  • 11. Data: 2009-11-23 14:58:06
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych w szkole
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 22 Lis, 21:53, "Jotte"

    > Uważam, że tak.
    > Konkurs jest imprezą zasadniczo publiczną, a udział w nim dobrowolny.

    Szkola jest placowka zasadniczo publiczna, praca w niej jest
    dobrowolna :)

  • 12. Data: 2009-11-23 19:16:00
    Od: "Szerr" <s...@g...pl>

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> napisał(a):

    > Świadectwo jest sygnowane pieczęcią okrągłą szkoły i to jest podstawa jego
    > mocy urzędowej. Podpisuje je dyrektor szkoły, jako jej organ reprezentujący
    > ją na mocy ustawy. Część merytoryczną (zawierającą m.in. oceny) podpisuje
    > uprawniony nauczyciel (niekoniecznie wychowawca) oraz poświadcza parafą inny
    > nauczyciel (tzw. collowanie).

    Podstawa prawna jest tylko na collowanie świadectwa maturalnego. Collowanie
    innych świadectw to wymysł dyrektorów.

  • 13. Data: 2009-11-23 19:54:55
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Szerr" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Podstawa prawna jest tylko na collowanie świadectwa maturalnego.

    Jaka? :)

    > Collowanie innych świadectw to wymysł dyrektorów.

    Zgadza się. Wręcz pokusiłbym się o stwierdzenie, że to niezgodne z prawem,
    gdyż na świadectwie wypełnia się stosowne rubryki/pola, a miejsca na "coll"
    nie ma we wzorze świadectwa.

    --
    Arek

  • 14. Data: 2009-11-23 20:16:16
    Od: "Szerr" <s...@g...pl>

    Arek <a...@o...pl> napisał(a):

    > Jaka? :)

    Kiedyś było tak:
    załącznik nr 1 do rozporządzenia o ocenianiu....
    § 31. 1. Wypełnione protokoły egzaminów dojrzałości i świadectwa dojrzałości
    muszą być sprawdzone przez jednego z członków komisji. Sprawdzenie należy
    odnotować w protokole i na świadectwie oraz opatrzyć podpisem sprawdzającego.

    Może to się zmieniło wraz z nową maturą. Nie śledziłem.

  • 15. Data: 2009-11-23 20:57:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:
> [...]
    > nauczycieli z nazwami nauczanych przedmiotów?
    > 2. Czy szkoła może publikować plan lekcji zawierający imiona i nazwiska
    > nauczycieli?
    > 3. Czy szkoła może na stronie internetowej publikować zdjęcia
    > nauczycieli związane z pracą zawodową?
    > 4. Czy szkoła może publikować na stronie internetowej zdjęcia uczniów
    > np. z zawodów, konkursów (nie indywidualne)?
    > 5. Czy szkoła może w informacjach o konkursach wymieniać z imienia i
    > nazwiskauczniów-laureatów?
    > Oczywiście mowa o publikacjach bez pytania o zgodę.

    tak.

  • 16. Data: 2009-11-23 22:13:27
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

> [...]
    > muszą być sprawdzone przez jednego z członków komisji. Sprawdzenie należy
    > odnotować w protokole i na świadectwie oraz opatrzyć podpisem

    Zgadza się, taki zapis jest. To dotyczy świadectwa dojrzałości, ale tylko
    tzw. starej matury. Potocznie o świadectwie maturalnym mówimy w przypadku
    nowej matury (choć to też świadectwo dojrzałości), gdyż stara matura powoli
    odchodzi w zapomnienie.

    --
    Arek

  • 17. Data: 2009-11-23 22:41:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hedao5$ktm$2@news.onet.pl jureq
    <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> pisze:

    > Sąd w ostatnim wyroku
    Jaki sąd?
    Czy wyrok prawomocny?
    I dlaczego ten wyrok był ostatni, co się stało z tym sądem po jego
    wydaniu??? ;))

    >dotyczącym naszej klasy miał w tym temacie inne
    > zdanie. Nie wystarczyło mu usunięcie podpisu pod zdjęciem - nakazał
    > usunięcie takiego zbiorowego zdjęcia.
    Daj jakieś namiary na ten wyrok. Jestem niezwykle ciekaw, bo stykam sie z
    podobnymi sprawami i wiem, że zdjęcia "ogólne" nie wymagają zgody na
    publikowanie.
    To się może bardzo przydać, szczególnie sentencja i uzasadnienie.

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2009-11-23 22:43:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    .googlegroups.com
    badzio <b...@g...com> pisze:

    >>> 5. Czy szkoła może w informacjach o konkursach wymieniać z imienia i
    > Szkola jest placowka zasadniczo publiczna,
    Wcale niekoniecznie.

    > praca w niej jest dobrowolna :)
    Zatem?

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2009-11-24 06:52:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 23 Nov 2009 23:41:37 +0100, Jotte napisał(a):

    >>> Nie. Można jednak publikować zdjęcia większych całości (np. grup
    >>> osób). Byle bez danych pozwalających na identyfikację (np. podpisy
    > Jaki sąd?
    > Czy wyrok prawomocny?

    Mam tylko "fakty" prasowe

    Najpierw wyrok WSA:
    http://www.rp.pl/artykul/86357,271068_Nasza_Klasa_be
    z_starych_szkolnych_zdjec_.html

    I kasacja w NSA:
    http://prawo.vagla.pl/node/8756

  • 20. Data: 2009-11-24 07:50:10
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 23 Lis, 23:43, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > W wiadomościnews:125f650d-25a1-4bb4-9260-5fbead481d97@
    31g2000vbf.googlegroups.com

    > Wcale niekoniecznie.

    Zgadzam sie. Bywaja tez pewnie konkursy niepubliczne. Ale dla
    uproszczenia mozemy ograniczyc zbior szkol tylko do publicznych.
    Zwlaszcza ze w szkolach niepublicznych wspolpraca na linii dyrekcja-
    nauczyciele-uczniowie przebiega w zupelnie inny sposob [*]:)

    > Zatem?

    No wlasnie, zatem co z tego ze udzial w konkursach jest dobrowolny?
    Napisales ze mozna podawac do publicznej wiadomosci dane uczniow
    startujacych w konkursach gdyz konkursy sa z reguly publiczne a udzial
    w nich jest dorowolny. Poniewaz bywaja szkoly publiczne a praca w
    szkole (nie tylko publicznej ale to juz nieistotne) takze jest
    dobrowolna to nie widze powodu dla ktorego na szkolnej witrynie
    internetowej nie moga sie pojawic dane nauczycieli (imie, nazwisko,
    nazwa przedmiotu, zakladam ze nie mowimy o danych typu pesel, adres
    zamieszkania i numer telefonu).
    Ba, uczelnie wyzsze (bedace swego rodzaju 'szkolami') umieszczaja na
    swoich stronach dane wykladowcow.

    [*] Upublicznienie listy nauczycieli oraz tego jakich przedmiotow ucza
    moze sluzyc 'reklamie' i przyciagnieciu nowych uczniow do szkoly. W
    szkolach prywatnych wszystkim zalezy na tym aby szkola nie
    zbankrutowala wiec nauczyciele nie beda duzych zastrzezen do takiej
    listy. W szkolach panstwowych tak niestety nie jest :(