    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmiana znaku zastrzeżonego
    Date: Sun, 20 Sep 2009 13:53:16 +0200

    Pepik pisze:

    > Chodziło mi o sytuacje kiedy w tytule np: strony www, albo wspomninej
    > przeze mnie gazety użyty zostaje zastrzezony znak słowny ale jest
    > jedynie fragmentem tego tytułu. Weźmy hipotetyczny przykład dużej
    > znanej korporacji np: Coca-Cola. Czy wyprodukowanie biuletynu, strony
    > o nazwie np: "Gazetka klientów firmy Coca-Cola" wymagać będzie zgody
    > firmy Coca-Cola na użycie ich nazwy? Taki tytuł stanowi z góry że
    > produkt nie jest wytworem firma Coca-Cola. Teoretycznie więc sam w
    > sobie separuje się od tej korporacji. Czy mam racje?

    Po pierwsze, jak napisano już wyżej -nigdy jako przykładu w dziedzinie
    znaków towarowych nie używamy Coca-Coli. To jest znak z innej półki.

    Po drugie - tak, takie użycie znaku wymaga zgody uprawnionego, bez tej
    zgody jest bezprawnym korzystaniem ze znaku, w zależności od sytuacji
    bezprawność wynika z pwp albo z uznk.