  • 1. Data: 2009-09-17 17:31:42
    Temat: Czy refrendum to hucpa?
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Prosba o porade. A pewnej gminie ma sie odbyc referendum lokalne odwolujace
    burmistrza.
    Burmistrz ten, na swoim blogu internetowym, ktory adresuje do mieszkancow,
    napisal tak:
    "Proszę mi wybaczyć, ale ani ja, ani moi najbliżsi w tej hucpie udziału nie
    weźmiemy. Spędzimy ten dzień w gronie rodziny. Nie sądzą Państwo, że to
    najlepszy wybór?"
    Czy cos w tej wypowiedzi jest prawnie nie w porzadku?
    1. Czy demokratyczna procedure, jaka jest referendum lokalne, mozna nazywac hucpa?
    2. Czy powyzsza wypowiedz burmistrza nie jest nawolywaniem do nie uczestniczenia
    w demokratycznej procedurze? Nie jest nawolywaniem do tego, aby nie isc na
    referendum? I czy to jest prawnie dopuszczalne takie zachowanie burmistrza?
    adam

  • 2. Data: 2009-09-17 17:55:22
    Temat: Re: Czy refrendum to hucpa?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 1. Czy demokratyczna procedure, jaka jest referendum lokalne, mozna
    > nazywac hucpa?

    Nie boj nic - tak jest wszedzie.
    U nas w Radomsku jak chciano 4 lata temu odwolac prezydenta, to takie samo
    bylo szczekanie i dokladnie to samo slowo bylo uzyte :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-09-17 18:13:17
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > Nie boj nic - tak jest wszedzie.
    > U nas w Radomsku jak chciano 4 lata temu odwolac prezydenta, to takie samo
    > bylo szczekanie i dokladnie to samo slowo bylo uzyte :)

    I odwolascie? Mnie chodzi o to czy takie nawolywanie nie jest lamaniem prawa?
    adam

  • 4. Data: 2009-09-17 18:26:55
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > I odwolascie? Mnie chodzi o to czy takie nawolywanie nie jest lamaniem
    > prawa?
    > adam

    Nie - byla za niska frekwencja. Nic zreszta dziwnego, gdyz we wszystkich
    miejskich instytucjach byly mniejsze lub wieksze naciski na pracownikow itp,
    ze jesli pojda glosowac to moga sie pozegnac z posada itp. Sam pracowalem w
    meijskiej instytucji wiec wiem co mowie :) - zreszta nie dalem sie
    zastraszyc i zaglosowalem.

    Rok pozniej byly wybory i dopiero wtedy pozegnal sie z korytem.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-09-19 11:00:10
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Prezydent Gliwic, ktory ma byc odwolywany poprzez referendum, publicznie mowi tak:
    "Nikt przyzwoity i racjonalny nie powinien w tym uczestniczyc. W awanturze, jaka
    jest referendum, sie nie powinno uczestniczyc. Uwazam, ze gliwiczanie nie
    powinni w tym brac udzialu. Pozostanie w domu jest aktem wyborczym. Uwazam, ze
    pozadni nie powinni isc na referendum."
    Prosze o porade, czy takie wypowiedzi sa prawnie dopuszczalne.
    adam

  • 6. Data: 2009-09-19 13:02:29
    Od: BK <b...@g...com>

    On 19 Wrz, 13:00, "adam" <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > pozadni nie powinni isc na referendum."
    > Prosze o porade, czy takie wypowiedzi sa prawnie dopuszczalne.

    Sa. Kazdy ma prawo do nawolywania do udzialu w referendum/wyborach i
    kazdy ma prawo nawolywania do nieglosowania. Nie branie udzialu w
    glosowaniu tez jest sposobem na wyrazenie swoich pogladow - chcesz im
    tego zabronic? :)

  • 7. Data: 2009-09-19 13:09:39
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > kazdy ma prawo nawolywania do nieglosowania. Nie branie udzialu w
    > glosowaniu tez jest sposobem na wyrazenie swoich pogladow - chcesz im
    Tak, bo jest to nawolywanei do ignorowania procedury demokratycznej. Poza tym
    jest art. 125 i 250a kk.
    adam

  • 8. Data: 2009-09-19 13:11:56
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Prezydent Gliwic, ktory ma byc odwolywany poprzez referendum, publicznie
    > mowi tak:
    > "Nikt przyzwoity i racjonalny nie powinien w tym uczestniczyc.

    Typowa gadka przedstawiciela trzody chlewnej przerazonego perspektywa
    odciagniecia jego ryja od zawsze pelnego koryta.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-09-19 13:14:43
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Poza tym jest zasadnicza roznica miedzy nawolywaniem do udzialu w referendum, a
    nawolywaniem do nie brania w nim udzialu. Otoz sam udzial w referendum nie jest
    rozstrzygajacy, natomiat brak udzialu tak. Chodzi o to, ze aby referendum bylo
    wazne, potrzebna jest odpowiednia frekwencja. Z wyborami nie ma to nic
    wspolnego, bo w wyborach nie jest istotna frakwencja.
    Procz tego rzecz idzie o to , ze prezydent Gliwic okresla ludzi, ktorzy chca isc
    na referendum, nieprzyzwoitymi i niemadrymi!
    adam

  • 10. Data: 2009-09-19 13:16:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-09-2009 o 15:09:39 adam <a...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Tak, bo jest to nawolywanei do ignorowania procedury demokratycznej.

    Pamiętam jak mój dziadek opowiadał mi że w latach 70. dwóch panów
    wzięło go na głosowanie bo sam z siebie zignorował procedurę demokratyczną
    :)

    > Poza tym
    > jest art. 125 i 250a kk.

    Jest też z 200 innych, czemu akurat te wybrałeś?

    --
    Tomek