  • 1. Data: 2010-05-02 12:21:31
    Temat: jedna firma i dwie nazwy
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Witam!
    Mam następująca pytanie:
    Czy firma zarejestrowana na osobę fizyczną może jednocześnie posługiwać
    się (np. na fakturych) dwiema różnymi nazwami, jeżeli oprócz nazwy
    wymienione jest imię i nazwisko właściciela?
    Chodzi o sytuację, gdy firma prowadzi działalność na dwóch niezwiązanych
    ze sobą obszarach i nazwa używana dotychczas w stosunku do jednego z
    obszarów działalności nie pasuje do innego obszaru działalności, któy ma
    zostać podjęty, np.
    "Miirbud" Mirosław Kowalski dla usług budowlanych
    i np. "Pieski Świat" Mirosław Kowalski - handel akrtykułami dla zwierząt.
    Regon, NIP, ares te same.

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2010-05-02 14:51:01
    Temat: Re: jedna firma i dwie nazwy
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cyklista wrote:

> [...]
    > "Miirbud" Mirosław Kowalski dla usług budowlanych
    > i np. "Pieski Świat" Mirosław Kowalski - handel akrtykułami dla

    Jeśli we wpisie masz to wszystko to pewnie możesz tak próbować,
    ale jak ktos będzie szukał czegos żeby się przyczepić, to zawsze mogą Ci
    zarzucić,
    że podajesz jakoś tam niepełne dane. W pewnym opisywanym chyba tu kiedyś
    przypadku
    sprawę załatwiło podawanie danych samego przedsiębiorcy, ale drukowane było
    to na papierze
    opatrzonym znakami związanymi z daną nazwą w zależności czy sprzedawano
    usłgi budowlane czy
    pokarm dla psów. Korzystasz wtedy z czegoś w rodzaju wypracowanej marki w
    danym sektorze rynku.
    Na papierze, na którym drukujesz faktury czy oferty możesz sobie
    poumieszczać te Miirbudy,
    Psie Światy i inne jako tło i jeśli tylko jesteś związany z tymi "markami",
    to klienci widzą i kojarzą Cię
    tylko poprzez te symbole, nazwy czy obrazki które podasz.

  • 3. Data: 2010-05-02 22:16:06
    Od: <s...@a...pl>

    Stosuję inną metodę. Moją firmą jest tylko i mię i nazwisko. Na fakturach
    podaję:
    Jan Kowalski / Sklep A
    Jan Kowalski / Sklep B

    W adresach zaś podaję:
    adres zamieszkania / adres prodzenia DG

    Wydaje mi się, że nie ma do czego się przyczepić.

  • 4. Data: 2010-05-07 15:59:32
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 2 Maj, 14:21, cyklista <c...@i...pl> wrote:

    > "Miirbud" Mirosław Kowalski  dla usług budowlanych
    > i np. "Pieski Świat"  Mirosław Kowalski - handel akrtykułami dla zwierząt.
> [...]

    Interpretacja indywidualna w takiej sprawie:
    http://interpretacje.tmxp.pl/Podatek-od-towarow-i-us
    lug/Dokumentacja/Faktury/Wystawianie-faktury/233807.
    html