  • 1. Data: 2009-09-17 17:58:27
    Temat: Odmiana znaku zastrzeżonego
    Od: Pepik <e...@v...pl>

    Witam

    Mam następujące pytanie: czy ochrona znaku zastrzeżonego obejmuje
    równiez jego gramatyczne odmiany?
    Chodzi mi o następującą sytuację. Załóżmy że duża firma zarejestrowała
    swój znak towarowy (słowny) we wszystkich mozliwych kategoriach i
    będzie to np: "Giełda samochodowa Wygwizdów". Chciałbym wypuścić na
    rynek produkt zawierający w sobie wyżej wymieniona nazwę np: "Poradnik
    Giełdy Samochodowej Wygwizdów" albo "Gazeta klientów Giełdy
    Samochodowej Wygwizdów". Czy zastosowanie odmiany gramatycznej
    uniemożliwi skuteczne roszczenia włascicielowi znaku?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-09-18 06:56:29
    Temat: Re: Odmiana znaku zastrzeżonego
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 10:58:27 -0700, Pepik napisał(a):

    > Załóżmy że duża firma zarejestrowała swój znak towarowy (słowny) we
    > wszystkich mozliwych kategoriach i będzie to np: "Giełda samochodowa
    > Wygwizdów".

    Raczej się nie uda zastrzec takiego znaku słownego, więc reszta pytania
    wydaje się bezprzedmiotowa.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 3. Data: 2009-09-18 07:26:48
    Od: Pepik <e...@v...pl>

    On 18 Wrz, 08:56, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Raczej się nie uda zastrzec takiego znaku słownego, więc reszta pytania
> [...]

    Dzięki za zainteresowanie i odpowiedź. Chyba jednak źle mnie
    zrozumiałeś. Nie chodziło mi o ten konkretnie przypadek - tak jak to
    zaznaczyłem jest to tylko przykład i nie ma on nic wspólnego z moją
    działalnością. Pytanie które zadałem na końcu mojego postu brzmi: Czy
    zastosowanie odmiany gramatycznej
    uniemożliwi skuteczne roszczenia praw włascicielowi znaku?

  • 4. Data: 2009-09-18 08:06:42
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Pepik wrote:

> [...]
    > zastosowanie odmiany gramatycznej
    > uniemożliwi skuteczne roszczenia praw włascicielowi znaku?

    Znak towarowy, bo chyba o tym mówimy, służy do ochrony własności
    przedsiębiorcy w zakresie obrotu towarowego. Jednak - co ważne i o czym
    mało kto pamięta - zgłoszenia ZT dokonuje się dla konkrentnych wyrobów
    czy grup wyrobów.

    Jeżeli znakiem towarowym byłby napis "jajo prosto od kury", to - w moim
    przekonaniu - można odmówić rejestracji napisu "jaja prosto od kur".
    Jednka, jeżeli posiadacz tego ZT zastrzegł go jedynie dla artykułów
    spożywczych, to bez problemu (choć z paroma ograniczeniami) można
    wydawać gazetę "Miłośnicy jaja prosto od kury" czy emitować w tv serial
    "Jajo prosto od kury".

    Krok pierwszy - na www.uprp.pl sprawdzić, jaki jest zakres ochrony

    M.

  • 5. Data: 2009-09-18 08:16:27
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
    > Pepik wrote:

    > Krok pierwszy - na www.uprp.pl sprawdzić, jaki jest zakres ochrony
    >
    > M.

    Dobra odpowiedź, tylko nie na temat

    Pytającemu chodziło o formy znaku, anie zakres przedmiotowy ochrony.

    Odpowiadając na pytanie pytającego - ochronie podlega znak w ten sposób,
    ze zabronione jest używanie takiego samego znaku, dla takich samych
    towarów, ale też podobnego dla podobnych. W razie sporu, gdy znaki i
    towary nie są identyczne, istota problemu sprowadza się zawsze do oceny
    tego podobieństwa, czy ono jest wprowadzające w błąd, czy nie.

  • 6. Data: 2009-09-18 08:23:12
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Roman Rumpel wrote:

    > Dobra odpowiedź, tylko nie na temat

    Niezpuełnie, bo podane przez wątkotwórcę przykłady to:
    "Giełda samochodowa Wygwizdów"

    "Poradnik Giełdy Samochodowej Wygwizdów"
    "Gazeta klientów Giełdy Samochodowej Wygwizdów"

    więc ochrona dotyczy zupełnie innych grup towarowych

    M.

  • 7. Data: 2009-09-18 10:25:26
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

> [...]
    > artykułów spożywczych, to bez problemu (choć z paroma ograniczeniami)
    > można wydawać gazetę "Miłośnicy jaja prosto od kury" czy emitować w tv

    Jakie te ograniczenia i czy moge emitowac serial "Coca Cola" albo
    nazwac sprzedawany model samochodu "Coca Cola"?

    MJ

  • 8. Data: 2009-09-18 10:38:09
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 18 Sep 2009 12:25:26 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Jakie te ograniczenia i czy moge emitowac serial "Coca Cola" albo nazwac
    > sprzedawany model samochodu "Coca Cola"?

    Nie, albowiem znak Coca Cola jest tzw. znakiem renomowanym, zatem
    rozpościera się na wszystko ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 9. Data: 2009-09-18 11:41:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-18, Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > towary nie są identyczne, istota problemu sprowadza się zawsze do oceny
    > tego podobieństwa, czy ono jest wprowadzające w błąd, czy nie.

    MZ jeśli nawet produkty będą niepodobne ale pozycja rynkowa posiadacza
    znaku silna, to użycie takiego (podobnego) znaku będzie czynem
    nieuczciwej konkurencji.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2009-09-18 13:35:38
    Od: Pepik <e...@v...pl>

    On 18 Wrz, 10:06, "Maciej Bebenek wrote:

    > Krok pierwszy - nawww.uprp.plsprawdzić, jaki jest zakres ochrony
    >
    > M.

    Na wstepie ciesze się bardzo że mój wątek spowodował tyle odpowiedzi -
    dzięki. Widzę że pojawia się wiele sugestii sprawdzenia zakresu
    ochrony znaku o którym mowa. Otóz dokonałem tego na długo zanim
    rozpoczałem ten wątek stąd też rozpoczynając napisałem:

    > Załóżmy że duża firma zarejestrowała swój znak towarowy (słowny) we wszystkich
    możliwych kategoriach.

    Chociaż nie jest to ogólnie znana w naszym kraju marka to w bazach
    urzedu patentowego nazwa o któą mi chodzi, zastrzeżona została dla
    wszystkich kategorii od produktów spożywczych po przemysłowe itd.
    Ciekawi mnie następująca kwestia skoro znak ma w istotny sosób
    odrózniać produkty i firmy od siebie to czy nazwa w stylu "Gazeta
    klientów Giełdy Samochodowej Wygwizdów" tego nie czyni? Nazwa taka
    wskazuje przecież że produkt jest wytworem klientów a nie samej firmy.
    Jak myslicie?