  • 11. Data: 2010-05-03 10:53:18
    Temat: Re: Odmowa odpowiadania na pytania pełnomocnika strony w sądzie
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-05-03 12:35, p...@v...pl pisze:
    > Czyli na rozprawie pozwany może poprosić sąd aby najpierw powódka się
    > ustosunkowała do odpowiedzi przesłanej do sądu przez pozwanego.Prawda?

    tak, prosić zawsze może

    KG

  • 12. Data: 2010-05-03 10:58:05
    Od: p...@v...pl

    > tak, prosić zawsze może

    Dobrze.Jak może zareagować sad ? Może wyznaczyć i przełożyć rozprawę? Jak to
    wygląda w praktyce?

    Dziekuje

  • 13. Data: 2010-05-03 13:48:47
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-05-03 12:58, p...@v...pl pisze:

    > Dobrze.Jak może zareagować sad ? Może wyznaczyć i przełożyć rozprawę? Jak to
    > wygląda w praktyce?

    Odpowiedź powyższa była ironiczna, czego nie dostrzegłeś. Prosic mozesz,
    ale na tym etapie nic z tego. Sąd wyznaczył termin, będzie chciał
    słuchać świadków(jeśli byli wskazani).

    Natomiast mozesz spróbować prośby o skierowanie Wasdo mediacji. To moze
    chwycić.

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 14. Data: 2010-05-03 14:56:43
    Od: p...@v...pl

> [...]
    > słuchać świadków(jeśli byli wskazani).
    >
    > Natomiast mozesz spróbować prośby o skierowanie Wasdo mediacji. To moze

    Dziękuję i owszem zauważyłem :-)....Powódka w pozwie sugerowała świadków ale z
    tego co wiem bezpośrednio od tych osób, wezwań nie otrzymali.Mam zatem jeszcze
    pytanie:czy prośbę wyrażać przed sprawą pisemnie ,bezpośrednio po rozpoczęciu i
    nie dopuścić do przesłuchań ,czy po przesłuchaniu ? To chyba dość istotne bo
    mediacje mogą wiele zmienić.

    Pozdr Pawel

  • 15. Data: 2010-05-03 15:21:35
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-05-03 16:56, p...@v...pl pisze:

> [...]
    > nie dopuścić do przesłuchań ,czy po przesłuchaniu ? To chyba dość istotne bo

    Na samym poczatku rozprawy sad będzie Was pytał o stanowiska.Najpierw
    powódke, potem Ciebie, wtedy możesz wnosić o kierowanie do mediacji.

    Możesz też pisemnie teraz, o ile do rozprawy zostało sporo czasu, tak
    zeby sad zdążył doreczyc Twój wniosek powódce z wezwaniem do
    ustosunkowania się i zeby był czas na to ustosunkowanie

  • 16. Data: 2010-05-03 15:27:26
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <p...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Pozwany chce ratować związek i czy może poprosić sąd o skierowanie do
    > poradni
    > rodzinnej,psychologa,mediatora?

    Uwierz mi, nie oplaca sie. Ale to juz twoja sprawa.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2010-05-03 15:30:08
    Od: "p...@v...pll" <p...@v...pl>

> [...]
    > zeby sad zdążył doreczyc Twój wniosek powódce z wezwaniem do
    > ustosunkowania się i zeby był czas na to ustosunkowanie
    Moje stanowisko jest jedno.Nie chce rozwodu.O pewnych sprawach nie potrafiliśmy
    rozmawiać,ale to nie znaczy ze musi się to odbywać w sadzie. Uważam ze
    rozmowa-szczera w obecności specjalisty może uratować to małżeństwo .Tylko czy sąd
    może np.nakazać czy to tylko jego dobra wola.I czy mozna nalegać?

    Pawel

  • 18. Data: 2010-05-03 16:12:22
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-05-03 17:30, p...@v...pll pisze:

> [...]
    > może np.nakazać czy to tylko jego dobra wola.I czy mozna nalegać?

    Pawle przeczytaj sobie może kodeks postępowania cywilnego - artykuly 425
    do 446, a potem spytaj, jeśli czegoś nie rozumiesz. Poproś sąd o
    pełnomocnika z urzędu -moze dostaniesz. Nie podejmuję się nauczyć kogoś
    procedury rozwodowej wyłącznie metdodą pytań i odpowiedzi na grupie.

    Jak przekonasz sąd,ze istnieją widoki na utrzymanie małżeństwa, to sąd
    byc moze skieruje sprawę do mediacji. Co nie zmienia faktu że przede
    wszystkim musisz przekonać o tym żonę. Może zacznij od tego, bo jak ona
    nie będzie chciała mediacji to może do niej nie dojść, a nawet jak
    dojdzie może to nic nie dać.

  • 19. Data: 2010-05-04 09:16:45
    Od: p...@v...pl

> [...]
    > wszystkim musisz przekonać o tym żonę. Może zacznij od tego, bo jak ona
    > nie będzie chciała mediacji to może do niej nie dojść, a nawet jak

    Dziękuję,pozdrawiam