  • 1. Data: 2010-05-02 12:38:43
    Temat: Działka - za mała na podział
    Od: "maxi" <m...@g...pl>

    Witam,

    działka zabudowana starym domem powiększonym o robudowany - nowy, po
    podziale nie spełnia warunków MPZP, czyli przestałaby być "budowlana".

    Biegły gedeta w opinii dla sądu opisał możliwość podziału "wg pionowych
    płaszczyzn" budynku, gdyby były one od fundamentu aż po dach - w nowym
    budynku inwestora /dobudowanym/ jest tak, że dach nie łączy się ze starym
    budynkiem tylko jest jedna ściana od fundamentu do dachu / garaż jest
    niskim łącznikiem między budynkami, ale wg projektu nowy dom ma wysoki dach,
    połączony ze starym domem - to jest "samowolka" inwestora : dachu nie
    budował, bo był pewien, ze garaż sobie wyburzy i będzie miał "oddzielny"
    dom, choć pozwolenie ma na "rozbudowę".../

    Ta "pionowa płaszczyzna" - nie jest jednak na stałe złączona ze starym
    budynkiem - między garażem a ścianą starego domu jest dyletacja 2 cm...Czy w
    tym przypadku - jesli ściany budynków nie stykają się trwale, czy można
    mówić o tzw. "płaszczyznie pionowej", która umozliwoiałaby podział działki i
    budynków ??? W prawie budowlanym piszą o "trwałym połączeniu" i ścianie z
    zabezpieczeniem p/pożarowym...
    Biegły zaznaczył jednak w opinii, że tak powstałe 2 małe działki nie
    spełniałyby nadal warunków MPZP /czyli nie będą budowlane /

    Inwestot próbuje jednak naciskać na sąd, że działka 800 m2 była
    wydzielona /lata 50-te/ jeszcze przed powstaniem Gminy /1972/, i ponieważ
    jest zabudowana, powinno mieć zastosowanie "prawo własności" a nie ustalenia
    obecnego planu MPZP, gdzie minimalna budowlana to 1000 m2...

    Czy ma szansę coś wskórać ? Czy może ominąć MPZP?
    Dodam, że nasza działka lezy w Mieście-Ogrodzie, stąd takie uwarunkowanie
    przestrzenne, jeden dom na działce, dużo zieleni, zakaz budowy blizniaczej
    etc.
    Proszę o wypowiedzi.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-05-02 18:26:08
    Temat: Re: Działka - za mała na podział
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > przestrzenne, jeden dom na działce, dużo zieleni, zakaz budowy blizniaczej

    pachnie Podkowa Lesna

    1 zasada - MPZP jak kazde inne prawo nie moze dzialac wstecz.
    2 jasne ze jest mozliwy podzial nawet na 4 szt. a jak sie uprzesz to i na 16

    --
    -
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-05-02 19:36:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    maxi pisze:

> [...]
    > jest zabudowana, powinno mieć zastosowanie "prawo własności" a nie ustalenia
    > obecnego planu MPZP, gdzie minimalna budowlana to 1000 m2...

    Ale podział, jak rozumiem, chcesz zrobić teraz. Czyli powstałyby dwie
    NOWE działki, które zgodnie z aktualnymi w chwili podziału przepisami
    nie byłby budowlane.

    > Czy ma szansę coś wskórać ? Czy może ominąć MPZP?

    Może od innej strony - po co ten podział?

  • 4. Data: 2010-05-02 19:41:13
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    wiadomości news:4bddd421$1@news.home.net.pl...

    > Ale podział, jak rozumiem, chcesz zrobić teraz. Czyli powstałyby dwie
    > NOWE działki, które zgodnie z aktualnymi w chwili podziału przepisami
    > nie byłby budowlane.

    > Może od innej strony - po co ten podział?

    nie ma znaczenia po co...
    moja ziemia i moge robic co chce
    dzielic, scalac itd....
    i zaden sad ani inny urzednik nic nie ma do tego
    sam mam dom na 3 dzialkach, nie scalalem bo po co ...
    i nikomu to nie przeszkadzalo...

