  • 11. Data: 2009-09-19 08:00:41
    Temat: Re: Odmiana znaku zastrzeżonego
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > MZ jeśli nawet produkty będą niepodobne ale pozycja rynkowa posiadacza
    > znaku silna, to użycie takiego (podobnego) znaku będzie czynem
    > nieuczciwej konkurencji.

    OMR, tylko nie chciałem się już w to wgłębiać, bo tematyka wzajemnych
    związków pwp i uznt duuuża jest, a wątkotwórca zadał krótkie pytanie ;)

  • 12. Data: 2009-09-19 08:06:24
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Pepik pisze:

> [...]
    > ochrony znaku o którym mowa. Otóz dokonałem tego na długo zanim

    > Chociaż nie jest to ogólnie znana w naszym kraju marka to w bazach
    > urzedu patentowego nazwa o któą mi chodzi, zastrzeżona została dla
    > wszystkich kategorii od produktów spożywczych po przemysłowe itd.
    > Ciekawi mnie następująca kwestia skoro znak ma w istotny sosób
    > odrózniać produkty i firmy od siebie to czy nazwa w stylu "Gazeta
    > klientów Giełdy Samochodowej Wygwizdów" tego nie czyni? Nazwa taka
    > wskazuje przecież że produkt jest wytworem klientów a nie samej firmy.

    Przede wszystkim w takich, jak opisałeś, sytuacjach, gdy zastrzega się
    znak dla wszystkiego, najczęściej w rzeczywistości nie używa sie go dla
    większości towarów. Po pewnym czasie, dla towarów dla których znak ie
    był używany, można zatem wnosić o stwierdzenie wygaśnięcia ochrony.O ile
    znak nie stła się renomowany spowoduje to jego dostępność - może w Twoim
    przypadku zachodzi właśnie taka sytuacja,

    Natomiast nie rozumiem, o co pytasz w przykładzie - co to znaczy, że
    nazwa jest wytworem klientów?

  • 13. Data: 2009-09-20 11:41:10
    Od: Pepik <e...@v...pl>

    > Roman Rumpel pisze:
    > Natomiast nie rozumiem, o co pytasz w przykładzie - co to znaczy, że
    > nazwa jest wytworem klientów?

    Chodziło mi o sytuacje kiedy w tytule np: strony www, albo wspomninej
    przeze mnie gazety użyty zostaje zastrzezony znak słowny ale jest
    jedynie fragmentem tego tytułu. Weźmy hipotetyczny przykład dużej
    znanej korporacji np: Coca-Cola. Czy wyprodukowanie biuletynu, strony
    o nazwie np: "Gazetka klientów firmy Coca-Cola" wymagać będzie zgody
    firmy Coca-Cola na użycie ich nazwy? Taki tytuł stanowi z góry że
    produkt nie jest wytworem firma Coca-Cola. Teoretycznie więc sam w
    sobie separuje się od tej korporacji. Czy mam racje?

  • 14. Data: 2009-09-20 11:53:16
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Pepik pisze:

> [...]
    > produkt nie jest wytworem firma Coca-Cola. Teoretycznie więc sam w
    > sobie separuje się od tej korporacji. Czy mam racje?

    Po pierwsze, jak napisano już wyżej -nigdy jako przykładu w dziedzinie
    znaków towarowych nie używamy Coca-Coli. To jest znak z innej półki.

    Po drugie - tak, takie użycie znaku wymaga zgody uprawnionego, bez tej
    zgody jest bezprawnym korzystaniem ze znaku, w zależności od sytuacji
    bezprawność wynika z pwp albo z uznk.

  • 15. Data: 2009-09-21 13:05:22
    Od: Pepik <e...@v...pl>

    On 20 Wrz, 13:53, Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > blog. To teraz taka moda. Piszesz od urodzenia do dzisiaj to życiorys,
    > piszesz od dzisiaj do urodzenia to CV." (C) W. Kasprzak

    Wielkie dzięki za odpowiedź. Jestem teraz pewny na czym stoję.