    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmiana znaku zastrzeżonego
    Date: Sat, 19 Sep 2009 10:06:24 +0200

    Pepik pisze:

    > Na wstepie ciesze się bardzo że mój wątek spowodował tyle odpowiedzi -
    > dzięki. Widzę że pojawia się wiele sugestii sprawdzenia zakresu
    > ochrony znaku o którym mowa. Otóz dokonałem tego na długo zanim

    > Chociaż nie jest to ogólnie znana w naszym kraju marka to w bazach
    > urzedu patentowego nazwa o któą mi chodzi, zastrzeżona została dla
    > wszystkich kategorii od produktów spożywczych po przemysłowe itd.
    > Ciekawi mnie następująca kwestia skoro znak ma w istotny sosób
    > odrózniać produkty i firmy od siebie to czy nazwa w stylu "Gazeta
> [...]

    Przede wszystkim w takich, jak opisałeś, sytuacjach, gdy zastrzega się
    znak dla wszystkiego, najczęściej w rzeczywistości nie używa sie go dla
    większości towarów. Po pewnym czasie, dla towarów dla których znak ie
    był używany, można zatem wnosić o stwierdzenie wygaśnięcia ochrony.O ile
    znak nie stła się renomowany spowoduje to jego dostępność - może w Twoim
    przypadku zachodzi właśnie taka sytuacja,

    Natomiast nie rozumiem, o co pytasz w przykładzie - co to znaczy, że
    nazwa jest wytworem klientów?