    --
    -
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-05-02 19:44:52
    Od: " maxi" <m...@g...pl>

    HANA <h...@p...onet.pl> napisał(a):

    > pachnie Podkowa Lesna
    Hmmm... blisko :) - Komorów

    > 1 zasada - MPZP jak kazde inne prawo nie moze dzialac wstecz.
    > 2 jasne ze jest mozliwy podzial nawet na 4 szt. a jak sie uprzesz to i na
    16
    rozumiem,że "poza planem" - na jakąkolwiek ilość części - będzie bez prawa
    do zabudowy/rozbudowy/remontu ?
    Czyli w tej sytuacji sąd podziału dokonać nie może - niezgodny z art. 211 KC

    A jeśli chodzi o te "płaszczyzny pionowe" ?
    wiem, ze w tym przypadku dywagacje na ten temat wpływu juz mieć nie będą,
    ale z czystej ciekawości pytam o "definicję" - czy płaszczyzny pionowe muszą
    być trwale połączone ?
    pozdr

  • 6. Data: 2010-05-02 19:47:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    HANA pisze:

    > nie ma znaczenia po co...

    Ma, bo może nie ma potrzeby dzielić.

    > moja ziemia i moge robic co chce
    > dzielic, scalac itd....

    Mordować? Gwałcić?

    Nie jesteś eksterytorialny.

    > i zaden sad ani inny urzednik nic nie ma do tego
    > sam mam dom na 3 dzialkach, nie scalalem bo po co ...
    > i nikomu to nie przeszkadzalo...

    Sorry winnetou, ale póki nie zostaniesz niepodległym państwem albo
    chociaż terytorium autonomicznym - polskie przepisy ciebie obowiązują.

    Tupanie nóżką i strzelanie fochów tego nie zmieni.

  • 7. Data: 2010-05-02 19:50:19
    Od: " maxi" <m...@g...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Ale podział, jak rozumiem, chcesz zrobić teraz. Czyli powstałyby dwie
    > NOWE działki, które zgodnie z aktualnymi w chwili podziału przepisami
    > nie byłby budowlane.
    Witam,
    to inwestor chce podziału... zrobił samowolę budowlaną, teraz musiałby
    starać się o zgodę NB no i współwłascicieli / mineły dawno 2 lata, a budowa
    stoi od 2001 r/ , a takowej od nas nie dostanie.
    Wymyslił więc zapewne podział, bo na własnej działce nikogo o zgodę pytać
    nie musi.

    > Może od innej strony - po co ten podział?
    Inwestor chce podziału na 2 działki, gdzie na jednej stałby jego dom /
    rozbudowa "starego" / na na drugiej - dom stary, w którym on chce mieć
    jeszcze "udział"...

    Cwana gapa.

  • 8. Data: 2010-05-02 19:57:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    maxi pisze:

    > Inwestor chce podziału na 2 działki, gdzie na jednej stałby jego dom /
    > rozbudowa "starego" / na na drugiej - dom stary, w którym on chce mieć
    > jeszcze "udział"...
    >
    > Cwana gapa.

    Przecwaniakował i teraz będzie go to kosztować.

  • 9. Data: 2010-05-02 20:30:15
    Od: " maxi" <m...@g...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Przecwaniakował i teraz będzie go to kosztować.

    Czy to oznacza, że sąd nie dokona podziału fizycznego, więc z "opcji
    zniesienia współwłasności" pozostaje spłata drugiej strony lub sprzedaż
    przez licytację?

    Sąd w ostatnim piśmie wzywającym na sprawę wpisał "pouczenie", że jedna ze
    stron może być obciążona kosztami procesu, jeśli "postępowała conajmniej
    niewłaściciwie"...

    Czy to oznacza , że mogą tylko i nwestora obciążyć wyłącznie kosztem
    procesu ?
    pozdr

  • 10. Data: 2010-05-04 08:15:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    maxi pisze:

    > Czy to oznacza, że sąd nie dokona podziału fizycznego, więc z "opcji
    > zniesienia współwłasności" pozostaje spłata drugiej strony lub sprzedaż
    > przez licytację?

    Wiesz, skoro jest to samowola budowlana to zasadniczo kara finansowa +
    rozbiórka. Ale to PINB z urzędu powinien się tym zająć.

    Bo tutaj jak rozumiem jest jakaś awaryjna próba zmuszenia
    współwłaścicieli do czegoś w celu szybkiego zalegalizowania samowoli?

    > Sąd w ostatnim piśmie wzywającym na sprawę wpisał "pouczenie", że jedna ze
    > stron może być obciążona kosztami procesu, jeśli "postępowała conajmniej
    > niewłaściciwie"...

    W tym przypadku - jak rozumiem - są dwie strony: inwestor domagający się
    sądowego nakazu podziału działki oraz inni współwłaściciele?

    Na moje oko to ten inwestor, skoro domagał się podziału, który z
    przyczyn formalnych nie jest możliwy - bo w sumie co współwłaściciele
    mają do jego kombinacji?

    Ale głowy nie dam, bo polscy sędziowie miewają kłopoty nawet ze zwykłym
    dodawaniem :-P