  • 1. Data: 2009-11-22 10:00:41
    Temat: Przepisanie mieszkania na wnuka
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Sytuacja wygląda następująco.

    Babcia i dziadek mają mieszkanie. Mają jednego syna, żonatego, który ma
    jedno dziecko.

    Dziadek umiera.

    Jak teraz najprościej, najtaniej przepisać mieszkanie (całe) na wnuka?

    Babcia ma się zrzec spadku, tak samo ojciec i połowa mieszkania przejdzie na
    wnuka, potem babcia daruje swoją połowę mieszkania i będzie miał całość?

    Czy babcia ma jakoś (?) wziąść połowę dziadka na siebie i potem całóść na
    wnuka?

    Może jeszcze inaczej?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-11-23 13:43:52
    Temat: Re: Przepisanie mieszkania na wnuka
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Babcia ma się zrzec spadku, tak samo ojciec i połowa mieszkania przejdzie
    > na wnuka, potem babcia daruje swoją połowę mieszkania i będzie miał
    > całość?

    pytanie czy nie maja innej dalszej rodziny, bo z tego co wiem to nie jest
    tak prosto, ze jak sie zrzeknie, to idzie w porstej linii w dol, tylko wtedy
    wchodza do gry dalsi krewni

    > Czy babcia ma jakoś (?) wziąść połowę dziadka na siebie i potem całóść na
    > wnuka?

    chyba polowe polowy dziadka, bo po dziaku dziedziczy i ona i syn

    > Może jeszcze inaczej?

    najlepiej niech babcia i ojciec przyjma spadek, a potem zrobia darowizne,
    trzeba sie tylko upewnic czy po otrzymaniu spadku trzeba odczekac jakis czas
    do darowiny czy nie, bo jak nie, to moze odrazu wpisy do ksiag bedzie mozna
    na wnuka zrobic

  • 3. Data: 2009-11-23 14:51:53
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 23 Lis, 14:43, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    > tak prosto, ze jak sie zrzeknie, to idzie w porstej linii w dol, tylko wtedy

    IMHO tylko jesli nie ma dzieci

  • 4. Data: 2009-11-23 15:05:05
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...

    > IMHO tylko jesli nie ma dzieci

    troche sie to kloci z tym co powiedziala sedzina na sprawie spadkowej, ale
    moze ona jakas niekumata byla

  • 5. Data: 2009-11-23 20:56:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baczek wrote:

    > Dziadek umiera.

    Kiedy?

  • 6. Data: 2009-11-28 14:13:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Nov 2009, szerszen wrote:

> [...]
    > do darowiny czy nie, bo jak nie, to moze odrazu wpisy do ksiag bedzie mozna

    Znaczy można NIE UJMOWAĆ w KW faktu, że ojciec był (współ)właścicielem?
    Coś mi się tu nie widzi :|
    Będzie, że właścicielem była babcia z dziadkiem, zaś wnuk dostał od
    babci i (jej) syna, dziwnie jakoś.
    Może notariusz taki dziwoląg wpisać do aktu?
    Czy może jednym aktem należy ująć dwie czynności (ale to chyba
    dwie opłaty i tak się należą?)

    pzdr, Gotfryd