstiach czy sprawa w
    sadzie
    > przeciwko policji
    > jest do wygrania

    To nie bedzie sprawa Twoja przeciwko Policji, ale Policji przeciwko Tobie
    :> - formalnie istnieje mozliwosc wygrania, ale jest to chyba baaardzo
    trudne.

    > -gdzie w sieci znajdę informacje na temat działania sądów grodzkich
    Hmm - poszukaj Ustawy o ustroju Sądów Powszechnych (ale z samej Ustawy, bez
    jakiegos gotowac nie jest latwo sie czegos dowiedziec) no i oczywiscie
    przeczytaj (dla Ciebie lektura obowiazkowa) Kodeks postepowania w sprawach o
    wykroczenia http://prawo.hoga.pl/_akty_prawne_full.asp?strona=1&
    id=71

    > ewentualnie informacje na tematy postepowania przy odmowie przyjęcia
    > mandatu.
    >
    > Generalnie interesuje mnie czarny scenariusz, chciałbym wiedzieć co mnie
    > może spotkać

    > w najgorszym przypadku i na spokojnie rozważyć czy jest jakikolwiek sens
    > dochdzenia

    W najgorszym przypadku 3.000 zł (trzy tysiące) grzywny.

> [...]
    > było by wydać to na coś innego ale co tam. Poprostu wydaje mi sie że mam
    > racje i mam dość
    > wybierania mniejszego zła i płacenia za swięty spokoj. Miałem już taka
    > sytuacje że policjant
    > (z tej samej komendy) po długiej argumentacji z mojej strony obnizyl
    mandat
    > do 50 zl ,
    > i tak na dobra sprawe dostalem go tylko dlatego ze mu sie osobiscie cos
    nie
    > podobalo
    > bo nijak nie mogł na podstawie kodeksu drogowego poprzeć swoich zarzutów,

    Hmm - no to moze byc ciekawie - pociagnij to - zobaczymy co bedzie ;) Mozna
    tez grac na przedawnienie - zwolnienia lekarskie, niezliczone rzesze
    swiadkow i apelacja - jesli mina 2 lata to sprawa sie przedawnia - ale to
    rozwiazanie dla ludzi o mocnych nerwach.

    > Pozdrawiam
    > Kuba
    >

    > ---
    > Przylacz sie do nas! Niezapomniane wrazenia z antywiruswej akcji!
    > ---

    ---